cajsadiva

Direktlänk till inlägg 28 april 2011

meditation & mjukglass!

Av cajsa jussila - 28 april 2011 10:30


Rosie och Sus.. jag råkade radera bort era frågor här på bloggen!! f ö r l å t      skicka gärna nya!!

 

Rosie, du hade blivit av med dina sommarskor... ?

jag hoppas verkligen att du hittat dem!

Det jag får upp , är sängkläder.. att de legat i närheten av kuddar täcken ,madresser osv.. " någon form av sängkläder"...

hör gärna av dej och berätta om detta stämde!  

 

Är ju inte så super duktig, på att finna borttappade saker...

men visst har jag lyckats några gånger! hih  

 

Sist jag fick det "uppdraget" så var det  från en mamma , hennes dotters gosedjur hade  försvunnit...

 

jag såg en "öppenspis el kamin" att gosedjuret låg där.. i värmen!

mamman hörde av sej ett tag efter..

 

Gosedjuret hade hittats!

låg i  soptunnan på deras toalett,de roliga i detta var att i soptunnan låg en katalog från  de som tillverkar Braskaminer!!

 

Och gosedjuret  låg ovanpå katalogen!   hihi 

 

Det var ju en riktigt märklig & rolig historia!

Jag fick mej ett gott skratt!!      

 

    Jag blev själv av med min breda silver ring som Arek köpt till mej för ett par årsedan..

Jag bär den nästan dagligen..

 


men strax innna vi skulle åka på påsksemester... så bara försvann den!


letade överallt , i skåp ,kläder, lådor.. men kunde inte hitta dem! ... det var så störigt!!


 


Satte mej ner o mediterade...  "var  finns min ring"?? ..


 


då kände jag en  doft av parfym... ... "varför luktar det parfym"?..tänkte jag.


 

började leta bland mina parfymer.. de har jag i en  korg... på toaletten...


Mycket riktigt, där under  parfymflaskorna låg min ring!hi

                                           


Åh va jag längtar till sommaren!... Till Dimis Sommarlov ,sovmorrnar   grilla gott, fylla picknic korgen... dricka kalla drinkar o gå barfota i gräset!  


 tillbringa sommardagarna med barnen o barnbarnen..


      Härliga sommar bilder fr förra sommaren....  

 

     jag dixi och kim..

 

     vacker bild.. tagen av Carro,Mios flickvän..

    Dimi fann en hjärtformad sten... så fin..

 

     

En bild, så full av lek o värme! Mio sparkar boll..o njuter av livet & sommaren!  Togs ca  en månad innan han blev sjuk...

Livet leker o är njutbart...    Mio är frisk o arbetar idag , tillbaka till vardagen och den goda hälsan ..

Han ska gå på kontroller var 3dje månad.. Första kontrollen blir nu nästa vecka..

    Ännu en  sommar bild.. väcker många sköna minnen!

 

 

Längtar tills vi ska ut me Husvagnen!!   

 

          packa den full..  o bara dra iväg!! yiiiiiiii       

 

      Nu ska jag tända ett ljus o  meditera...

har skjutit upp det ett par timmar... För att istället målat en stor spegel.. !!

    

           

 

     Jag har snart måla allt här hemma... !!    

 

        

blev nöjd med resultatet.. Spegeln kommer hängas upp idag.. då kommer den till sin rätta! hi

 

Ut kära vänner o njut av solen.. .. säkert är Ni redan ute   kanske  njuter ni av en god glass!   ... Har ännu ej ätit någon mjukglass.. men de lär inte dröja länge förens jag står där i glassbarens kö och  beställer en stor Mjukglass  doppad i chokladsås!!  hi

 

 

                  

så in i helsickes gott!!!!!!!!!!

en annan favorit är blandad.. jordgubb vanilj!! slurp!

  

Nu blev jag så himla sugen på en Mjukglass... !  

det får blir en snabb meditation.. hämta Dimi från skolan, ringa Dixi .. o bege oss till Booms Glassbar som står mitt på torget!! Vi kommeeeeer!!!   

   

 

 

 

 

 

 
 
Ingen bild

Karin Hack

29 april 2011 10:52

Så fin spegeln blev, den ser gammal ut och det är ju den som är snyggt, eller är jag gammal och ser fel hahaha..
GlassMaja, du och dina glassidéer, du underbara tös.

Pussar

cajsa jussila

29 april 2011 10:53

kom snart o hälsa på så tar vi o äter massa glass.. :o))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Ovido - Quiz & Flashcards