cajsadiva

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2011

mysig måndag...

Av cajsa jussila - 8 augusti 2011 15:12

 

Måndag den 8 augusti... snart e sommarlovet slut!!

Dimi hon både längtar o Inte... den 18 augusti börjar skolan igen.... börjar i 4an... !

 Hon läntar efter klasskompisarna men inte att behöva gå upp tidigt på morgonen! hi

 

Idag var vädret helt okej, små soligt o skönt...

jag och Dimi har varit ute en tur på staden...

det blev inhandlat lite smått , ny bh till mej från kappahl..

 

          super skön! hittade en vit med...   

en sväng in i olika butiker o till det  nya apoteket som öppnades idag...

vi fick tandborste o tandkräm i nyöpnings present.. Tack!

 

Självklart blev det en tur till Ica... köpte musslor, kräftor o spenat pasta..

 

                              

 

färsk el torkad spenat pasta..

  • Klöver 2 dl crème fraiche tomat & basilika
  • 80 g babyspenat
  • 4 marinerade soltorkade tomater, i bitar
  • 320 g kräftstjärtar i lake och musslor
  • 1 krm salt
  • Klöver 0,5 krm svartpeppar
  • 4 krm röd currypasta
  • Klöver 0,25 dl blad från basilika

   Vi älskar denna rätt!!   

 

 

Efter vår tur på stadens gator, så hämtad vi Lady o gick en lång rund i parken... tog några  super fina bilder   

 

          

Fina Dimi & nallesöta Lady...

 

  Lovelly    

Hunden e mäniskans Bästa vän.. sägs de..   

 

Nu e vi hemma o trötta! Dimi ligger i soffan med Lady tätt intill.. de kollar på en film...

jag sitter här, men ska strax ut i köket o göra mej en god kopp Te...   o läsa min nya veckotidning, med en stor bilaga "Augusti buffe".... e sugen på att bjuda hem mina närmaste vänner... endast kvinns.. på en stor God Buffe!   

 

kramar till Dej !   

 

 

 
 
Sari

Sari

8 augusti 2011 16:14

skönt med softa dagar

http://www.tuulikki.blogg.se

cajsa jussila

8 augusti 2011 18:25

jaaa verkligen :-) kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Ovido - Quiz & Flashcards