cajsadiva

Direktlänk till inlägg 28 juni 2011

flickan med andliga förmågor

Av cajsa jussila - 28 juni 2011 10:40


I torsdes fick vi besök,  en mamma och  hennes lilla dotter Vivianne   2 ½ år.

 

Mamman hade tidigare ringt o vi hade bokat denna dag..

hon hade förklarat att dottern   hade ett märkligt humör, o vaknade ofta på nätterna o skrek..

 

" när hon vaknar o skriker på nätterna,  kan  jag  ej röra el prata med henne.." förklarade mamman

 

Flera gånger hade hon upplevt det som att dottern stirrat på någon,  då hennes blick  fastnat i luften...

 

När de kom till oss,   tog Dimi  med sej Vivianne till hennes rum, där det fanns mycket att titta på..

Flickorna började leka...

 

Jag o Mamman satte hos i vardagsrummet ...

 

"Du vill  att jag se om Vivianne har öppna sinnen, med andra ord, om hon ser o uppfattar själar"? frågade jag...

 

"ja, snälla kan du göra det" bad mamman..

 

Jag förklarade vidare att hon skulle sätta Vivianne i hennes knä   och fråga henne om hon  kunde se en siffra som jag via tanken sände till henne...

 

det är väldigt ovanligt att någon kan se det, Jag sänder...

det är bara personer med öppna sinnen som kan det.

 

"jag kommer sända siffran 2" viskade jag till mamman...

därefter ropade hon efter dottern.

Hon satte henne i knäet o berättade vad vi skulle göra.

 

"kan du se vilken siffra Cajsa skickar till dej"

hon tittade på mej med en intensiv blick.. jag log och

sände iväg siffran två o såg den komma emot henne...

 

Vivianne kunde räkna till fem...

hon räknade på fingrarna o stannade på  pekfingret...

tittade på mej med ett leende och utbrast.. . "två"!!

 

Hon hade uppfattat siffran Två!!

 

Vi klappade o hon skrattade glatt...

 

Sen sprang hon in o fortsatte leka...

 

Jag hade  fått ett bra bevis på att  hon var är mottaglig...

men ville ändån kolla om Vivianne kunde se det andebarn som ofta kom till oss..

 

 Jag berättade för mamman om det lilla andebarnet  o att hon alltid sprang och gömde  sej..

 

flickorna var inne på rummet o hörde inget av det vi sa..

 

"kan du hitta flickan som gömt sej?"...frågade hennes mamma..

 

Vivianne stannade upp o tittade sej omkring..

 

"var e hon?" frågade hon, medans hon letade vidare...

Plötsligt slutade hon att leta, tittade på oss och sa,

'

"här finns inga andar "...!

 

mamman blev röd  i ansiktet och hennes ögon  blev stora av förvåning.

 

"hon har aldrig nämt det ordet tidigare, vi har aldrig sagt det ordet till henne" ! sa hon med en upprörd röst...

 

Vivianne  sprang åter in på rummet o lekte vidare...

jag hade fått de svar jag behövde...!!

 

Vivianne  har en medial förmåga...

barn är ju oftast väldigt öppna.

Det är  svårt för dom att förstå vad som sker runt om!

 

Jag fick kontakt med hennes guider o bad dem om beskydd.

 

gav henne lite healing , lade ljuset o kärleken över henne..

att hon ska slippa själar som stör henne...

 

Två dagar efter, ringde mamman mej  för att  Tacka o berätta att både Vivianne o nätterna  blivit lugnare,hon var så tacksam o önskade att detta skulle hålla isej..

 

Kändes väldigt bra att få det samtalet.. Tycker inte att små barn ska inte ha andliga kontakter... 

 

Självklart kommer vi att hålla kontakt!

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
Ingen bild

Karin Hack

28 juni 2011 13:20

Såå intressant, så liten och fattar ändå.
Jag vill med kunna..

Pussar och kramar.

cajsa jussila

29 juni 2011 08:58

ja hon var liten ,men pratade så bra.. så söt:) kram min vän

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Skapa flashcards