cajsadiva

Direktlänk till inlägg 14 april 2010

Svart Ängel...

Av cajsa jussila - 14 april 2010 09:00

 

 

En kväll fick jag ett samtal, det var min Mediala vän, från Norr.

 

"kan du se vem som bankar här hemma? frågade hon..

 

Jag fick då syn på en Svart Ängel!

 

Han var vacker med långt svart lockigt hår, och med Stora Svarta Vingar...

 

Hade aldrig sett något liknande, jag blev förstummad!

 

"Det är en Svart Ängel", sa jag till min vän, han kommer med en förvarning om att någon ska gå över på , den andra sidan,fortsatte jag.

 

Jag och vännen, satt i varsin ända av landet, förstummade!

 

"Det gäller säkert min  Morbror,som ligger svårt sjuk" sa hon,med låg röst..

Som den mediala person hon var, så förstod hon  att Ängeln inte kom  med onda avsikter, trots de sorgsna budet.

 

Jag fick kontakt med Ängeln och han  förmedlade, att om ca 1 månad skulle det ske..

 

Vi blev båda väldigt tagna av budskapet!!

 

Det var mycket obehagligt, men  vännen kände "att det var lite väntat" pga morbrorns dåliga tillstånd.

 

Vi lade på och jag kände mej inte till freds..

Mina tankar gick till henne och de budskap hon fått..

 

Veckorna gick,vi taldes ofta vid per telefon, jag och min vän..

 

En sen kväll,ringer hon, jag hör direkt på rösten att något hänt..

 

Med en sorgsen  röst meddelar hon mej  "Min vänninas son har hastigt gått bort,endast 14 år gammal"!

 

Vi sitter länge och pratar, jag ger henne mina tankar och mitt stöd.

Vi bestämmer ,att höras åter, dagen efter.

 

När vi hörs dagen därpå,så ser jag att den Svarta Ängeln är kvar!

 

Jag tror först att jag inbillar mej..

 

Men han står där tydligt framför mej och säger med en klar röst "det är inte över än"!

 

Jag och min vän  tappar andan!

 

Senare samma  kväll, sänder hon mej ett sms, "min morbror har gått bort"

 

Jag ber Änglarna sända henne ljus och kärlek..

 

Vi är så tacksamma över våra mediala förmågor,men det finns en  liten  baksida,det är när det kommer förvarningar,  om  att något tråkigt kommer att hända..

 

Dom  där förvarningarna vill man helst inte ha!

 

Men Alla Budskap,även de dåliga, kommer alltid med ljuset & kärleken!

 

Oftast får vi glädje fyllda budskap ..men Livet är inte enkelt,

Livet är Starkt, underbart,men även  smärtsamt,  Då vi mister någon  nära o kär , ett stort tomrum de lämnar..

 

Men minnena o kärleken finns alltid kvar.

 

De finns alltid , vid vår sida, vakar över oss , och sänder  oändlig Kärlek  

                      

    

 
 
Karin Hack

Karin Hack

14 april 2010 13:04

Jisses, jag hade blivit livrädd om jag sett en svart ängel.. Kram

http://karinebba.bloggplatsen.se

 
Isabelle Krämer

Isabelle Krämer

16 april 2010 13:12

Precis som Karin skrev, hade man nog blivit livrädd att se en svart ängel, eller en ande för den delen med:) Men som jag alltid har sagt, du är stark mentalt och det krävs väl, speciellt om man har en anlig förmåga:) som du har.

http://Uponfive.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Ovido - Quiz & Flashcards