cajsadiva

Direktlänk till inlägg 28 april 2010

Starka Samtal..

Av cajsa jussila - 28 april 2010 13:34

 

Solig härlig Onsdag..   Du e så välkommen!!

 

Idag hann jag precis börja smutta på , mitt morron te o

och bläddra igenom morron tidningen...när luren ringde..

 

Det  var Mariana.. en tjej som jag tidigare, haft en sittning för...

 

 " jag e kvar hos min man" berättade hon...

 

det var lite "läskigt" att just , hon ringde idag..

 

Jag skrev ju om Helena igår, kvinnan  som blev

 

misshandlad,men som fann styrka o mod att lämna det livet bakom  sej...

 

Den  styrkan o modet har  tvärr, inte Mariana funnit...

 

Hon har levt under hot & misshandel, i ett par år..

 

Vi hade en sittning , för någon månad sen.. hennes guider var  med och gav  henne vägledning..

 

Mariana, går på några  av de vägarna ,idag..

 

Men är dock  ändå kvar ,på den mörka obelysta väg..som skrämmer henne så.. 

 

"det finns hopp ,det finns ljus".. tröstade jag henne med..

 

 

"är du gravid ?" frågade jag,då en  guide  just viskat det..

 

Det blev tyst ett par sekunder.."ja, kommer det att gå bra?" 

"jag  fick missfall innan jul, då han slagit mej"..hennes röst var darrig

  

En  gammal kvinna , från andra sidan steg  fram o Mariana sa" det är min mormor" , " jag brukar se henne" 


 

"Du måste ut på vägen ", sa mormodern

 

"jag ska försöka ta mej dit, jag vet att min mormor & mina änglar hjälper mej . " svarade Mariana.

 

"dom kommer att lysa upp, den nya väg du ska ta" sa jag

  

 Vi lade på och jag åter gick ,till mitt morron Te, Morron tidning..

 

Fast hade svårt att ta in de ord som  jag läste..

 

tankarna gick till Mariana & Helena..

 

bad gudierna sände dem kärlek o kraft.. 

 

kände hur hela jag blev varm.. de var "ett tecken, från änglarna,  att kärlek var sänt"   

  

Igår kväll, fick jag oxå  ett stark  samtal..

 

Det var Sara, som var i inlägget "liten Ängel"...

 

 Den dagen, för ca 1 år sen,  då det ofattbara inträffade , hennes ofödda dotter, Anna gick bort..

 

Det blev  då en akut situation ,där allt blev kaos..

 

  Sara miste så mycket blod,att hennes liv var i fara.. och mitt under detta kaos, så steriliserades hon!

 

Efter ett par månaders utredning, blev de klart att  det varit ett felaktig beslut av läkaren..

 

Hennes dröm är att få bli mamma.. Sara har nu fått  gjort  konstgjord befruktning..

 

den befruktningen blev gjort för ca 10 dagar sen.

 

Sara bad mej sända henne,kraft och energi ..vilket jag gjorde i Massor!!

 

Under vårt samtal igår så kom Saras mamma & farmor,

som är på andra sidan.

 

De kom hand i hand och sände så mycket kärlek till henne.

  

  " du ska sända till dej själva" förmedlade dom..

 

"skicka positiva tankar o kraft till dej själv,varje dag" uppmanade jag.

 

"vad gör du Cajsa, för att alltid vara  så glad?" undrade hon.

 

mitt svar var så enkelt.. Jag sänder god, positiv energi , till mej själv ,varje dag!"..

 

Så idag ringde Sara åter.. "jag mår så mycket bättre!" ,

 

"tack för all din goda energi, den hjälpte"   sa hon med ivrig röst..

 

Jag log och hela mitt hjärta blev varmt...

 

Om en vecka får Sara veta om befruktningen lyckats.

 

Hennes Änglar ler o sänder kärlek..   

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Ovido - Quiz & Flashcards