cajsadiva

Direktlänk till inlägg 19 april 2010

En Liten Ängel...

Av cajsa jussila - 19 april 2010 11:50

En av mina vänner Sara ,var gravid , trött men förväntansfull.. hade just gått över tiden..

 

Vi pratades vid ofta, o vi alla längtade efter den  lilla dottern hon snart ,skulle föda.. 

 

 ´Det var en vacker solig dag i augusti, jag hade samlats med nära vänner för en grillafton..

 

Grillen tändes o vi skålade, för en trevlig kväll ..

  

Njöt av maten o sällskapet, när plötsligt min mobil ringde..

 

"Sara är på sjukhuset.. Flickan dog"!

 

tiden stannade upp , jag kände ett stort tryck mot bröstet..

 

Chockad o förtvivlad satt jag där med  mobilen i min hand..

 

" Hur mår du? vad har hänt?" hör jag mina vänner fråga..

 

deras röster känns så  långt borta.. en tystnad sänker sej över mej, Jag reser mej upp o börjar gå, men vet inte vart..

 

Benen skakar , hjärtat slår hårt och fort..

 

Det var ett mardröms samtal!

 

Dagen efter,var så  tung,  jag ville bara vara vid Saras sida..torka hennes tårar, ge tröst.

 

Det ofattbara hade hänt!

 

det var sorg i oss alla, som kände Sara,  enorm förtvivlan , att detta hände henne!

  

Vid 18 års åldern ,Miste Sara,hennes Mamma ,

 

 Hon fick lära sej att stå på egna  ben , och leva med ett stort

 

tomrum.. .och nu blev det ännu ett hål ,i hennes hjärta. 

 

Två dagar efter flickans bortgång, Står jag i köket o diskar.. 

 

 känner då att "någon står  brevid mej"

 

Endast ett par steg i från mej  står ,Saras mamma ,med ett nyfött barn  i hennes famn..

 

Jag backar till, av förvåning ,men sansar mej snabbt , hör då

hennes röst.. "säg till Sara, att flickan  är med oss"..

 

Saras mormor kommer oxå fram.. "vi tar hand om henne" säger hon.. hon är med oss ".

 

De står båda  nära ihop, med henne i famnen.

 

Flickan rör på armarna o tittar ..en vackert ljust sken,lyser på henne..

 

jag stod som förstelnad o lyssnade.. hjärtat slog än en gång ,hårt och snabbt, jag kunde höra mina egna hjärtslag..

 

"Anna ",  "Anna " upprepade dom 2 gånger, sen var dom borta..

 

 Jag stod kvar en stund, ringde sen upp Sara ,berättade vad jag just upplevt.

 

Hon brast i gråt o sa, " Jag har kännt det,i mitt hjärta ".

 

Vad skulle hon heta?, Frågade jag

 

Sara hade under hela graviditeten, hållt flickans namn hemligt, det skulle bli en  överraskning..

 

Men nu svarade hon.,, "hennes namn är, Anna"..!

  

Det var den starkaste upplevelse jag haft..

 

 

Sara har börjat gå framåt i livet , men sorgen kommer alltid att finnas kvar.

 

 

 Hon har funnti frid,genom vetskapen om att,Lilla Anna finns med

hennes Mormor o Gammel mormor..    

 

 

Där på andra sidan , där allt e vackert & fullt av kärlek .  

  

 

 

 
 
anna

anna

19 april 2010 13:32

får tårar i ögonen o ryser i hela kroppen!
vacker upplevelse mitt i allt d hemska. men skönt o veta att lilla anna e hos sin mormor o gammelmormor som älskar henne o tar hand om henne.
kramar ´till dig o sara från en annan anna

http://dansenochjag.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Pia

20 april 2010 15:17

Mina ögon tåras fast jag inte känner Sara.

 
Ingen bild

Christine

21 april 2010 09:07

en gripande berättelse som du verkligen sätter fantastiska ord på.. Cajsa.. du ÄR en fantastisk kvinna och sluta aldrig skriva...

puss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Ovido - Quiz & Flashcards