cajsadiva

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2014

änglar i våra liv....

Av cajsa jussila - 11 augusti 2014 09:19



Vi har ju Alla Änglar i våra Liv... de beskyddar oss o sänder oss kärlek  ....o  mycket mer än så!    

 

 

                                                

 

vissa av oss har ju den fantastiska gåvan,. att se o känna av deras närvaro-  

 

Här delar jag me mej av den senaste upplevelsen, som jag hade med min dotter Dimi.

 

Hon är väldigt öppen o medial.. fast hon är ju endast 12år, så det är inget hon använder sej av... utan hon ser änglar, de är inget konstigt för henne, det  har hon gjort sen hon var liten....

 

i och med det , så känner hon ingen större rädsla för det ..

 

          detta skedde härom kvällen, vi  var på väg att lägga oss , jag stod vid sängkanten o rättade till sängkläderna, Dimi kom bakom mej.

 

"mamma, här e någon" , viskade hon....

 

jag visste direkt vad hon menade......för några minuter tidigare hade jag känt  en isandes  vind blåsa förbi.

 

knack , knack, knack, "där va det där ljudet igen"! sa Dimi

 

hon berättade att hon hört ett märkligt knackande tidigare på kvällen...

 

" jag ser en kvinna mamma!"  Dimis ögon var ivriga o hennes blick flackade ..

 

   Då såg även jag,   en ängel kvinna , hon stod intill  sovrums fönstret, hon  kom emot oss...

 

Dimi lade fingret mot läpparna.

 

"Sch! varnade hon och tassade fram till fönstret..

 

hon tittade ut ett par sekunder sen hoppade hon upp med en rejäl studs till sängen! 

 

" hon kommer emot oss, " sa hon...

 

" Det är inget att vara rädd för, det vet du " ,svarade jag

 

Ande kvinnan susade över oss.... hennes energi var  gul som ett solsken...

 

                                                        

 

hon var mörk med axel långt hår , o en vit spets klänning..

 

      "vem är du"? frågade jag.. Hon log o öppnade hennes armar som om hon skulle ge oss en stor kram!   

 

 " hon visar mej tulpaner" sa Dimi     

 

"det är något med våren , jag känner att det handlar om Kärlek," sa Dimi med ett leende..   samtidigt såg jag en stor ring/cirkel framför mej...

 

"Cirkeln är ännu inte sluten" sa kvinnan...  

 

jag tolka det till att saker o ting  ännu inte helt fallit på plats... 

 

Ängeln var med   oss i ett par minuter, sen försvann hon ... 

 

Då dök det upp fler änglar...  jag och Dimi gick ut i vardagsrummet o satte oss i soffan  , änglarna flög runt oss! 

                                       

 

Det blev ett magiskt ögonblick..... det flög runt i hela rummet , jag o dimi satt häpna alldeles tysta men    med stora leenden o bara  

 

Vi såg hur de svävade runt kristallkronan , med tunna glittriga rörelser..

 

ännu en gång fylldes rummet med en varm behaglig värme.....

 

"Tack ska ni ha! " sa jag högt .... 

 

i samma sekund såg jag ett ljusken...

 

" dom förvinner nu," sa Dimi o pekade mot skenet..

 

                                 

 




en av änglarna vände sej ,  hon log o vände  sen om...  o på ett ögonblick var de borta...

 

vi somnade den kvällen hand i hand... :) 

 

                                                               

   puss o kärlek,  vi ses snart igen,                                                                                

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Ovido - Quiz & Flashcards