cajsadiva

Alla inlägg den 23 maj 2012

Av cajsa jussila - 23 maj 2012 10:32


 Gick upp strax efter 07.00 öppnade fönstret o kände en varm vind mot mitt ansikte

"ännu en varm dag" tänkte jag med ett leende...  

 

Väckte Dimi med en påhittad liten sång.. hi hon gillar att vakna med en  sång !


Dimi sjunger jämt !!   


Darlingen kom på frukost , han ställde sej vid spisen o stekte korv, ägg och bacon...

det doftade så ljuvligt!   


Men jag bredde mej två grova smörgåsar med sallad ,tomat o skinka,  höll mej i från Darlingens smaskiga frukost tallrik!  


Vi hade en mysig frukost stund.. en God Start På Onsdagen...  


Arek tatuerade sej förra helgen.. Idag tog jag första bilderna! 

    

en rejäl tatto ... den tog 5 timmar att göra , men  den är långt i från klar!

minst 5 timmar till blir det , under tattonålarna!  


jag skulle egentligen göra en ny tatto denna månad.. men jag skjöt upp den pga Polen resan, vill ej vara nytatuerad när vi åker dit,  inte kunna njuta av solen  

ska ha blommor o fjärilar med text.. ex      

så här, men ändån inte, bli rosor i stället ..

o fler fjärilar...   samt några ord ska in där någonstans!

svårt att förklara.... ¨Ni får se när den e Gjord!  


   

Vad händer denna soliga Onsdag ?

jag ska småröja här hemma, o svara mail...

sen blir det en runda till träningslokalen o på ica! hi

          

idag ska vi ha tonfisksallad med vitlöks bröd , förbaskat gott!


I kväll ska jag ha  två sittningar ... har haft två nya själar här hemma, de senaste dagarna...

en ung kvinna och en äldre man...

jag e helt övertygad om att dom är "nära o kära" till de personer som jag ska prata med i kväll... Intressant & Spännande, som alltid..        

                     


Igår var Dimi på Äventyrsbadet med några klasskompisar...

undras när utomhusbadet öppnar??

   

bilder från  förra sommaren... Dimi o Jose.. älskar att bada!!

    

härlig sommar!! jag o vännen Christine...


 i morse vid frukosten pratade jag o darlingen lite om husbygget...

köket osv... jag bara längtar!!

"nästa sommar ska vi bygga pool" sa han.

  

ett pooldäck ska det bli som de här... fast större ,så vi alla får plats att plaska!  


solen lyser så vackert där ute, balkongen står öppen så de värmer så gott...

ska ut o slänga en filt på gräset... kanske kommer grannen ner o gör sällskap...


   


igår lekte grannbarnen här ute... så lekfulla o glada 

    något blöta efter  ett vattenkrig!  


Nu ringde min mamma, "jag är på skopunkten, vill dimi ha ett par skor?"

"så klart hon vill"!,svarade jag  

gick snabbt in på deras hemsida o fann ett par söta sommarsandaler...


    smårutiga med blommor o klack! 

Tack Mamma.!..   

     

Nu väntar solen..... here a come!  

ha en Underbar dag ,kära Du...


                   


                                              

   


Ovido - Quiz & Flashcards