cajsadiva

Direktlänk till inlägg 16 mars 2012

Om Livet o Skyddsänglar

Av cajsa jussila - 16 mars 2012 09:28

När vi föds så får vi en skyddsängel, vi kan ha flera under livets gång... Många människor vet vad deras skyddsänglar heter o hur dom ser ut.


                                                       

 


Änglarna skyddar oss genom livet, o vi kan ej veta allt som de skyddat oss i från... sjukdommar, olyckor osv..

Vi går igenom livet tillsammans,de skyddar o vägleder oss...

men  i bland tar vi våra egna vägar, där vi ej "lyssnar" .. men så många gånger jag fått samtal av personer som valt fel väg...

 

" jag visste de var fel , men kunde ej låta bli"

jag har alltid vetat att jag lever fel, men kan ej vända om nu?"


De är då personer vänt sej till mej.. jag har  kunnat ge dom vägledning via änglarna att komma in på rätt väg igen...

 jag har fått så¨många  samtal efteråt , av människor som berättat hur de

  hittat tillbaks till livet o tackat änglarna för det!

                                                  

                                          

 

Livet är orättvist!  så ser jag ...

vissa dör i unga åldrar, olyckor ,sjukdommar, sen finns de vissa som gång på gång "överlever" ... varför ??

säkert frågar sej dessa personer "varför just jag" ?

Jag har inget bra svar på de..  


när jag "pratar me änglarna så får jag känslan att de e Ödet"...

men samtdigt tror jag att vi själva kan styra vårt öde..


 


kanske e de så att vi styr över vårt öde för hur livet ska se ut??

men att de e Förubestämt när vi ska Dö, redan när vi föds?

 

Livet Är Orättvist!


Man har sökt bevis för att det finns ett liv efter döden i tusentals år, många ställer sig frågan – Varför kommer ingen tillbaka för att berätta?

Den frågan svara jag snabbt på...


"det är ju det dom gör!


själar kommer tillbaks hela tiden o förmedlar så underbart dom har det, de som varit sjuka är friska , olyckliga  är lyckliga, de har en härlig fridfull energi..

 

Är detta Paradiset?  jaa det tror jag absolut!

 

 

Det finns ju  massa personer som vittnat att de varit på "andra sidan"

dvs upplevt döden och sedan återvänt..

Det förekommer visserligen många fall av bedrägeri, men att för den sakens skull låta allt material falla under detta anses dumdristigt!

 

                                     

Här ska ni få läsa ett inlägg om en Svart Ängel....

 änglar kommer med kärleksfulla budskap..

 men Denna ängel kom med ett sorgligt budskap...


En kväll fick jag ett samtal, det var min Mediala vän, från Norr.


"kan du se vem som bankar här hemma? frågade hon..


Jag fick då syn på en Svart Ängel!


Han var vacker, håret var  långt, och hans vingar var mörka..


      


Hade aldrig sett något liknande, jag blev förstummad!


"Det är en Svart Ängel", sa jag till min vän, han kommer med en förvarning om att någon ska gå över på  den andra sidan,fortsatte jag.


Jag och vännen, satt i varsin ända av landet, förstummade!


"Det gäller säkert min  Morbror,som ligger svårt sjuk" sa hon,med låg röst..

Som den mediala person hon var, så förstod hon  att Ängeln inte kom  med onda avsikter, trots det sorgsna budet...


 Ängeln   förmedlade till mej , att om  1 månad skulle det ske..


Vi blev båda väldigt tagna av budskapet!!


Det var mycket obehagligt, men  vännen kände "att det var lite väntat" pga morbrorns dåliga tillstånd.


Vi lade på och jag kände mej inte tillfreds..


Mina tankar gick till henne och de budskap hon fått..

Veckorna gick,vi taldes ofta vid per telefon..


En sen kväll,ringer hon, jag hör direkt på rösten att något hänt..


Med en sorgsen  röst berättar hon,  "Min vänninas son har hastigt gått bort,endast 14 år gammal"!


Vi sitter länge och pratar, jag ger henne mitt stöd.

 det blir ett tungt sorgligt samtal..

 

Vi bestämmer oss för att höras dagen efter.


När jag ringer  upp min vän,så ser jag att den Svarta Ängeln är kvar!


Jag tror först att jag inbillar mej..



Men han står där tydligt framför mej och säger med en klar röst "det är inte över än"!


Jag och min vän  tappar andan!

Senare samma  kväll, sänder hon mej ett sms, "min morbror har gått bort"

Jag ber Änglarna sända henne ljus och kärlek..


Vi är så tacksamma över våra mediala förmågor,men det finns en stor  baksida,det är när det kommer förvarningar,  om  att något tråkigt kommer att hända..

Dom  där förvarningarna vill man inte ha!


Men Alla Budskap,även de dåliga, kommer alltid med ljuset & kärleken!

de e så svårt att ta in... att deras energi e så kärleksfulla, även när  att de ska hämta någon.. För dom är det som att vi ska hämta hem henne/honom till Paradiset där allt är Underbart!

För oss på jordlivet blir det en stor Sorg o Förtvivlan!


                    Livet är Starkt,  Orättvist men  Värdefullt!


 

                          

 
 
Ingen bild

Karin Hack

16 mars 2012 12:51

Ja varför händer det unga människor, det är såå tragiskt.. Så fruktansvärt.. Det får en att stanna upp och begrunda livet, att se de små sakerna, att inte gå runt och vara negativ. Livet är fyllt med kärlek.. men även sorg.. Så tragiskt.

