cajsadiva

Direktlänk till inlägg 4 maj 2012

Freda tjejmidda o andliga ting...

Av cajsa jussila - 4 maj 2012 11:32

Gårdagen Torsdag var så mycke finare  än denna dag...fredag!

 

  Igår  vi var ute o promenixa, jag o Dimi... vi gick till Biblioteket för att lämna majblomma-kassan.. Dimi sålde  slut på alla blommor,  på två dagar!

                        

om man säljer alla blommorna i väskan, så får man ca 150kr i förtjänst...

Men eftersom Dimi fick så mycke dricks ... så blev hennes förtjänst 296kr !

    

"du måste varit väldigt trevligt " sa damerna som räknade kassan..

det var ovanligt att man fick såå mycket i dricks, sa dom

Visst var hon Duktig... sa till alla som hon stoppade...

"ha en trevlig dag och log brett"

'jag stod en bit i från o såg faktiskt hur glada personerna blev av den lilla meningen..

kände mej faktiskt rörd över hennes bemötande...

 ...     Tack Alla Ni som  köpt majblommor..  

 

   på hemvägen tog vi en grönskande bild.. !

   

 

 så vackert .... Eftersom min pappa o hans fina fru Tuija bor i haparanda där de ännu finns Snöööö... så brukar vi ta vår och sommar bilder och lägga ut så de får se... Här i Skåne har vi Våår..   varje sommar  åker de till oss..

  

pappa, tuija ,sonen Ville ,jag  o mina barn dixi , mio...

 

Vi längtar till dom kommer..!!  

 

Tidigare i går var jag på ansiktsbehandling... det var Underbart skönt...

fick peeling, mask, massage ,rengöring.. osv...     

Åh  va de var gott att  bara Njuta...!

 efter behandlingen  gick vi igenom min hy, som jag inte på  länge  sköt om...

tvål vatten o en kräm ..........thats it!    varför slarva me sej själv?! hmm

jag fick tips om krämer o så.. bestämde mej för att gå varannan månad o få behandling..  Hon förklarade att vid 30-40  så förändras ju hyn ... o så berätta mer ingående vad som sker...

jag svarade att jag var 44år..

Då stannade hon upp o sa" Din hy ser absolut inte ut att vara 44 år!

" du har en fin hy..  men du måste bara sköta om den mer, ge den vård o näring!"

                                                 

jag blev jätte förvånad o rörd!   

 Nu ska jag banne mej börja vårda mitt yttre!   hihih

 

på hemvägen därifrån möte jag min vän Abbe o Min dotter Dixi

  

de njöt av Glass o SOl   

 

Å så nu  lite andliga ting..... igår lade jag min mobil på toa när jag badade...

men plötsligt kom Dimi in med den till mej" mamma de ringer"!  

jag tittade automatiskt på toalettbordet, för de var ju där jag lagt den....

var hittade ´du den? frågade..

"den låg i soffan"... svarade Dimi...

 

Lite olustigt tyckte jag att det var..... när jag sen lade mej i soffan för att titta på "halv åtta hos mej"... (var ensam i rummet... )

 skulle bara sträcka mej ner vid soffkanten o sätta i kontakten till fönsterlampan...

När de  gjorts så hade tv kanalen ändrats till ettan o kontrollen låg på bordet!!

Mycket Märkligt!!!!!!!      

 

Byte till 4an o kollade färdigt... sen sa jag god natt till Dimi o satt en stund hos henne... när jag åter kom till teven så var  kanal åter ändrad, denna gången till tvåan!      jag fick inte känslan att det skulle vara Ella... 

men någon var det i alla fall som ville fånga min uppmärksamhet ! hahah....  

 

idag e det tjejmidda hos kusin sussie ska bli mysigt...

    

Dimi ska vara me Arek i kväll.

    ha en mysig kväll o kramas mycket!!

 

    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Ovido - Quiz & Flashcards