cajsadiva

Direktlänk till inlägg 7 april 2010

God kväll..kära Du...

Av cajsa jussila - 7 april 2010 19:20

 

Ännu en dag som jag e "yr i kolan"    fast ändå lite bättre än igår..

Fick ringa ett"nödsamtal" till min moster som bor tvärs över gården,är Massör o har egen rörelse hemma!!  

 

Jag fick komma ,på en gång!.. Tassade snabbt iväg.. Men tusan va ont det gjorde!! H j ä l p ...!!  

 

 Varmaste Tack ,gulliga moster.. det hjälpt och släppte,ett par timmar senare..hi

 

väl hemma från massagen så slängde jag mej i soffan ,utslagen.. 

Det blev vila för mej ,idag med ..för nåt rännande har det ej varit tal om..

  "en slant hon dit, en slant hon hit"  haha precis så ha dagens-refräng gått.. hi

 

Isabelle tittade förbi o frågade om jag behövde hjälp med något?

Njää.. svarde jag,  men tillade snabbt.. "kanske  kan vi rensa o röja på Dimis rum"?!

 

Sagt och gjort!

 

De svarta sopsäckarma åkte fram, vi började rensa, tusan..!

 

 "mjukisdjur ,böcker ,dockor, vagnar , kläder, osv..

 

stackars Isabelle fick ta allt på mark plan.. eftersom   denna kvinna ej kunde böja huvudet! 

 

Men dammsugaren o skur moppen, höll jag  ett stadigt grepp om! hi

 

efter 1½ timme var de skinandes fint , sorterat, ny bäddat o klart får intåg av Barn & Lek   ..

 

Dimi blev så glatt överraskad!  

 

.. knappt en timme senare ,hade hon en kompis här..

 

  Har ingen bild fr Dimis rum, endast någon bild från mitt sovrum & kök.. 

som jag tidigare tagit..

   

  

  

Säkert undrar ni .. "har hon vilat från Andligheten me"? hi

jaa ,de har jag!!  förutom ett Budskaps samtal i morse..

 

och ett litet andligt besök här hemma  i eftermiddags.. En kvinna tittade förbi.. men försvann snabbt  igen..

några råd via msn,samt svarat på några sms..

 

 

 Förlåt alla ni som fått "vänta förgäves"..Laddar på med ny Energi och återkommer..

 

" Känner du en  vind mot din kind, värme i ditt bröst,då e de jag som skickar kärlek & tröst"   

 
 
Ingen bild

Fia

7 april 2010 21:18

Hej gumman
hoppas du mår bättre snart och tack för att du ställer upp för mig när jag behöver. Du (och Christine) har varit underbar under denna tiden, har varit jobbig för mig, hoppas bara att allt löser sig till slut :). Vad kul att Dimis rum blev bra, längtar tills jag får se det :). Ha det underbart, så hörs vi snart.
Tack för att du finns.
Kram

 
Ingen bild

Christine

7 april 2010 21:58

Du har det så fint i ditt hem Cajsa. ett hem som sprudlar av värme kärlek och ett välkomnande som är utan dess like.

Va rädd om dig och hoppas du snart är fit for fight..

Kram

 
Ingen bild

Christina H.

7 april 2010 22:29

Ja usch, idag var en jobbig dag.. Min kusins mammas bortgång, kanske hon som tittade förbi? Sånt är alltid svårt och jobbigt..

 
Isabelle Krämer

Isabelle Krämer

7 april 2010 22:43

Jag hjälper så gärna till det vet du :)) hihi

http://www.uponfive.blogg.se

 
Karin Hack

Karin Hack

8 april 2010 06:13

Hoppas du är bättre idag kära Cajsa. Inget kul med yrsel, brukar jag med ha på jobb, illamående mm. Ja kvinnan ja, hann aldrig träfa henne.. Men budskapet skickade hon till mig, hon ville träffa mig men samtidigt ville hon inte att jag skulle se hur sjuk hon var. Kramar lilla du, hör av mig under dagen

http://karinebba.bloggplatsen.se

 
Sari

Sari

8 april 2010 11:04

så fint ni har det hemma hos er.
Jag vill oxå lära mig andlighet.Älskar sådant o jätteintressad.Det startar en kurs nu i Höst i Malmö.....Fredag-Söndag 4 ggr.Vill vill vill

http://www.tuulikki.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Ovido - Quiz & Flashcards