Kärlek till Dig Underbar <3

cajsa jussila

17 mars 2012 08:32

Livet är orättvist:/ men så värdefullt...

de gäller att Leva i Nuet o Njuta!

 
Ingen bild

Karin Hack

16 mars 2012 14:16

Jag e nog fan lite in löv... Känns attans bra. Håll nu tummarna för mig Underbar <3

cajsa jussila

16 mars 2012 16:42

e de ju helt Underbart att vara Käär :-) hiih

 
Ingen bild

Skeptiker

16 mars 2012 16:38

Jag tycker det är intressant det där att de som tror på andar säger att det finns bevis, för jag tror inte och jag har aldrig hört eller sett det bevisats. Däremot kan medium va olika skickliga till att dupera, det tror jag. Jag har velat skicka en okänd person till dej Kajsa men det ville du inte, jag ville bli testad genom att lägga nycklar eller nå´t och så skulle du se det, det ville du inte.
Jag har föreslaget olika tester men du har svarat att det finns de som är bättre. Jag såg i TV för flera år sedan när Robert Aschberg testade en person som påstod sej ha övernaturliga krafter men det gick åt pipan och jag hade inte trott något annat. Skulle va intressant att få se något bevis, jag har en del personer som vill träffa andar, problemet är att de tycker som jag så då kommer väl inte andarna fram eller vad man nu skyller på.

cajsa jussila

17 mars 2012 08:35

hejsan... de handlar inte om att Överbevisa..
man ska tro på de som känna rätt! :)
jag såg oxå de programmet... de var Pinsamt:) hih men sen har jag sett så många fler "bevis" efter de... på det Okända ex.. fatntastiskt duktiga medium..
men som sagt de e ju Va Jag Tror På :-))
ha en mysig helg ... vi hörs..!!
ps.. jag tror minnsan att vi träffats, el haft kontakt mer än här på bloggen..
du känns så "békant" hihih kram

 
Ingen bild

Skeptiker

17 mars 2012 11:33

För mej är Det Okända enbart patetiskt, jag undrar hur mycket mediumet får veta i förväg, antagligen adressen så att hon/han kan forska lite om husets/familjens historia. Varför jag då tittar....jo så klart för att överbevisa om bluffen. Vill gärna att du berättar mer om vår "kontakt" jag lovar att inte ljuga om du träffar rätt,kanske till och med säger var ( oj vad någon är nyfiken nu)men det får inte va via andra bloggar för jag vet en hel del om IP nummer som vissa bloggare sitter och jämför med varandra.

cajsa jussila

19 mars 2012 08:59

hej på dej!!

.. visst e du bekant... tror absolut att vi träffats.. :)

men de e helt okej .. vill du vara anonym så får du ju de. hihi...

jag lägger inte ner så mycke på att få veta vem du är hih...

men sist så fick jag upp att du kändes så bekant ! :-)

jag tror INTE att medium på det okända får någon info alls inför ett program..
men där går ännu en gång våra åsikter isär :) heheh
ha en bra vecka ... kram!

 
Ingen bild

Yvonne

19 mars 2012 11:03

Vill bara säga att det som skedde på Robert A. program inte gick rätt till . Hon fick inte reda på vad hon skulle göra och hade aldrig gjort på det sättet förut det är klart att det inte funka. Men det var häftigt att inte något var rätt det borde det ha varit.Håller själv på med det mediala och man får inte alltid klara svar från andevärlden.

cajsa jussila

20 mars 2012 08:20

håller med.. att man ej alltid får svar fr andevärlden... ´de medium i det okända, är verkligen super duktiga! Imponerar mej , varje gång :-))
ha en fin da.. kram cajsa

 
Ingen bild

Skeptiker

19 mars 2012 17:09

Näää....du har nog känt fel, du har nog inte tänkt på om du sett mej, men det var kul att testa dej.Jag hade nog hoppat till lite om du prickat rätt. Saken är så enkel som att för ungefär två år sedan då jag hade ett ärende i Eslöv så stod jag nå´nstans vid vid en affärsgata och när jag tittade rakt fram så stod du där med din lilla flicka, du är ju rätt lätt att känna igen. Det var det hela hahaha, tyvärr så var där en del hundskit på trottoarerna i Eslöv och det tyckte jag inte om.

cajsa jussila

20 mars 2012 08:17

hejsan ...
blev full av skratt :-D när jag frågade guiderna så sa de barn... haha å¨så skriver du att jag hade me mej min dotter , När Du såg mej hahah... dessa härliga guider tänker jag då ,me ett leende.. :))

o "skitsnack " tänker säkert du hahaha...

jag tror vi har gemensamma bekanta.. om vi väl börjat nysta så... men de ska vi inte! :))

var o en får vara den man är o det man tror på !! yes.. :0))
ha en skön tisdag!! kram

 
Ingen bild

Skeptiker

21 mars 2012 09:57

Just dé "skitsnack", och ännu mer övertygad om d´e det blir jag när du skriver att vi skulle ha gemensamma bekanta. Du får nog ta ett allvarligt snack med dina guider för dom hittar på en massa som inte stämmer. Du är nog en snäll person med otrolig fantasi, du skulle kanske skriva lite sagoböcker.

cajsa jussila

21 mars 2012 10:53

jag tror absolut att de finns någon person vi både känner till .. :))

men va gör de?

visst finns det en skriv ådra i mej, skrivit många dikter , berättelser osv :-))
¨Kanske skriver jag rent av, en bok om Mina Andliga Upplevelser :-D

Den frågan har jag fått ett par gg... :)
ha en fin onsdag.. !! Kram


Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Ovido - Quiz & Flashcards