cajsadiva

Alla inlägg den 9 augusti 2010

Av cajsa jussila - 9 augusti 2010 21:12

 

 

Idag på ronden ,så kom läkaren och en sköterska in  ,  just

 

 när Mio satt o spelade på hans gitarr..

 

"kan  du spela för oss o visa att du e pigg "? sa sköterskan o

 

läkaren nickade glatt..

 

Mio började genast spela " this is my life" med Kim Larsen...

 

"Du e riktigt duktig ju!" utbrast läkaren,

 

sköterskan stod o lyssnade med ett brett leende..

 

"du får åka hem i morn, sa läkaren.. " du får åka hem o vila"

 

fortsatte han,    nu var det min & Mios tur att le brett hi..

 

Äntligen  få åka   hem..!

 

"Det ska bli så skönt  att få o komma här  i från", sa Mio 

 

 "få frisk luft o få sova i min egen säng.." "jag kommer vara

 

 salig när jag går ut, till bilen" fortsatte han..o log länge..-

 

"jag lagar pannkakor till lunch i morn" sa jag..

 

" jag vill verkligen äta pannkakor & tacos ",svarade han

 

glatt.. "Jag ska laga tacos själv i morn" bestämde han

 

 

Provsvaret kommer i veckan...läkaren ringer oss då..

 

Behandling ska beslutas osv... Men Mio ska bara vila o ha

 

 det bra på hemma  plan.. Njuta... !

 

Mios huvud bandage, har åkt av o han fick tvätta håret,

 

duscha.. han stod säkert i duschen en 20 min!..

 

" så härligt det var mamma, ville ej sluta att duscha!" sa

 

han när han väl kom ut från toaletten hi ..

 

 

 Evelina o hennes goa tös,  kom o hälsade på..

 

Vi hade mysiga  timmar tillsammans..

 

    

.. Minilini fick leka med Mios mobil hi..

 

  

     kram kalas.. Mio o hans gud dotter..

 

  

                       Mio spelade lite för oss.. 

 

Sen tog Mio en tupp lur & fick låna Minilinis snutte .. hi

 

   

sötaste tösen med roliga Musse:)

 

Jag åkte hem från Mio för första gången ,med en lugn

 

 känsla, i mitt hjärta.. 

 

för jag visste ju att i morn ses vi hemma..!

 

 & njuter tillsammans av pannkakor hallonsylt & glass!

 

Det blir en Lyckodag.... för oss alla...

 

 

Men så klart mest för Mio som i 9 dagar,   Längtat så att få

 

 

komma hem... Så jag slänger upp  händerna i luften o ropar

                                

ÄNTLIGEN!  :)

Av cajsa jussila - 9 augusti 2010 08:10

 

 

Sitter här med Te muggen.. ute regnar de.. men va gör de?

 

har ej varit ute på flera dagar... suttit hos Mio sen den

 

söndag morron vi fick veta..

 

Och jag trivs bäst nära honom..

 

Vill knappt åka hem, på kvällen...

 

I fredags möte han mej på morgonen, gående i korridoren!

 

han var piggare o beslutsam att ej ligga kvar på Niva..

 

intensiven... 

 

Slangen i huvudet o alla nålarna på armarna, och kattetern

 

  fanns kvar.. men han skulle vara stark o visa att han både

 

kunde kissa själv o gå!

 

Vilket han lyckades med!... katetern åkte av o han kände

 

stor lättnat!

  

 sköterskan kom och sa ,

 

"Mio du  får kanske åka in till avdelningen i kväll"

 

"åh vilken lättnad"!utbrast han, samtidigt som glädje

 

tårarna kom..

 

Vi alla grät glädjens-tårar!

 

Vi kom till  avdelningen vid 18.30 det var så lugnt o skönt

 

  där inne o Mio upprepade flera gånger "åh så skönt att få

 

vara här igen"  glädje tårarna var många..

 

Jag sov över hos honom i helgen... det var mysigt vi spelade

 

 kort o pratade..

 

På morgonen frågade jag honom.

 

 "  har du sovit gott? ,nu när mamma sovit hos dej?"

 

Mio tittade på mej o små log..

 

 "Nää, mamma, Du har snarkat som Tusan!

 

hahah  ops..  Det blev många skämt om det under dagen när

 

 familj och vänner kom på besök..

 

"mamma snarkar som en gris farm"! haha

 

Mio får varje dag massa besök av vänner o familj.. någon

 

 han är så glad över..men orkar så klart inte vara så social..

 

han går o vilar sej, o vi andra sitter i dagrummet..  sen 

 

kommer han när han vilat sej, vi spelar kort, fikar  och

 

 bara umgås.. Han har fått dit hans gitarr , så han  har spelat

 

lite grann..  Spelar så otroligt vackert!

 

Slangen från  huvudet togs bort i går kväll .. Stor befrielse!

 

Min mamma sov hos honom i natt.. hon åkte till jobb i morse

 

vid o8..strax efter pep min mobil,ett mess från Mio!

 

"mamma kom snart, vill inte vara här ensam"!

 

så nu e smina sandaler på o jag drar till honom..

 

Vi väntar på provsvaren idag el i morn..

 

ha en fin  dag kära vänner.. & var rädda om varann..

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards