cajsadiva

Direktlänk till inlägg 12 april 2012

andeflickan Ella... sol , bad o meditation

Av cajsa jussila - 12 april 2012 08:23




                        Jag tror andeflickan  här hemma ,heter Ella...!

 

                 

                     

fick kontakt med henne nyligen!.... När jag vakna i morse så kände jag direkt att "någon fanns i rummet" , trots att jag var ensam...


Gick på toa o klädde på mej,  o hela tiden kände jag hur någon stod nära..

Satte mej på sängkanten o "tog kontakt" ... Då såg jag Andeflickan som ofta är här hemma ... Hon tittade på mej med stora ögon o rummet fylldes av en kall vind...

jag rös till o korsade mina armar för att hålla värmen....

 

"vad vill du kära vän"? frågade jag.....


Flickan svarade  med två ord.. "Ella , Tåg" .... sen bara försvann hon..

så typiskt att hon aldrig stannar o kommunicerar !

 

               men nu tror jag att hon sa hennes namn!

Men vad menade hon med "Tåg"?? nu e jag verkligen nyfiken!   

Ska meditera lite senare ... o ska verkligen kämpa för att få kontakt med Ella igen!

vill veta mer..var hon kom ifrån, vad hon gör här ? osv...

                                                  

                                                  

         

                                    

 

Igår var jag o tränade.. körde lite hårdare än vanligt ... puust ... men tusan va skönt de kändes efteråt!! wiiiiiii  hihi

Imorn ska jag träna igen o på lördag förmiddag....

Sen på lördag kväll åker vi på Fest ...

Fira Svärdottern Carro, 20 år!     


Dimi ska vara hos Goaste Grannarna... " en trappa Upp, kan de bli bättre?"  hi

 

Idag e de torsdag o solen har hittat tillbaks .... Ljuvligt!!   

Ska inte göra så mycket idag... röja här hemma , gå på ica fylla kylen o svara mail.

Men först blir det ett skönt morron bad!  

 

Vännen Christine skulle titta förbi idag... Dixi kommer säkert oxå.

Hon har varit hos mej sen  i påskas...  i går åkte hon  till hennes pappa..

 

Dixi har slutat arbeta på OnlineSverige.... Hon såg hur illa cheferna  behandlade hennes kollegor... 

 " Det är inte klokt! vänta mamma, du ska se, snart gå de på mej" ,sa hon..

 

                            

Hon fick rätt.... plötsligt började de kritisera  henne!

 Men Dixi har skinn på näsan , hon kände att de hade ingen grund till detta...

  så hon markera o  vände i dörren direkt!

Mitt framför näsan på Chefen! hii

 

Visst tycker jag  att det e fruktansvärt dåligt av Onlines personal , att bete sej så illa, mot de anställda.. Dixi  beättade ofta hur illa  behandlade hennes arbetskompisar blivit, att de blivit utskällde mitt framför alla...

flera hade fått sparken! det skapade en olustig och  otrygg stämning på jobbet..

De e inte OK!!    


Jag vill sååå Gärna Ringa dit... men Dixi e rädd hon ej ska få Lön..

Hon har ju timmar/lön kvar som ska utbetalas nu denna månad...


Igår uppdaterade hon sej på Arbetsförmedlingen...


Hon går nog inte så länge arbetslös... det vore ju bra om hon tjänade några slantar , att ha till sommaren....

Ska meditera o "höra vad hennes Guider säger"   

 

       Men först väntar mitt varma Morgon bad....

ha en skön Torsdag kära Vänner.... Kram & Kärlek från Mej  

 
 
Ingen bild

Karin HAck

12 april 2012 10:41

Liten Ella, och tåg, blivit överkörd kanske.. :(

DixiBell, hon är en tuffig hihi.

Pussar
<3

cajsa jussila

12 april 2012 11:03

vi får se va Ella förmedlar, när hon förhoppningsvis kommer i min meditation:))
puss kära vän

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Ovido - Quiz & Flashcards