cajsadiva

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2011

feber regn o presenter....

Av cajsa jussila - 18 oktober 2011 21:05


Singing in the rain..........KNAPPAST!!

 

Vi blev dyngblöta idag när vi var  ute... Dimi hade tid hos tandläkaren... vi traskade o plaskade dit i vattenpölerna!

 

jag måste köpa ett par gummistövlar..!

Otroligt att jag inte har ett par,  har  ju både barn å hund!

 

tog en titt på nätet... hittade flera fina...

 

  dimi har nåt liknade som dessa... 

 

de här paret skulle passa mej      blommiga!  

 

I eftermiddags blev Dimi dålig, illamående o feber..

så pass illa att hon kräktes!   

 

  och inte blev de bättre av tandläkar besöket....!

 

dimi hade en besvärlig tand som ej riktigt ville lossna..så de slutade med att de fick dra ut den lilla bit som fanns kvar...

bedövning o svullen kinden.. inget vidare...  

 

Storebror Mio och Carro kom förbi med en   BigMac...  så snällt av dom.. men hon kunde inte äta...

Storebror Kim kom   med isglassar     

de gick bättre... dryck o glass e bra medicin!

 

Dimis skulle egentligen gått o firat hennes kompis jennifer som oxå bor i samma hus som oss.. jag lämnade paketet till henne.. Efter en liten stund så ringde det på dörren...

det var jennifer som stod där med en bit tårta o teckning!

      så gulligt !        

 

Tårtan var god      hon orkade ta en smakbit...   

 

Jag firade inte min födelsedag i går...

 

Mio har målat min hall, min present ... de tog två dagar , blev fint!   Tack Mio !!

 

Min moster Ingalill kom och överasskade med ett paket..!

 

en jätte fin keramik tavla..

  hon  lyckas alltid köpa prylar som jag bara Älskar!   

Min mamma tittade oxå in.... med en sminkväska, fylld med

smink hud och hårvårds produkter!

  tyvärr ser man inte allt som ligger i, men de var en perfekt present ...   fick även ett super snyggt halsband av kusin Sussie.. men missade att fota det! .... kommer ha det på mej i helgen o då tas de ju bilder   !

 

moster, mamma o sussie tittar bergis upp på lördag,  så Trevligt!

 

Darlingen flög till Polen idag  

 

  

saknar honom redan!.... han kommer tillbaks på lördag eftermiddag... då har jag öppet hus här hemma för vänner barn o släkt.. " de som kommer de kommer" de passar mej kanon!   

 

dukar fram   en god

smörgåstårta... vi e tokiga i det!   

 

sen kan man välja mellan en kall    Öl

 

 

ett gott vin     vin eller   coca!

 

alla drycker passar perfekt till smörgåstårtan...   

 

(fast jag har aldrig druckit o gillat coca cola!)   hi

 

 

Nu e hallen nymålad så då måste jag  ju styla om den !...

har slängt  ner den gamla hatthyllan i förrådet...

Hittat nya hallmöbler o förhoppningsvis kommer dom upp i morn  .... får kanske be sonen Kim komma hit o skruva!

 

Nu sover Dimi , febern har gått ner lite... hon ligger här brevid mej... jag ska ta en mugg te o kolla nyheterna..

de händer så mycket hemskheter  i Sverige.!! 

lilla  4åringen som blivit mördad o den äldre damen på 91 år som ska bli utvisad..    va e de som händer?!

 ...  varma  svenska tryggheten, vart tog den vägen?

 

 kvälls kramar till Dej...   

 
 
Sari

Sari

18 oktober 2011 22:40

visst är det gott att fylla år;o)Hoppas Dimi snart är piggelin igen

http://www.tuulikki.blogg.se

 
Ingen bild

Karin Hack

19 oktober 2011 10:19

Hej underbar. Stackars lilla Trollunge.. Pussa och krama henne. Håller tummen för Arek.

<3

cajsa jussila

19 oktober 2011 21:10

Tack bästa Karin.. vi saknar dej ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Ovido - Quiz & Flashcards