cajsadiva

Direktlänk till inlägg 13 april 2010

Underbara och Älskade.. II

Av cajsa jussila - 13 april 2010 09:46

Min Vän,Kerstin...Vår första träff var speciell. .   

 

Hon bodde granne me barnens pappa, Magnus och vår dotter Dixi var ofta hos henne...

 

kerstin är nämligen nagel skulptur..

 

Hade fått Kerstins msn o chattat med henne typ 2 gånger..

 

Så en kväll satt vi här hemma , hade gäster på middag, när jag fick en stark känsla " jag måste bara bjuda in henne"!

 

"Dixi, kan du ej ringa och be Kerstin komma till oss i kväll?" sa jag.

 

Hon tittade på mej me förvånad blick o sa..  "Mamma, du känner ju inte henne"!!

 

Det har ingen betydelse,ring och hör med henne nu, svarade jag.. Hörde  guidens röst  som sa, "Ni ska träffas"!

 

Efter ett par minuter hade Dixi fått tag på Kerstin..

 

Hon satt hemma med en kär vän i luren o var ledsen.. 

 

Så hon hade  ju ingen större lust till att komma.. "jag känner inte Cajsa, sa Kerstin till vännen i luren"

 

Men vännen sa,.."Torka dina  tårar och åk över, till henne"

  

Hon tog honom på orden.. "jag kommer gärna! meddelade hon .  

 

En liten stund senare stod hon i min hall o vi omfamnade varann..

 

de sa verkligen "klick" !  

 

  

Vi fick en fantastiskt rolig kväll ihop och det blev början till en

fin varm vänskap..

 

Vi  känner båda, stor tacksamhet över att Guiderna, Änglarna sammanförde oss   

 

 Självklart har vi haft andliga möten.!!  Här är ett..

 

En  dag beslöt Kerstin  sej för att säga upp hennes lägenhet, här i Eslöv..Hennes dröm var att flytta till Karlskrona..

 

Hon stod med hem telefonen, i  ena handen o mobilen  i den andra,

slog hyresvärdens nr o skulle säga upp sin lägenhet.

 

Då samtidigt, här hemma, utan att veta vad Kerstin höll på med fick jag en uppmaning, att jag måste"stoppa henne"!

 

Så när hon stod där med båda telefonerna i varsin  hand ,så pep den ena, ett sms ,hade levererats..

 

 "Du e på väg att göra något du får ångra" ,gör det inte" !! skickade jag.

 

Strax efter ringde Kerstin upp mej.

 

Hon berättade om hennes önskan,  att flytta, jag lyssnade och fick samtidigt sällskap av 2 kvinnliga Guider..

 

De sa, " Ett nytt hem  kommer till henne, i slutet av sommaren"

 

Plötsligt stod jag vid ett fönster och tittade ut.

 

Såg  havet på högersida, " jag är inne  i ditt blivande hem", sa jag..

 

Då  började jakten!! hih    kerstin  letade o skickade ut dottern, Mikaela, som redan bodde i Karlskrona, hon fick kolla på flera tänkbara lägenheter!

 

Men  ingen av dem hade "Havet till höger"

 

"Tålamod , de kommer snart", uppmuntrade jag henne .

  

Så en dag, på en visning, så ringer Mikela, "Mamma jag står vid ett fönster och har havet till höger" !!

 

"Jag tar den" ropade Kerstin..  Dit flyttade hon och har trivts jätte fint, med Härlig utsikt!

 

  

 I dag  ringde hon.. "jag vill nog flytta, närmare stan" sa hon,

Då såg jag ett litet gatuhus me färgerna gult och rött..

  "Det e ju där jag  nyligen, sökt lägenhet", "jag väntar på svar" svarade hon glatt!

"

Så nu väntar vi  med spänning ,på svaret.. "Flytt blir det"!, säger jag!  

Tack Fina vän ,för All den Kärlek du ger    Skulle jag en dag,  välja bort män, ur mitt liv..Ja,då e det Dej Kerstin ,jag gifter mej med!  hih

 
 
Ingen bild

Kerstin

13 april 2010 12:38

Ler stort o ja Cajsa vi gifter oss om allt annat skiter sig "klockrent" ! :-)
Otroligt tacksam för att ni ringde den kvällen, o lika tacksam för "vännen Trollehav" som sa åt mig att gå upp till dig!

 
Ingen bild

Christine

13 april 2010 19:17

Jag och Josephine är med tacksamma att du gick dit... Kram

 
Isabelle Krämer

Isabelle Krämer

16 april 2010 13:10

aw snälla kerstin :) du är så snäll.

http://Uponfive.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Presentation


Hej ! här e jag med min andliga blogg.. häng med mej på min resa:))

Fråga mig

366 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards