cajsadiva

Alla inlägg den 31 maj 2010

Av cajsa jussila - 31 maj 2010 16:29

 

 

Hej!

 

  Fick en kommentar , med lite frågor..

 

Kicki, jag ska besvara dom  så" gott jag kan"..  svaren jag

 

 ger är.. "så som jag ser det"..

 

 

1. "kan  alla se"?

 

Nej,  det tror jag inte.. många kan känna av  energi  , men ej se.. 

 

Det finns så många öppna personer , som ej vågar, bär på en

 

rädsla som gör att de "ej öppnar upp"..

 

sen finns det dom  som är öppna, men som ändå ej kan se..

 

men som   väldigt tydligt kan känna av energier..

 

Dessa mediala personer har ofta en  väldigt stark intituion..

 

 

När jag tar kontakt så bestämmer jag ej vem som kommer fram..

 

  oftast 'är det ju någon, när o kär från andra sidan  som "vill

 

ha kontakt och lämna budskap"

 

Ibland är det våra guider som kommer..

 

De visar mej bilder som jag uppfattar både i "ögat & i hjärnan"

 

" Jag ser  bilder i mitt huvud".. och hör ord, meningar ..

 

 de kan även sända symboler som jag av bästa förmåga försöker tyda--.

 

De gånger jag "kör fast" i en symbol tydning..

 

 brukar mina guider komma och "hjälpa mej"..

 

De sänder  nya bilder  och ord ,som" hjälpmedel",

  

även "klock rena bevis" samt bekräftelser,på vad man

 

känner o står i ..

 

Nuet känns  väldigt viktigt..

 

Jag upptäckte i 30 års åldern att jag "hörde och såg"något '

 

jag ej kunde "sätta fingret på"..Började meditera o det

 

öppnade upp mina sinnen rejält,,

 

Sen kunde jag snabbt räkna ut av min förmåga "alltid

 

funnits där" men att anden i glaset var "start skottet, för

 

mina sinnen,  att öppna o ta in.. från andevärlden..då var jag 16 år..

 

 

2. kan jag känna om  det ska gå "illa"?

 

 

Jag får "förvarningar" till andra personer.. 

 

Har även fått till mej själv.. men jag är helst utan dom ,

 

eftersom det påverkar mej,så starkt.. jag  har bett dem att ej

 

sända förvarningar..

 

 

Guiderna brukar "tala via min mage".. får väldigt ont i

 

magen om något illa ska ske..

 

kan även få ont  i magen när någon ställer en fråga,och

 

svaret känns negativt .. 

 

Positiva svar , ger pirr o fjärilar, i magen! hi

 

 Då är de väldigt fina  energier..!

 

 

Kan även uppfatta smärta ..

 

 om en själ på andra sidan ,gått bort pga sjukdom el  olycka.

 

Då sänds smärtan till det stället,

 

ex  Om någon  drabbades av en hjärn blödning, så skickar 

 

de smärta till mitt huvud..

 

 

 

3. hur mycket påverkas man?

 

 

Mycket!.. ibland är det oerhört gripande & starka energier..

 

Det har hänt och händer ofta , att de personer jag "ser till"

 

brister i gråt..

  

av all den  kärlek, och  de bevis /vägledning de får från nära

 

o kära, i andevärlden..

 

Har haft oerhört starka samtal o upplevelser,som  satt sej

 

djupt i mitt hjärta..

 

 fått så mycket uppskattning o värme från så många

 

fina personer...

 

Så visst påverkas man..    

 

Vetskapen att den andra sidan är så pass nära ,jordlivet e Otroligt.. 

 

och att man kan kommunicera med de själar som finns där.

 

 är helt fantastiskt!

 

Jag njuter av varje  dag och älskar livet.. det är en sådan rikedom..

 

                  

 

 Liksom den gåva det är, att få ta emot kärlek o glädje,  från

 

 

själar,guider.. deras budskap är..

 

 

Rensa sinnet Lev i ögonblicket..  

 

Av cajsa jussila - 31 maj 2010 11:36

 

Alla mina barn var samlade i går..

  

Jag hade rört ihop en hallon, blåbärspaj med vaniljsås..

 

Vi umgicks och hade trevligt.. men glömde " i vanlig

 

ordning" ta några bilder.. ops..hi

 

Fick  så fina Morsdags presenter!..

 

Tog några bilder på dom i stället hi..

 

 

  

Denna söta lykta fick jag av Dixi..   

 

  

 fin stor lykta av Kim & hans sambo Linda..  

 

  

Tjusigt armband o en kär lapp..från Dimi  

 

Mio, min mellan son, gav mej biljett till krogsvängen,som jag använde i lördes..

 

Tack älskade Ungar !   

 

 

Jag hade ett lite andlig energi här i går kväll..

 

satt o kollade på en film när jag hörde att , ytter dörren

 

öppnades och stängdes..

 

(det har ju hänt ett par gånger nu, den senaste tiden)

 

Gick ut i hallen  för att kolla... men dörren var låst.. den

 

hade jag själv låst, efter att barnen gått.

 

När jag senare stod på toaletten och tvålade in mitt ansikte

 

 så kände jag en isande vind svepa snabbt förbi..

 

Med svidande tvål i ögonen försökte jag se vad det var..

 

Det var nästan  omöjligt..såg en  snabb skugga i hallen dra förbi..

 

Det var tydligt ,att den själ ej ville ha kontakt..

 

Vid 01. tiden  gick jag upp ,för att öppna till Arek..

 

han hade kört från Stockholm tidigare på kvällen..

 

På vägen till dörren ser jag ännu en gång, skuggan dra snabbt förbi..

 

Självklart har jag "kännt av här hemma, i morse"..

 

Men som sagt den  själen som drar förbi här, vill ej ha

 

kontakt..bara "lite uppmärksamhet"...

 

Om en stund ska jag sätta mej ner o meditera..

 

Återkommer om den lite senare..

Presentation


Hej ! här e jag med min andliga blogg.. häng med mej på min resa:))

Fråga mig

366 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards