cajsadiva

Alla inlägg under mars 2012

Av cajsa jussila - 30 mars 2012 08:18

 

 

 

Tidigt i morse kokade jag en kastrull me Ägg...

Dimi skulle ha med sej  några ägg till skolan...De e ju sista dagen  i skolan innan Påsklovet... då brukar klassen ha en liten påskfest!

                              

Hon ville vara en kanín" sa hon...

    

korgen var fylld med påskblommor fjädrar o ägg!  hi


Ja Nästa vecka e de ju Påsk...         


Vi är bjudna till brosan & bitte på Påskafton.. 

det blir långbord med mat o goa personer att umgås med .. Gött!  


Jag har oxå tänkt ha en mindre bjudning.. Funderar  på Långfredan....

 

Förra året var vi i Finland... o träffade Stora släkten!

      

Det var en fantastik Påsk!   

 

Idag ska jag på tjejmiddag hos katarina... men  nu på förmiddan  ska jag åka till Rehabsjukhuset Orup.. Återbesök...

Därefter ska jag hem o vända.. har en del att fixa inför helgen...


Dimi ska vara hemma hos Mio & Carro ikväll.. sova över....

Hon älskar att vara hos dom... !      

I morgon förmiddag kommer hon hem,  då kommer även mina gossar!  


    

Kevin o Lian ska sova över tills söndag .. Längtar efter dom!

ska även iväg o köpa påskägg till alla mina barnbarn..

    

 

 Undras om jag själv får något påskägg i år.. ?! 

Skön da till Er Alla  

Av cajsa jussila - 29 mars 2012 08:30



God Torsdags morgon...  ser ut att bli en solig fin dag!! 

Igår blåste peruken av ett par gånger! det var en hemsk kall och stark blåst, vi hade här i Skåne...  men som sagt , när jag tog en titt ut genom fönstret  i morse , så mötes jag av solens vackra sken... Välkommen Fina Sol & Vår   ...       

 

Idag ska jag träna , fixa några ärenden o sen bär det i väg till Dimis Kör..

hon sjunger i två körer... båda är på samma dag.. Ena kören börjar strax  efter skolan o  den andra är  i kväll .. så de blir nästan en Heldag med  skön sång! hi

 

veckan hittils har varit fin... umgåtts me mina vänner o familj....

häromdagen blev de fika i stan...


inne På Skafferiet i stan... super mysigt Cafe... rekommenderas varmt!

  

      

christine hade stora Våkänslor... !

Tre Solstrålar    Jeje Ardita & Christine

     

kvällen  avslutades hos mina underbara grannar,  prat mys  och nåt glas vin    

 

Igår kom Christine igen... Vi hade en skön dag , kollade på film o åt gott....

  

mycket kram o mys i soffan... "Dimi me moster"    här sitter de o kollar på film..

jag smög ut i köket o  lagade två matpajer som vi  sedan mumsade i oss...

  


Dixi kom o gjorde oss sällskap efter jobb...    

de blev en lugn skön onsdag med härligt sällskap.. !

 

imorn e de fredag... jag ska till Vännen Katarina på Tjejmiddag..

mamma moster och christine ska oxå dit..

det ska bli jätte trevligt! alltid så skoj när vi "tjejer ses"  

    

detta vackra ljus o servetter tar vi med oss till Katarina.. fr mej & christine...

ska minnsan själv köpa mej ett likandant  Ljus..  Älskar färgerna!   

 

Nu måste jag sätta lite fart... äta frukost o svara mail   sen på med gympaskorna     o dra på träning! haha... kan inte fatta att Jag Börjat Träna!   


Ha en Härlig Torsdag.... Njut av dagen ... glöm ej att Kramas!  

  

Av cajsa jussila - 26 mars 2012 09:05

En kvinna, vid namn Mia, ringde mej förra veckan..

.. under sittningen så frågade hon om jag kunde se vad som hade hänt under  hennes bröllop...

                                                  

                         


Jag fick  snabbt upp att hon hade misstankar mot ett par, en man o kvinna..


"något har försvunnit" sa  Mias guide...


"det är sant", svarade hon


Guiden fortsatte att sända bilder till mej, Jag såg en yngre kvinna..


ordet "servitris" kom upp..  


jag såg att de fanns kvinnor som hjälpt till på bröllopet... "fick du hjälp av servitriser?" undrade jag...

