cajsadiva

Alla inlägg den 10 februari 2012

Av cajsa jussila - 10 februari 2012 08:36



                               

 

                Grattis Sandra      på Din 25 årsdag!  


             jag är faster till henne. ...                                                   

           


 igår fyllde min lillebror Ville       23år..  


trevligt med födelsedagar...   

skickade Trisslotter till brosan , han bor i Haparanda, o han vann  en  slant  !

 Sandra ska firas i början av mars.. de ser vi framemot   ihih


Idag e det ju  fredag .. Två av mina fina vänner kommer på besök!


     

Isabelle och Christine... det så ska bli jättenice att ses!   


De kommer i eftermiddag,  ska laga en Pastagratäng o bjussa på med god sallad till..


Jag bara längtar tills Darlingen kan börja bygga på huset... men de e för kallt säger han...    men nu skiner solen o kanske värmer den upp tillräckligt så att ví inom kort kan sätta spaden i jorden!!   


Har självklart mediterat en massa gånger denna vecka... !

även haft en del sittningar... Har tidigare berättat om att de oftast kommer "samma tema" under  en period, när jag har sittningar...


i två veckors tid  har jag fått flera  kontakter med unga själar som tagit deras liv..

det är hemskt tragiskt.!!   men samtidigt blir man berörd av det väldigt starka  och fridfulla    energierna som de sänder...


Varje dag tar 5 svenskar självmord,  när ungdomar med framtiden framför sej, tar livet av sej, känns de väldigt tragiskt o misslyckat av samhället!


Den stora sorgen som familjen känner , går ej att beskriva om man ej själva varit med om det...  har flera gånger samtalat med mödrar systrar , familjen till den som valt bort sitt liv..man kan verkligen känna   sorg i deras hjärtan..


men Sorgen har många ansikten..

. Den visar sej på så många olika sätt..


Hade en mamma som fick kontakt med henne son, som endast blev 19 år..


" jag valde detta" sa sonen från andra sidan ...


"jag vill du ska vara lycklig mamma"..


Han  berättade  om en trevlig händelse då han och  familjen cyklat  på Ven tillsammans..  

förmedlade personliga saker, som bara mamman visste om...


            


       

Mammans reaktion blev att  hon började skratta så innerligt !!


"tack Hampus  för  att du fått mej att skratta" sa hon


Mamman berättade att hon "inte  levt på flera månader"


"mina sinnen o känslor har försvunnit , har blivit helt  tom" förklarade hon..


Men hennes sinnen o känslor vaknade till Liv,  när sonen  "talat med henne" ..


" nu vet jag att Hampus mår bra o vill att jag ska leva o vara lycklig" sa hon innan vi lade på..

                             

Sorgen finns alltid kvar, men på något sätt gav han  henne styrka í den.



                                        


                                            


                                           Önskar Er Alla en Skön Helg...



     

Ovido - Quiz & Flashcards