cajsadiva

Direktlänk till inlägg 30 april 2010

Barndoms Minnen

Av cajsa jussila - 30 april 2010 11:35

 

 

Tände ljuset satte mej bekvämt, slöt mina ögon och tog några djupa  andetag..

 

.. bad min healing guide att trädda fram..

 

Han kom som  alltid, en  trygg  gestalt med vackra fjädrar ..

 

Jag  såg en flicka i 10-12 års åldern komma emot mej, halv långt rakt hår med smalt ansikte..

 

jag tänkte, "det måste vara hon som drog mej lätt i håret, härom natten!"

 

hennes ögon var glada och pigga.. hon  gav mej ett leende så varmt..

 

hon dansde med händerna utsvänga, snurrade runt så hennes hår fladdrade  lätt i vinden..

 

Hennes skratt smittade av  sej o jag kunde höra mej själv små skratta ,med enorm glädje i mag gropen!

 

Vem  e du? frågade jag, Men flickan bara fortsatte att snurra ..

 

Min healing guide steg närmare..  då stannade flickan upp..

 

 Hon satte huvudet på sne och tittade mot  honom, Strax efter hörde jag en sång..

 

något med  orden, leka & dansa....flickan sjunger och tralar, sen dansar hon  iväg.

  

Jag sitter kvar en  stund o njuter av den glädje hon fyllt mej med..

 

Försöker åter få kontakt, men  hon är inte kvar..

 

Natten till idag, så drömde jag om mej själv ,som liten flicka.

  

såg hur jag sprang i ett fält , skrattade,dansade och hoppade  runt, med min bror och  kusiner..

 

såg även en dock vagn och ett tak !

 

 under förmiddagen gick jag och funderade på min dröm.

 

Drömmen var så levande, hade ej drömt om mej själv ,som barn på många år..

 

Så igår kväll,när jag satt och lyssnade på körens vackra sånger ,så slog det mej!

 

Jag och min bror lekte ofta på en gård uppe i Norrland.

 

Han hoppade från taket , ner i halmen ,medans jag lekte hellre med dockvagnen! hi

 

Underbar tid i min barndom ,som jag ledsamt nog  glömt bort..

  

Tack, dansade ande flicka,för att du plockade fram minnena..

 

 

Nu ska de placeras ,  längs fram i mitt hjärta, så jag snabbt kan minnas o drömma  mej bort ,till den så roliga barndoms tid!  

  

                   Jag & min Bror, en sommar i Norrland..

Vi tillbringade somrarna  med mormor,kusiner o övrig kär släkt..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Ovido - Quiz & Flashcards