cajsadiva

Direktlänk till inlägg 20 juni 2012

Polen.... så skoj:)

Av cajsa jussila - 20 juni 2012 08:24

Efter ett par härliga dagar i Polen så e vi hemma igen!!


Vi har verkligen njutit , träffat härliga människor ... !

Bröllopet var helt Underbart.... fick uppleva ett riktigt Polsk bröllop !


   

Lokalen var vackert dukad ... här med Areks vackra släktingar ...


 

först fotograferades brudparet,. precis nedanför vår terass!

vi bodde så fint... det bästa rummet me stor terras o fantastisk utsikt...!

   

     

vädret var strålandes.. upp till 33grader... då blev det lite olidligt ... eftersom att luften stod helt still... pust! hih

 

så fina o så lyckliga!   

 

Dimi o Nadja/areks kusins barn.. som fann varandra redan på flygplatsen.. vi var ett roligt gäng som flög tillsammans fr Sverige..


jag har aldrig sett så mycket Mat i hela mitt liv.!!!!!!

Det blev soppa o tre varmrätter som serverades på bröllopet ,plus efterrätt..

o alla bord var uppdukade med fyllda fat....den sista varmrätten serverades 03 på morgonen!! hahah Jag trodde knappt mina ögon när de så fina servitrierna kom ut me tallrikarna!   

Orkestern de anlitat . .var super bra! glada härliga låtar .. !

   

 

 

de var ett rejält ös kan jag lova! hi

orkestern packade ihop 04.30 på morronen... Otroligt!

gästerna dansade o firade till småtimmarna...   

Väldigt ovanligt mot sverige.. Inget Hotell hade tillåtigt att bröllop höll på till morron kvisten.. Jag kollade på klockan vid ett tiden o tänkte att snart slutar det! hi

för de e faktiskt så att här i sverige måste man sluta kl ett om du hyr en lokal el ett hotell som Peter & Katarina gjorde...


     

   

Arek o han söta son Mateusz... Det funkade jätte bra mellan honom o Dimi..

Mateusz är en glad super söt kille!   

Dagen efter blev de trädårdsfest hos katarinas föräldrar...

Återigen bord o fat fyllda me mat o dans natten lång på gräsmattan.... Härligt!!


Vi har som sagt haft så himlans bra i Polen... bodde underbart fint på hotellet  o maten var God! ih

 

Dimi älskade deras glass...

jag beställde en kväll denna goda ostkaka... mums

 

vi njöt av fulla muggar varje dag.....

bröllopet firades i tre dagar !

Polska bröllop firas i flera dar... den  tredje dag  då var de endast nåt glas öl till maten ... tack o lov!  hih


 

 

dimi sjöng för oss.... alla blev rörda.. här med peters svärmor katrin...

Dimi trivdes såå bra...

    

Areks mamma o bror...   


 

 

jag o darlingen....mysiga dagar me massa skratt  

 

arek o hans kompis.. alla var helt Underbara!!!

 

katarina o dimi.... så mycke glädje o kramar... hela tiden... lovelly  !

 

sötaste Peter & katarina.... båda 26 år o nygifta...   

visst har jag fler bilder..... men lägger ut vid nästa inlägg....


Då var det midsommarafton  på lördag....    

vi ska vara på moster bibbans koloni ... det ska bli trevligt !

Idag e de ons...  ska iväg o fixa några ärenden... ex köpa ny mobil.. miin har pajat  

sen iväg o fylla kyl o frys... eventuellt tittar Christine förbi idag..

igår kom både kusiner vänner o barn o hälsade på.. jag lagade köttfärs sås me spagetti...

de var mysigt... fast vi var  väldigt trötta... började hemresan redan kl 06 i går morse...!

               Ha en fin dag... Puss o Kram   



 
 
Sari

Sari

20 juni 2012 09:54

vilka underbara kort och det syns att ni haft det underbart.Polen är fint.Varit där många ggr.Hade ni fint väder varje dag?Kramen

http://www.tuulikki.blogg.se

cajsa jussila

21 juni 2012 17:33

ja de var en super resa.. :))
det var lite grått första dagen när vi kom dit , men efter de var de bara sool:)) kramis

 
Ingen bild

Karin Hack

20 juni 2012 14:37

Välkommen hem Underbar! Vilka underbara bilder, så kul ni verkar ha haft.

Pussar <3

cajsa jussila

21 juni 2012 17:30

hej käraste..- vi måste ses snart.. visst va de härligt i Polen:)) puss o kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Skapa flashcards