cajsadiva

Direktlänk till inlägg 30 juni 2011

hem ljuva hem...

Av cajsa jussila - 30 juni 2011 12:20



Tomten och huset är hittat & köpt!!

där  kommer Arek bygga vårt Drömhem...   

 

         Huset är  idagsläget ett Ruckel ... ett rejält sådant!! hih

men kommer  under många slitsamma månader, förvandlas till vårat  "Hem ljuva hem"...  

 

             detta är ett gammalt stall som kommer rivas  o här ska det byggas upp ett stort dubbelgarage/verkstad.!

 

   Huset kommer byggas som en U-gård... ena sidan stort garage/verkstad.. andra sidan en utbyggnad på 35kvm där vi ska ha  ett sovrum, toa med bastu o allrum..

 

       huset o stallet..   tomten är på 2000 kvm, så här finns det  gott om plats.. !                

 

  vardagsrummet med   öppen spis..

typ så här kommer det att se ut! hi

 

   

 

vitt trägolv  och  vita bjälkar i taket!

kök o vardagsrum kommer vara i öppen planlösning...

  köket ... intill ligger toaletten...

  den ska rivas ... ! så köket blir större...

 

    så här kommer vårat kök se ut..till höger fortsätter köket..  

  (där toaletten finns idag ska rivas o ge plats  åt många matgäster!) hi

 

den nya toletten kommer finna i den nya tillbyggnaden..

 

där ska oxå byggas vårt  sovrum o ett allrum..

 

 

så här blir vårt kryp in..

 

   

 ett litet  sovrum ,som ska ge oss sköna vita drömmar...hi

 

På ovanvåningen ska  Dimis rum vara.... rummet  finns redan, men måste renoveras..  där ska även göras ett gästrum o liten toa!

.

 

sen ska ju hela fasaden fixas.. Allt kommer renoveras!!

 

Men nu e vi i alla fall på väg mot ett gemensamt Hem..   

  

 

 

 
 
Emma

Emma

30 juni 2011 13:38

Va kul Cajsa!!
Det kommer bli kanon då det är färdigt!!
ha det bra

http://berattelsenomoss-emma0709.blogspot.com

 
Ingen bild

Carina

30 juni 2011 16:05

Grattis vännen!!! Är så glad för er skull :0)
Var ligger detta fina projekt? Inget man känner igen...
Lycka Till med huset i alla fall!
Kram <3

 
Ingen bild

Karin Hack

30 juni 2011 16:35

Såååååå mysigt :) Var ligger det?

 
Ingen bild

Kerstin

30 juni 2011 18:34

Gu va roligt, så glad jag blir! ;)

cajsa jussila

30 juni 2011 19:45

Goa Goa Kerstin.... tack

 
Ingen bild

Susse

30 juni 2011 19:06

Det blir kanon:) Lycka till

cajsa jussila

30 juni 2011 19:44

Tack rara ! kram

 
Ingen bild

Christiane

30 juni 2011 23:41

GRATTIS,GRATTIS!!! Såååå roligt!!! Det kommer att bli helt fantastiskt. Ligger det i Eslövstrakten?

cajsa jussila

1 juli 2011 10:23

hEJ Christiane.... tack för dina rader:)

det ligger strax utanför efter rondelelen vid statoil.. ca 3 km från eslöv.. kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Ovido - Quiz & Flashcards