"Nej, det var endast min familj o släkt, som hjälpte till" svarade Mia..


Jag såg att en present till brudparet, hade försvunnit ut från lokalen..

någon hade stulit det...  


Jag bad guiden om ledtrådar..


"en kvinna från ett annat land"...


förmedlade vidare..


Men Mia kunde ej  riktigt förstå , vem den kvinnan var...

guiden sa, att kvinnan var ingift i Mias familj,

i ett par sekunder var det helt tyst...sen hörde jag en ivrig röst..


" Nu vet jag!"  utbrast Mia..


"jag vet nu vem du menar, det finns en utländsk kvinna som är ingift och hon arbetar som Servitris!!!


Det var häftigt, att gudierna kunde sända så klara ledtrådar...  

 känslan är lika mäktig, varje gång! 


Nu väntar jag att få höra om Mia har kollat upp med denna kvinna, som med all säkerhet har något med de försvunna paketen, att göra!

                                                  

     

                                                  

                        


Av cajsa jussila - 24 mars 2012 12:28

  


                                  

 

               I GÅR  VAR DET  LIANS FÖDELSEDAG!


    

   hurra    hurra     hurraaa             

mitt underbara barnbarn fyllde 4år! 

Grattis våran Underbara Gosse..   

jag har köpt ett par jeans o leksaker till honom..   



I dag mår jag  bättre....


 Humöret e på Topp , trots min eländiga Kropp.. :)


tack för alla krya på hälsningar, ni e för Goa  


idag slipper jag ränna på Toa..   hi


Legat o vilat lite nu på morgonen... laddat upp me energi... 

ska försöka ta en promenix, me Dimi...


de blir en lugn lördag...  små pyssla här hemma o bara vara....

Morgonen började bra... vi låg o prata o mös en lång stund innan vi gick upp..

Sängen fylls snabbt på helgerna, med barn o djur....

Vi åt en lång frukost , sonen Kim kom oxå  o käka ..

                                                  

                                                   


Nu ska jag ta mej ett långt varmt Bad..

                                                  

                         

Darlingen har lovat ge mej fotvård... klippa naglar o fila/massera fötterna...

Ljuvligt....   


Skön Lördag Till Er Alla... Kramas massor !  









Av cajsa jussila - 23 mars 2012 12:11



 Blääääääää 

har kräkts tidigt i morse... de e så vidrigt!! magen är orolig o jag mår illa hela tiden.

Kände mej kass redan i  går eftermiddag... var me Dimi o hennes  två  kompisar , på Äventyrs badet... .Flickorna hade jätte skoj, medans jag satt o frös och mådde illa! 


Ikväll skulle jag haft en Tjejmiddag... Vi är fem stycken som ses en fre-lör i månaden på middag... Jag hade handlat hem all mat...

skulle bjuda på Buffe,me två olika mat pajer ,sallader ,kalla såser, tapas skinka , vitlöks korv ostar kex o  massa  andra tillbehör..

 

 Så jäkla Typiskt!   känns verkligen ledsamt ... sett  så framemot denna träff..! 

Nåja ,jag har redan bokat in en ny middag med mina vänner.. . 

Solen lyser så vackert ute.. medans jag sitter i pyjamas brallor o fryser här inne!hm


Darlingen jobbar "dygnet runt" åker 07.00 tittar in vid 22.00

massa jobb som ska bli färdiga så han kan fortsätta på huset..!

Nästa projekt e att köpa en grävmaskin..!!  


   att hyra , kostar ett par tusenlappar   per dag!

 han köper en i stället , de ligger på runt 60-65.000kr

dyrt me behövligt för att kunna fortsätta med bygget!


I juni åker vi till Polen.... !! Areks lillebror Peter, gifter sej med hans ungdomskärlek  Dom är båda 26 år o har hållt ihop ca 10 år !! 

Det ska så  skoj att åka dit.... Dimi ska me så klart, men jag vill gärna att Dixi oxå åker med.. Hon har fått arbete på Onlinesverige i Lund...

    

de hänger ju  på hennes schema, om hon har ledigt .. Självklart e jag väldigt stolt över henne!  

De e så viktigt att barnen har någon form av  sysselsättning/arbete..  


När vi är i Polen i sommar,ska vi även kolla på köket,  och ön som jag vill ha..


   så här ska den se ut !   


