cajsadiva

Direktlänk till inlägg 26 april 2011

Himma Igen!!

Av cajsa jussila - 26 april 2011 15:34


Vi har haft galet roligt!!! träffat  släktingar från norr!! !   

 

Bilresan upp tog många timmar...  vi upptäckte snart att våren var kommen även där... några små snö kullar låg endast här o där. ..

 

 

      

utanför farbror mikko o helenas hus..

 

så de blev ingen snöskoter o sus i skidbacken... tyvärrr...

men vi hade så in i H... kul i alla fall!!

 

    Innan vi drog till Finland så åkte vi till morbror med familj..

 

       Morbror urban hade kokat en super god kött soppa... vi åt som tusan!!  

kusin Camilla fixade mitt hår o gav massage.. tack!!

      kusiner....   

 

                            

 

    vi tackade morbror,mästerkocken Urban för den goda soppan o de roliga timmarna.. hi

sen hoppade vi in i bilarna o drog vidare till Kittilä!

 

 I kittilä kramades vi med alla släktingar i flera dagar!hi

    

   här e Jag kusin Mikka o Min syster Jaana..

 

visst läste ni rätt... hih jag har 3 halvsyskon  som bor finland... !!

pappa var tidigare  gift,  o fick då 2 flickor o 1 pojke..

De har bra relation med våran pappa o ses ofta...

jag brukar prata med Jaana i tele när de kommer till pappa i haparanda..

Det var många år sen vi sågs sist så kramades mycket!  

 

         

fick ju se till att kramas med darlingen med!! hih

han Stortrivdes med finska släkten!!   

 Meckade med farbror Mikkos Harley, drack massa finsk ÖL KARHU.. 

 

                 Super God Öl..-

 

 

Sen bastade  Darlingen o rullade sej i den lilla "Snödrivan som fanns bakom huset" hahah

 

    hinner ej sätta in fler bilder nu....

återkommer lite senare  i kväll... kram!  

 
 
Ingen bild

Karin Hack

27 april 2011 08:26

Skönt att vara hemma va?
Men ni har säkert haft jätte kul.
Tack för du uppdaterade mig under den lååånga vägens gång.

Pussar och Kramar.

 
Ingen bild

Filip

9 december 2011 21:45

Länktar upp ditt!

cajsa jussila

10 december 2011 11:11

jaaa de e toppen kul där uppe ;o))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Ovido - Quiz & Flashcards