cajsadiva

Direktlänk till inlägg 11 april 2010

Återvände hem..

Av cajsa jussila - 11 april 2010 11:38

  Förlåt kära läsare..  Förra inlägget var ej slutet på mardrömmen!!

 

Den  sista delen kommer här!

 

Har fått öppna upp minnen , åter uppleva de känslor , som  jag brottades med ..

 

Det har varit tufft men lärorikt ,fått ännu mer bekräftelse,på att jag idag, lever med Kärlek o frid och glädjen till min Andliga förmåga..

Att ge Från hjärtat!

 

Slutet..

 Efter denna hemska mardröm, så bodde jag i Gävle tillsammans, med min mamma.

 

Blev  själv mamma till en liten son, kim..

 

Men saknaden efter mina vänner och mitt hem  var så stor.. att jag en dag beslöt mej för att flytta tillbaka, till  skåne .

  

Jag o lilla Kim kom med tåget tidigt en morgon, Min pappa kom och mötte oss..

 

de var med spänning o skakiga ben,som jag steg in i vårat hus..

såg mej omkring o "kände efter"...men luften kändes lugn..

 

Dagarna gick o jag trivdes, var lycklig igen!

 

Min bror och hans flickvän hade oxå blivit föräldrar till en liten flicka.

Vi bodde alla tillsammans, huset hade 7 rum,  så de fanns gott om plats! 

 

Allt var bra och vi hade en fin tillvaro.

 

Men en natt , förändrades allt!!

 

jag vaknade av att någon ryste om mej..öppnade ögonen o såg mej sömnigt omkring..

 

Kim låg i hans vagn, som stod intill min säng.

 

Vände huvudet mot vagnen och såg till min stora fasa att, Anden satt på vagnen!! Där min son låg och sov!!

 

jag  blev paralyserad av skräck!!

 

Kim började gråta  förtvivlat,men jag var som förstelnad!!

 

Det var som om något höll mej fast i sängen!

 

Jag började skrika men Ingen  hörde..  MARDRÖMMEN VAR TILLBAX!

 

som tidigare, så bara försvann det, helt plötsligt blev de knäppt tyst.

 

Ja tog upp kim från vagnen och tröstade honom.. Jag somnade till slut ,me honom i mina armar..

 

Dagen efter ,så berättade jag för min brors flickvän..hon blev så klart upprörd-. men vi valde att ej säga något till pappa.

 

Dagarna gick o de förblev lugnt.... Tills en  kväll.. 

 

Vi hade samlats några vänner hos oss o tittade på Film.

Kvällen  var lugn o mycket trevlig..

 

Pappa hade lagt sej lite tidigare .

 Efter filmens slut gick vi alla gick upp ,tv rummet låg i källaren..

 

Vi möttes av  pappa sittandes i köket , lik blek i ansiktet!

 

"vad är de,? vad har hänt ? frågade min bror

 

"gå in på era rum  o stanna där , stäng dörrarna, och öppna inte! "

 

uppmanade han oss  med darrig röst.

 

vi  försökte få svar ,men han bara reste sej upp och mannade oss att gå till våra rum!

 

 

 Vi hade sovrummen  mitt emot varandra, jag och pappa..

 

Min bror hade rum i källaren,  men vi gick alla,utom pappa, in  till mitt sovrum ,pappa stod vi hans o vi såg på varann.

 

"Stäng dörren  nu och öppna inte vad som än händer"sa han.. vi

stängde båda våra dörrar o jag satte mej i sängen..

 

 Barnen  var med oss och de sov ..

 

Vi satt i tystnad o förstod ingenting!!

 

varför skulle vi gå in på rummen o stänga om  oss?. 

 

 Varför var pappa så rädd?

 

Plötsligt hör vi hur någon i rusande fart springer upp och ner i trappan till källaren!!

 

Vi blev skräckslagna!

 

Från pappas rum hörde man honom ropa.."ÖPPNA INTE DÖRREN"!!

 

Det var anden som sprang.. han sprang länge, i rasande fart..

Det var fasansfullt!

 

Återigen blev det plötsligt så tyst, o vi hörde pappa öppna hans  dörr.

Han öppnade till oss och sa " ni kan komma ut nu"

 

VI gick efter honom..han tände en cigarett, tittade på oss o sade lugnt  "min pappa var här, han satt vid min säng kant"

 

Min farfar hade kommit till min  pappa,under tiden som Anden  

 sprungit som en galning i trappan!!

 

Farfar hade  kommit för att beskydda oss mot Anden ,som var rasande!

  

En kort tid efter denna händelse ,så flyttade både jag och min bror till egna hem..

 

Pappa sålde huset.. Det var dax att lämna vårt hemtrevliga vackra ,men ack  så hemsökta hem, bakom oss.. 

 

I dag lever vi alla med frid...   fast minnena finns kvar..

Men en sak e säker.. "DET GODA VINNER ALLTID"!

Kärlek till er alla..   

 
 
Ingen bild

Fia

11 april 2010 13:30

WOW vilken avslutning. E inte säker på att jag har hört den. Du skriver så fantastiskt bra, med en sådan inlevelse att det känns som om man e med eller ser allt inom sig. Du e en underbar människa och jag e så glad att jag har lärt känna dig.
Kram på dig

 
Ingen bild

Sebastian Olsén

11 april 2010 15:22

jag älskar att höra dig berätta om sånt haha så spännande och kusligt

många kramar från sebbe

 
Ingen bild

linn

11 april 2010 17:04

nu har jag läst cajsa, och nu kommer jag inte kunna somna inatt, haha, tack så mycket :) haha.

 
Ingen bild

Johanna

11 april 2010 17:35

När man läser det du skriver så är det precis som att se allt framför sig, otroligt bra Cajsa!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Skapa flashcards