cajsadiva

Direktlänk till inlägg 24 maj 2010

Andlig Resa..

Av cajsa jussila - 24 maj 2010 10:09

 

 

>Ny vecka nya tag!! härligt med Måndagar..   

 

I helgen fann jag gamla anteckningar, där jag skrivit ner,om de första andliga upplevelserna jag haft.. som"vuxen"..

 

Ni som följt min blogg vet att de började med ANDEN I

 

GLASET...då var jag  i 16-17års åldern..

 

Så till Er som nyligen,hittat min blogg,, läs gärna inläggen "Anden

 

i glaset" ..väldigt läskigt, otäckt, men samtidigt mycket intressant!

 

Dom inläggen skrevs i April månad..

 

Åter till mina gamla, anteckningar...

 

Jag var över 30 år o hade börjat inse att jag "kunde se och höra saker"...

 

det var enormt läskigt och pirrigt!!

 

 

En dag satt min  äldsta son o pratade i telefon med en kompis..

 

denna kompisen bodde i gotland,och vi i skåne..

 

Jag hade aldrig sett henne..

 

Jag stod en  bit i från min son och försökte "känna av tjejen i

 

luren" .. Hur hon såg ut osv..

 

Jag gick fram till sonen o viskade.. " har hon ljust hår?"..

 

min son tittade på mej förvånat och svarade.. "ja, mamma  hon är blond"

 

Som tur var ,så visste mina barn om det som jag höll på med hi--

 

visst tyckte det att de var märkligt ,att jag höll på med att känna

av hela tiden..

 

Men jag var bara tvungen att testa mina gränser, min förmåga..

 

Det var så nytt o spännande!

 

När Sonen bekräftat att tjejen i luren var blond, så såg jag en vit

tränings overall på henne! hi

 

Jag berättade vad jag fått upp o bad honom fråga henne..

 

" du får ursäkta," hör jag honom säga, i luren..

 

"detta låter nog inte klokt men vad har du på dej?" frågar han henne!..

 

jag brister i skratt och tänker "vad ska denna flicka tänka!" hi

 

Samtidigt som jag känner oro ,över att jag kanske sett helt fel!

 

Sonen  fortsatte att förklara lite lätt vad "hans mamma håller på med"! hi

  

Sen vänder han sej snabbt till mej o  ropar "mamma hon har vita tränings kläder"!

 

jag tog en djup suck och utbrast "YES"! hi

 

"hon vill att du ser mer", säger sonen...

 

Jag ler o blir ivrig.. "Gärna", ger jag till svar!

 

Blundar och tar in.. ser flera hästar o henne ridandes på en...

 

 När bilden kommer   upp ,så känner jag t o m doften av hästar/stall!!

 

Det var så otroligt..

 

 jag skrattade och gapade om vart annat, kunde bara ej förstå att

 

jag kunde känna lukten av hästarna! hi

 

 

Ännu en gång fick jag bekräftat att det stämde.. hon hade hästar och red ofta !!

 

jag var överväldigad !!

 

Den tiden var mycket givande o händelsrik ...

 

När jag upptäckte min andliga förmåga.

 

Varje upplevelse , är en resa, att färdas mellan  två världar..   

 

 

 

 
 
Madde

Madde

24 maj 2010 12:32

jag förstår hur det känns när man får "kontakt" med andra sidan. Har själv råkat ut för det ett par gånger men det har dessvärre inte varit så trevligt. Ena gången så fick ja kontakt med en kille som säger sig ha bott i min o sambons lägenhet innan vi bodde här, långt innan. Vill inte nämna hans namn eftersom ja får en känsla av att han är väldigt privat som person. Men det ja vet är att han tog livet av sig. Hur vet ja det? jo för att han skickade över sin energi på mig och fick mig att tänka dem tankarna, vilket för mig var helt främmande.

Den andra anden kom när jag pratade med en kompis.. helt plötsligt så kände ja en sånn frustration, "hörde" en massa babbel och fick så himla ont i ögonen. Det visade sig att det var en släktning till min kompis som hade haft problem med ögonen, varit konstig i huvudet och haft problem med att kommunicera med folk.

så ja känner så väl igen mig i det som du skriver. Ja ska absolut fortsätta att följa din blogg. Gå gärna in på min och kommentera om du har tid och vill :)

http://ayanna.bloggplatsen.se

 
Karin Hack

Karin Hack

24 maj 2010 12:34

Du är för härlig, ta in o se vem som 'bråkar' med oss i mitt hem hahaha.. Christina blir tokig.

http://karinebba.bloggplatsen

 
Elin r

Elin r

24 maj 2010 19:09

Det du skriver om är rent av härligt! Jag är jätte intresserad av vad som händer dig, och alla andra, vad du ser, och att du kan prata och förstå.
Ehm.. juste..
Det har hänt innan, men jag vet inte om jag bara innbillar mig, eller om det är sant. Men jag har svårt för att sova på kvällarna/nätterna pg.a att jag hör nån som går i mitt rum, och det känns som om nån stirrar på mig,och det knackar på väggarna i rummet, tror jag blir galen av rädsla!
Och när jag blundar så får jag en bild av ett öga tätt intill mitt, som ser så mörkt och svart ut, nästan fullt med hat.
Jag har nästan inte sovit på flera nätter..
Jag vill veta vad som händer och undrar vem det är.
Om du har lust att ''känna av'' kan du väl försöka ta kontakt!
/ elin ruha, 13 år (hoppas du inte tycker jag är för liten för att det ska hända mig.. )

http://elinsofiiaruha.bloggplatsen

 
Ingen bild

kicki

31 maj 2010 21:31

coolt, det är bara så häftigt...finner inte ord.Du måtte verkligen ha ett spännande liv:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Ovido - Quiz & Flashcards