cajsadiva

Direktlänk till inlägg 19 april 2010

Damen i soffan..

Av cajsa jussila - 19 april 2010 10:45

 

Det knackar på dörren Micke stiger in,hos daniel.

hej ,kom in säger han-..

 

Micke går in o hör ljud från ovanvåningen-- .tar en titt upp..

o ser Daniels flickvän Emma sitta där i soffan..

 

men något gör att han hajar till o går snabbt ner.. "vem e de som e här?" frågar han..

 

Daniel svarar.." det är bara jag och emma"

 

Men de sitter ju en gammat tant, brevid henne, i soffan! säger Micke med en frågande blick.-

 

Det var inte första gången som Daniel hört av vänner  som varit på besök , att de " sett en gammal dam" !

 

Han berättar för Emma o hon tar luren o ringer mej..-.bara någon minut in i samtalet så träder hon fram!

 

Hon går rakt på sak o beskriver huset..

jag förklarar det jag ser, i min hus vandring ,med den gamla tanten..

 

"Köket har varit annorlunda me låg diskbänk, ser oxå gul färg på v'äggarna.. "

Hon beskriver hur huset sett ut , när Daniel köpt det--

o allt stämmer..

 

Hon visar mej trädgården.. frukt träden buskarna o bären.. de stämmer oxå, bekräftar Daniel..

 

Jag har aldrig varit där,men damen visar mej klart o tydligt hur de ser ut..

-.

Hon vill förmedla ,att hon bott i det huset,.  o att hon stannar kvar och håller koll.. på honom.. så att han tvättar sej byter kläder o mår bra!

 

'Hon brukar öppna källar dörren på små timmarna , så att Daniel ska upptäcka det.. vilket han  gjort flera gången..Han stänger och o låser dörren, hon öppnar den"!

 

Damen förmedlar starka moders känlsor..Daniel berättar ,att han ej haft någon kontakt med hans mamma, på flera år..

 

Då förstår jag varför den gamla damen sänder moderliga energier..

  

De e fantastiskt att vi alla har själar från andra sidan som "ser efter oss"..  

  

 

 
 
Ingen bild

Pia

19 april 2010 14:04

Hej, du känner inte mig men jag följer din blogg med stort intresse, har fått adressen av Karin, min arbetskamrat. Tack för många skratt. Pia

 
Ingen bild

Christine

21 april 2010 09:05

alla har ju ngn som*ser efter* men visar sig på olika sätt. Detta är en i raden av alla. Tack för din berättelse Cajsa... :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Ovido - Quiz & Flashcards