Nu ska jag pallra mej ut till mitt nuvarande gamla risiga kök, hih ska se om de finns nåt att äta.. Vågar ej  äta så mycket, eftersom magen e kaos...  

en skål me fil o kanel kan jag nog allt få ner!

 En skön  Fredag till er Alla..      Ut o njut av det vackra vädret    

Av cajsa jussila - 22 mars 2012 08:49



Denna Vecka har jag  fått många oroliga samtal...

En  kvinna ringde o undrar om hennes man var otrogen?.,

 en  annan undrade om hon ska lämna hennes man för hennes älskare!

Det är mycket "olycklig kärlek" runt mej nu.... många samtal som handlar om det...



Det hände även en märklig sak för mej i går..  


Satt och mediterade ,bad om ett "tecken" .. då började mitt hjärt formade hängande ljus, att gunga fram o tillbaka.. det hänger i mitt fönster ..


Samtidigt fick jag en varm rogivande känsla, från topp till tå!


Såg en Dam,som jag kände igen!! En tidigare Guide som funnits vid min sida för ca 1 år sen.. Rose,  heter hon..

                                  

                                                    


hon bodde  i Skottland under 1600 talet , hon visade mej  att soldater satte eld på henne stuga, hennes man blev tillfångatagen..


hon stod utanför stugan, med en soldats armar runt hennes.. 


  Hennes nyfödda dotter låg skrikande kvar i den brinnade stugan.

Rose  slog sej fri och rusade in för att hjälpa dottern o soldaterna red därifrån..

Tragiskt nog så omkom både Rose o Flickan, i den stora branden..

   


Får starkt känslan av att Rose blev dömd av  folket, Att hon ansågs  vara en Häxa..


Därför straffades hennes familj.. 


Sist hon var här, för ca 1 år sen, så var jag "utbränd".. av alla samtal o all andlig hjälp jag gett.. " Du måste vila o få ny energi "  ,förmedlade Rose.


Jag blev så varm i mitt hjärta av att se henne igen. Har aldrig varit med om att en guide kan komma  till en person, mer än en gång..


Men nu har jag fått tydliga bevis på att,det kan de göra!


Nu har jag rensat o fyllt på med ny energi..


så nu kan jag åter    hjälpa & förmedla!

Kramar Till Er Alla.. återkommer lite senare idag..

                   


Av cajsa jussila - 20 mars 2012 08:31

 

 

Lördagens Inflyttningsfest hemma hos  Mio o hans sambo Carro,blev väldigt Bra!

  Vi gäster hade riktigt roligt, mycke mingel o god buffe plock, sång o gitarr spel.. ! 

 

   

Carro hade tilllagat  o dukat ett  fint buffebord  med,

goda snittar me olika fyllningar , ostar kex, olika sorters pizza/ kanel bullar, osv...

mycket smått o gott  !

 

Mingel i köket... Felle Eve LillaAlva Dixi Carro & Christine...


   

Kollegor o vänner.. Mio Magnus och Ronny..

 

    


   

Söta Celinn var oxå med.. hon älskade Carros kanelbullar, vem gjorde inte de? hi  

    

 


Deras hem fylldes snabbt med vänner o familj... Alltid Lika Skoj!

 

moster Bibban o Christine...

    

Far o Dotter...

Arek o Mickas..

 

    

färgstarka tjejer...

 

Coola Kusiner.. !

   


Kusin Johan o Dimi ...  

 

      

Tack Carro & Mio för en Mycket Trevlig Inflyttnings fest....förstår att ni trivs fint i ert fina hem..    Vi kommer snart på besök igen!    K r a m

Av cajsa jussila - 16 mars 2012 09:28

När vi föds så får vi en skyddsängel, vi kan ha flera under livets gång... Många människor vet vad deras skyddsänglar heter o hur dom ser ut.


                                                       

 


Änglarna skyddar oss genom livet, o vi kan ej veta allt som de skyddat oss i från... sjukdommar, olyckor osv..

Vi går igenom livet tillsammans,de skyddar o vägleder oss...

men  i bland tar vi våra egna vägar, där vi ej "lyssnar" .. men så många gånger jag fått samtal av personer som valt fel väg...

 

" jag visste de var fel , men kunde ej låta bli"

jag har alltid vetat att jag lever fel, men kan ej vända om nu?"


