cajsadiva

Direktlänk till inlägg 15 april 2011

PÅSK KRAMAR

Av cajsa jussila - 15 april 2011 09:20


                    Påsken e kommen!!    

 

Idag är det sista skoldagen, sen är det  Påsklov !! 

 

 

Dimi skulle ha med sej två kokta ägg till skolan, de ska användas till tävlingslekar..

 

 

               

Vi har en speciell Påsk korg, som vi använder varje år...  Jätte fin... eller hur?! hi  

 

                            Äggpickning...

 

Leken går ut på att picka/knacka kortsidan av sitt oskalade ägg mot motståndarens..

Den som först får en synlig skada på sitt ägg förlorar!

 

                             Äggrullning...

 

Barnen samlas vid en mindre backe, sen rullar man ner ett ägg och förhoppningsvis träffar ägget ett annat ägg....om moståndarens ägg spricker, då har man Vunnit!

 

             Detta är Svenska Traditioner...


 

              Dimi ville vara Påskhare...

 

         

                Dimi ville vara Påskhare..   

                                


 

Vi kommer hoppa över hela påsken i år.. påskpynt o påskmiddagar...

 

 Vi åker till Haparanda tidigt 04.00 på måndags morgon...

 

  Men vi har en del att hinna med innan dess....

 

       I eftemiddag kommer mina gossar!!

 

             

            Kevin o lillebror Lian   

 

De sover över så vi hinner mysa o leka  hih... När de kommer idag  börjar vi   med en god fika...

 

        

          Dimi har bakat en  vetelängd!

 

     Middagen har hon fått bestämma...

 

          spagetti med köttfärsås... de e alla barns favoriträtt!  

 

       I morgon åker gossarna hemåt... o vi ska packa alla väskor klara...

 

 Senare på eftermiddan drar vi till våra kära vänner, som bjudit hem oss på middag!

 

             skorpan & uffe   

 

så lördagen avslutas tillsammans med  vänner...

 

På söndag åker vi och tittar på  Christines sista teater föreställning! 

              Christine står i vit skjorta.... hihihi

 

    Föreställningen håller på mellan 16-19

 vi lär hoppa snabbt i säng efteråt!    ett par timmars sömn blir det..  

 

 sen bär det iväg mot vintern!!

 

( Arek som ska köra , får ju sova ett par timmar under dagen ..)    

 

Vi blir två bilar från Skåne.. Brosan hans fru Bitte deras dotter Felle med pojkvän Robin är oxå med!

 

Darlingen frågade mej i går ..

" Tycker du  att jag   borde klippa mej innan vi åker"??

 

         jag svarade... "Nää varför det? ditt hår & skägg e väl inte såå långt?"    hehehe

 

     Solen skiner så vackert,    så ut kära Ni , Njut allt ni bara kan.... för det ska jag göra!!hi   

 

              GLAD PÅSK TILL ER ALLA   

 

                 

 

            PÅSK KRAMAR, FRÅN MEJ & DIMI  

 

 

 

              

 

   

 

 

 

 

        

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Ovido - Quiz & Flashcards