cajsadiva

Alla inlägg den 10 oktober 2014

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

  

                                God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?

 

jag brukar förklara att Guider är de som vägleder oss och är med oss genom  hela livet,  man har flera guider .  De är med dej igenom allt,  när ett uppdrag är klart, så kommer nästa guide o tar över.... 

 

Ängel kan både vara en när o kär men oxå en själ  som du ej vet om.. 

 

änglar är även dom med oss hela tiden, även fast man ej tror på dom så finns de Överallt .

De försöker kommunicera med oss hela tiden.. Den som tror , kan öva på att höra o ta emot... Genom att göra sej medveten om det , så är det lättare att öppna sina sinnen... 

alla människor kan öva sej till att känna av våra Änglar..          

 

När jag mediterade i morse så kom två Änglar fram... Det var en kvinna o en man... 

Andevärlden är så fantastisk, man vet aldrig vad som kommer till en.

 

"följ oss" sa dom.... 

 

jag såg en  äng med ett  täcke av blommor...färgerna var så starka o vackra.. 

 

                                        

 

bland blommorna sprang några hundar..  Ni kan ju tänka er vilken känsla att sitta där i mitt kök o bara så där plötsligt , befinna sej på en Äng!

 

...  en riktigt mäktig känsla som spred sej från tå till topp! :) 

 

O jag såg så många vackra blommor som hade slagit ut, 

 änglar komma ut ur ett ljus från himlen och hundarna sprang lyckligt omkring...

Det var en Underbar stund..    

 


En liten bit  längre fram, såg jag ett stort träd,    där stod någon bakom trädet...såg en hand vinka dit mej, jag gick med snabba steg närmare... Då  såg jag att det var min speciella Ängel Mitra !  

 

Hon log o såg så välmående ut...hennes långa hår var uppsatt i en knut ,  hon  hade en grön kofta på sej ...  Hon var liks0m " ett med ängen", i den gröna koftan:)

 

Mitra böjde sej ner o plockade några blommor.. hon sträckte fram buketten till mej o sade.. 

 

" du borde lyssna  mer Cajsa, vi är här för Din skull, Se det vi visar ,Tro på det!

 

Jag återvände till verkligenheten i mitt kök, kände hur kalla mina kinder var ,  torkade bort tårarna... 

 

Mitra hade me  en bestämd röst , men ändå med så mycket kärlek gett mej ett budskap jag bara inte kunde nonchalera! 

 

Jag förstod ju vad  hon  menade! har lite svårt att ta till mej allt de förmedlar, jag vill gärna slå döv örat till och gå min egen väg... Men jag vet ju att   Änglarna tjatar tills jag förstår o tar deras budskap till mej!

  Dom är här för Vår skull o vill vårt Bästa!     Min sämsta egenskap är att jag är för nonchalant!!    stänger lätt av och blir i det tillståndet! 

 

Ofta när mina Guider o Änglar kommer  o vill säga mej något.. då kan jag typ bara stänga av mina andliga kanaler... Hur nonchalant är Inte det!!   

Har nog blivit för Bortskämd med mina andliga förmågor.... o känner starkt att jag måste skärpa mej !!  

 

Tänk Om jag skulle förlora mina mediala gåvor pga det!? .... Man ska Aldrig ta något förgivet....

Det är därför jag ber,  Tack böner varje dag..      

 

Vänner, Glöm ej att tacka , för allt ni har .... Se det Ni har och inte det ni vill ha.... Vi kan nå allt med små steg,  men att rusa fram i otållighet är bara skadligt... 

 

                             

                                         

 

Idag är det fredag, den e väl allas våran favorit dag?! :-)

 

att umgås med barn o barnbarn, har jag tänkt...

 

Mitt Lilla Barnbarn Celinn var hos farmor förra helgen o hälsade på... 

 

 

       

hon e så rolig o pratglad:))  


här klär celinn o faster Dimi ut sej till prinsessor ! 

 

 

 

sen har vi lilltösen Leia..... det är underbart me barnbarn!! 


 

 

                                  Kärleken till varandra är det Viktigaste i Livet   

 

                                     Puss  & Kram kära Du .... var rädd om dej....   

Ovido - Quiz & Flashcards