cajsadiva

Direktlänk till inlägg 6 april 2010

Hjälp till Ljuset..

Av cajsa jussila - 6 april 2010 15:45

Isabelle är en Ung tjej som jag tycker väldigt mycket om..

  

.. En  dag behövde hon  min hjälp.. 

 

Hade redan märkt sen ett tag tillbaka ,att "något ej stämde".. 

Hon  var ständigt trött,  lite avskärmad o tom..

 

Hon  som jämt annars ,var så glad o positiv.. kändes plötsligt så tom på energi ,jag tog upp det med henne, att jag kände oro över hennes mående..  o hennes svar fick mej att höja på  ögonbrynen..

 

"cajsa,  jag har ej kunnat sova på flera veckor.. " Får ingen ro " ..


 

vi hade detta samtal via tele.. men jag kunde snabbt "känna av att de fanns något i hennes rum"'

 

"De finns en man  i ditt rum" sa jag, sen beskrev jag precis var  i hennes rum ,han stod.. .. (jag har aldrig varit hos isabelle)

 

Hon utbrast" ja, här e någon ,jag  känner det hela tiden"!!

 

jag hörde hennes förtvivlan med samtidigt en  liten lättnad,

  

.."kan du hjälpa mej "? frågade hon,, "jag har verkligen  känt av  någon här ,varje dag o natt, men trott jag blvit galen! sa hon..

 

jag  fick  kontakt men den man som befann sej hos henne.. han var klädd i mörka bonde kläder, och jag   lade direkt märke till hans sorgsna blick..

"jag började titta mej omkring i rummet" hade isabelle i luren hela   tiden. 

 Som jag tidigare berättat ,så e de som att jag "lyfter iväg"

 

Plötsligt befann  jag mej i hennes rum..el rättare sagt såg de från ovan,,.som om jag satt på taket, i rummet. !! hih

 

Jag vet att de låter Helgalet!!

 

Tyvärr finns de inga bra ord att beskriva de som händer när jag "förflyttar" mej..

  

Fick syn på en liten  flicka som satt vid Isabelles säng kant. Flickan grät..

 

under hela tiden, jag var där, så berättar jag om allt jag såg .. Isabelle blev mer o mer ivrig " jag har hört henne, jag har hört henne!" ropade hon

 

Ser då i samma ögonblick att en kvinna ställer sej vid mannens sida.. "de e mamman" fick jag till mej.

 

 De ville hämta hem deras dotter..På något sätt hade hon kommit på villo spår efter hennes bortgång..

 

De behövde hjälp tillbaka till Ljuset.

 

Vi bestämde att Isabelle skulle komma  hem till mej i stället..

Ett par dagar senare satt vi i mitt kök..

 

Jag fick åter kontakt med mannen , kvinnan o flickan.. Fick starka känslor, bilder ,att flickan gått bort i sjukdom.. Hon satt med ett  vitt nattlinne , mellan blont hår o  hon hade tårfyllda ögon ..

 

 Jag tände lite ljus o försökte hjälpa dem till Ljuset.. Men för ovanlighetens skull så var de kämpigt.. de splittrades , de blev svårt att föra dem över, tillsammans..

 

jag bad Isabelle om  hjälp, "ta mina händer" sa jag, 

 

vi stod o höll hårt i varandras händer, vi blundade och starka känslor ,energier nådde oss. 

Mannen kommer fram  och utan att jag sa något så, utbrast Isabelle, jag ser honom!

 

Sen hjälptes vi åt att få över hela familjen.. o vi båda såg att de gick  in  i Ljuset...

 

Vi öppnade våra ögon  o satte oss  ner på varsin stol och  pustade ut..

"Vi klara det"! ,sa  vi o enades i  en varm kram!  

 

 

Jag renade Isabelle innan hon åkte hemåt o sände med henne rökelser ,att rena  rummet/hennes hem med ..

 

 

dagen efter ringde hon "cajsa jag har sovit som en stock! o hela rummet ,hemmet känns  så  Ro fyllt!

De orden gav  mej värme  & ro i hela  Mitt hjärta  

     

 
 
Isabelle Krämer

Isabelle Krämer

6 april 2010 19:53

Cajsa, Du hjälpte mig verkligen, och jag kände en skillnad direkt efteråt. Måste kännas oerhört bra och veta att man kan guida och förmedla denna glädje till andra människor. Som alltid, Tack.

http://www.uponfive.blogg.se

 
Ingen bild

Christine

6 april 2010 20:23

Isabelle så skönt för dig att du fått *frid*
Det märktes så på dig att ngt *tog ner* dig

Cajsa... fina goa vän.. du är den bästaste bästa vän man kan ha.. love you..

 
Karin Hack

Karin Hack

6 april 2010 22:14

Visst är hon underbar, vår lilla Cajsa. Det är en gåva bara de, att fått lära känna henne, eller hur Isabelle.. O Isabelle.. -Titta, ett ben...;)
Cajsa, du e den finaste

http://karinebba.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Christina H.

7 april 2010 16:25

Shit, jag rös i hela kroppen när jag läste det, det är inte många som har den gåvan och kunna hjälpa folk på det sättet, underbart. Du är underbar Cajsa! Skönt att Isabelle mår bättre också.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Ovido - Quiz & Flashcards