De är då personer vänt sej till mej.. jag har  kunnat ge dom vägledning via änglarna att komma in på rätt väg igen...

 jag har fått så¨många  samtal efteråt , av människor som berättat hur de

  hittat tillbaks till livet o tackat änglarna för det!

                                                  

                                          

 

Livet är orättvist!  så ser jag ...

vissa dör i unga åldrar, olyckor ,sjukdommar, sen finns de vissa som gång på gång "överlever" ... varför ??

säkert frågar sej dessa personer "varför just jag" ?

Jag har inget bra svar på de..  


när jag "pratar me änglarna så får jag känslan att de e Ödet"...

men samtdigt tror jag att vi själva kan styra vårt öde..


 


kanske e de så att vi styr över vårt öde för hur livet ska se ut??

men att de e Förubestämt när vi ska Dö, redan när vi föds?

 

Livet Är Orättvist!


Man har sökt bevis för att det finns ett liv efter döden i tusentals år, många ställer sig frågan – Varför kommer ingen tillbaka för att berätta?

Den frågan svara jag snabbt på...


"det är ju det dom gör!


själar kommer tillbaks hela tiden o förmedlar så underbart dom har det, de som varit sjuka är friska , olyckliga  är lyckliga, de har en härlig fridfull energi..

 

Är detta Paradiset?  jaa det tror jag absolut!

 

 

Det finns ju  massa personer som vittnat att de varit på "andra sidan"

dvs upplevt döden och sedan återvänt..

Det förekommer visserligen många fall av bedrägeri, men att för den sakens skull låta allt material falla under detta anses dumdristigt!

 

                                     

Här ska ni få läsa ett inlägg om en Svart Ängel....

 änglar kommer med kärleksfulla budskap..

 men Denna ängel kom med ett sorgligt budskap...


En kväll fick jag ett samtal, det var min Mediala vän, från Norr.


"kan du se vem som bankar här hemma? frågade hon..


Jag fick då syn på en Svart Ängel!


Han var vacker, håret var  långt, och hans vingar var mörka..


      


Hade aldrig sett något liknande, jag blev förstummad!


"Det är en Svart Ängel", sa jag till min vän, han kommer med en förvarning om att någon ska gå över på  den andra sidan,fortsatte jag.


Jag och vännen, satt i varsin ända av landet, förstummade!


"Det gäller säkert min  Morbror,som ligger svårt sjuk" sa hon,med låg röst..

Som den mediala person hon var, så förstod hon  att Ängeln inte kom  med onda avsikter, trots det sorgsna budet...


 Ängeln   förmedlade till mej , att om  1 månad skulle det ske..


Vi blev båda väldigt tagna av budskapet!!


Det var mycket obehagligt, men  vännen kände "att det var lite väntat" pga morbrorns dåliga tillstånd.


Vi lade på och jag kände mej inte tillfreds..


Mina tankar gick till henne och de budskap hon fått..

Veckorna gick,vi taldes ofta vid per telefon..


En sen kväll,ringer hon, jag hör direkt på rösten att något hänt..


Med en sorgsen  röst berättar hon,  "Min vänninas son har hastigt gått bort,endast 14 år gammal"!


Vi sitter länge och pratar, jag ger henne mitt stöd.

 det blir ett tungt sorgligt samtal..

 

Vi bestämmer oss för att höras dagen efter.


När jag ringer  upp min vän,så ser jag att den Svarta Ängeln är kvar!


Jag tror först att jag inbillar mej..



Men han står där tydligt framför mej och säger med en klar röst "det är inte över än"!


Jag och min vän  tappar andan!

Senare samma  kväll, sänder hon mej ett sms, "min morbror har gått bort"

Jag ber Änglarna sända henne ljus och kärlek..


Vi är så tacksamma över våra mediala förmågor,men det finns en stor  baksida,det är när det kommer förvarningar,  om  att något tråkigt kommer att hända..

Dom  där förvarningarna vill man inte ha!


Men Alla Budskap,även de dåliga, kommer alltid med ljuset & kärleken!

de e så svårt att ta in... att deras energi e så kärleksfulla, även när  att de ska hämta någon.. För dom är det som att vi ska hämta hem henne/honom till Paradiset där allt är Underbart!

För oss på jordlivet blir det en stor Sorg o Förtvivlan!


                    Livet är Starkt,  Orättvist men  Värdefullt!


 

                          

Ovido - Quiz & Flashcards