cajsadiva

Direktlänk till inlägg 21 juni 2012

lite blandat :)

Av cajsa jussila - 21 juni 2012 17:42


Sista dagen i Polen blev en heldag hos Areks föräldrar me släkt o vänner...


      

Dimi blev så kär i hundarna.. de hade tre stycken,. hih

en del av skaran fastrar farmor  osv...Mycket mat och Mycket  skratt  

.. de flesta kunde ju svenska o engelska.. Areks föräldrar pratar endast polska men vi förstod varann så bra ändå. ..   o alla vara snabba me att översätta!


   

de nygifta , med arek o peters kusin Magda..

 

areks föräldrar har en stor mysig gård me massa ängar åkrar o grönsaksland..

de fanns så mycke bär  och grönsaker att plocka !


 

bild från flygplatsen... darlingen .. trött...


vi åker ev tillbaks till Polen  i Augusti , över en helg...


jag blev så förälskad i landet o människorna!   


Igår kom några av mina  vänner på besök...

stort kram kalas blev det..  har självklart saknat dom!

Christine o Arjeta...


 

mina fina vänner...de blev många goa skratt o berättelser från  vår resa  

min svägerska hennes dotter sandra  julian,  mio carro o dixi kom oxå förbi...

men de e inga linslusar som de här tre! hii


Dimi fick äntligen kramas me hennes lilla älskling Lady..

 

kärt återseende.. !   



Imorn blir de midsommar firande me släkt o vänner  på mosters fina koloni...

   det ska bli trevligt ... vi börjar me god Lunch sen  blir det säkert dans kring midsommar stången, o grillning till kvällen...

men de finns ett Oros moln...- de har "lovat regn" !   

                                       

det vore så jädrans trist om de blir en grå regnig midsommar... !!! bläääää

Ber att väder gudarna ska ändra sej....

 

Säkert undrar ni om andligeter... o visst har jag har mycket med de andliga...

även fast jag kopplade bort det i Polen....


vi hann bara hem så började dörrar stängas o öppnas här hemma!

de var som att våra änglar välkomnade oss hii

                                                  

                                         

jag har även känt mej lite förföljd idag.. men känner att det är fina energier...


en kvinna ringde mej o ville ha kontakt me hennes son på andra sidan..

Han visade mej en rosa orkide   " den står i köket" svarade mamman... sonen sände en doft av kanel..

jag frågade kvinnan om hon kanske bakat...

" javisst har jag gjort det , kanelbullar"   utbrast hon  


vi båda brast i ett behagligt skratt... mamman var så glad o blev lugn när sonen trädde fram...

blomman o bullarna var de han förmedlade.. sen försvann han...


"jag känner mej så lugn", sa mamman..


"Nu vet jag att han lever vidare o är med mej.. "


hennes fina ord gjorde mej väldigt berörd...  


I morgon bitti ska jag meditera...det var ett par dagar sen o jag saknar det ..

fridfullheten som det ger...


Varm kram till DEj.....   




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Skapa flashcards