cajsadiva

Direktlänk till inlägg 13 september 2010

Tröst mod & kärlek..

Av cajsa jussila - 13 september 2010 13:17


Fundrade mycket över varför någon ropade på

 

 

mej natten till fredag,..

 

 

två gånger vaknade jag av det..Hörde tydligt att

 

 

 

 det var en kvinnas röst.-

 

 

Bestämde mej för att meditera på

 

 

morgonen.. men tyvärr räckte inte tiden till..

 

 

 

Fick senare under dagen veta att Mio

 

 

haft kontakt med Onkolog läkaren...

 

 

Det blev nya besked..

 

 

 

Nu tror jag ju att det var just detta någon ville

 

 förmedla till mej..

 

 

 

Vi fick tidigare information om att tumören

 

 

kommer tas bort med strålning el laser..

 

 

  så att han skulle slippa operation..

 

 

 

Det var fel.. man kan Inte utföra någon

 

 

operation, för att tumören sitter så farligt till..

 

 

 .. I centrala hjärnan.. Där en operation kan

 

 

göra stor skada.-

 

 

Det innebär att Mio måste gå den "tuffa

 

 

vägen"..  Med cellgifts behandling!

 

 

Han kommer att gå igenom nya

 

 

undersökningar , hjärn röntgen.. undersöka

 

 

njurarna fär att fastställa, hur stark dos han

 

 

klarar... Vi är upprörda över detta beslut men

 

 

samtidigt glada att de finns en behandling som

 

 

kommer göra honom  frisk..

 

 

Trots att den är godartad så finns det en risk för

 

 

spridnig, förklarade  läkaren..

 

 

Men röntgen bilderna fr nacke rygg o bröstkorg

 

 

 var bra.. Ingen spridning !

 

 

Mio var hos mej o åt en bit bär paj i ihelgen..

 

 

vi pratade om behandlingen o hans oro..

 

 

"mamma, jag vågar inte riktigt fråga dej, om det

 

 

 kommer att gå bra?"

 

 

Jag svarade.. " detta kommer gå bra... använd

 

 

dina positiva tankar o din inre styrka, det

 

 

kommer hjälpa dej igenom din behandling"

 

 

 

Änglarna går brevid honom och sänder kraft.. 

 

 

 

Självklart känns det hemsk jobbigt för mej att se

 

 

 Mio , den oro, rädsla o förtvivlan,

 

 

 som denna sjukdom ger.. 

 

 

Men jag laddar mitt Moders hjärta med tröst

 

 

 mod och kärlek..

   

 

Min kärlek till Mio och hans kärlek till Livet

 

 

 gör att vi  kommer springa genom elden,

 

 

  simma i  djupaste vatten o gå i mål! 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
Ingen bild

Anna

13 september 2010 15:40

Hej. Tråkigt att läsa detta. Jag har tidigare skrivit till dig om en kurator, Anna-Brita Berling. Hon har hjälpt mig mycket, med både anmälningar, tröst, kontakter, och fonder. Detta är kanske fel tillfälle och fel forum att tala om pengar. Men det finns fonder som hjälper Mio ekonomiskt, med tex sjukhusräkningar, mediciner, ja ,omkostnader i samband med behandling och sjukdom. Det finns fonder där han och familjen/flickvän kan få till en rekreationsresa, a second oppinion, stuga mm mm mm. Min dotter har fått till resor varannat år, för henne och en assistent. Vi som familj har fått hjälp så att vi kan resa med, man behöver komma bort, ladda om. Men framförallt så är det Mio som ska hitta krafter. En resa tar inte bort sjukdomen, men man får ny styrka. Jag hjälpte en väninna som fick bröstcancer, gav henne namn på fonder för det är inget dom kastar efter er på sjukhuset precis. Hon hade ingen aning om detta, hon och hennes man fick en spa resa till hennes hemland Finland. Inte nog med att man går på sjukpenning, mediciner, resor allt kostar, på toppen av att man har en allvarlig sjukdom oxå. Hon var så glad över detta och hon behövde det verkligen. Om du vill ha fonderna så skriv till min inbox på FB, kontakta Anna-Brita, man behöver intyg ifrån henne och ansvarig läkar, Peter. När behandlingen är över kan det vara skönt att få komma ifrån... Många kramar från mig.

cajsa jussila

13 september 2010 17:45

hej rara Anna :)) tusen tack för detta mail... jag tar absolut kontakt med dej på fb.. Kramar

 
Ingen bild

veronica

13 september 2010 17:30

Är så ledsen att han / ni ska behöva gå igenom mer lidande..men jag vet att det kommer gå bra! Mio är en kämpe!! Och han har en kär flickvän och en underbar mamma och familj som stöttar honom igenom denna tuffa tid! Mina tankar går till er kramar veronica

cajsa jussila

13 september 2010 17:50

Hej verobica..

Tack för dina fina kommentarer.. Du är en Underbar tjej

 
Ingen bild

Karin Hack

13 september 2010 17:42

All min kärlek, värme till Mio och till dig Underbara.

cajsa jussila

13 september 2010 17:47

Hej fina karin!!

massa kärlek tillbaka

 
Marie

Marie

13 september 2010 21:40

Vad tråkigt o läsa att Mio ska tvingas gå igenom en sådan jobbig behandling.
Men han finns i mina tankar hela vägen:)
Han är en lyckans ost som har en sådan underbar mamma o familj som finns där för honom:))
Många kramar!!

http://www.emilbenjamin.blogg.se

cajsa jussila

14 september 2010 14:01

hej Marie .. Du kan tro dina fina rader värmer mitt Hjärta.. Tack .. kära

 
Ingen bild

Christiane

13 september 2010 23:10

Hej Cajsa!
Mycket vackert skrivet. Vi tänker på Er alla involverade och hoppas, hoppas. Om ALLA sänder positiva tankar så blir det stort och mäktigt.
Jag har ngt att berätta och skulle vilja prata med dig i tel.
Kramar från Christiane och Farfar

cajsa jussila

14 september 2010 13:39

Hej Christiane!

tack för dina fina kloka rader:))

du får gärna ringa..:)om du ej har kvar mitt nr så mailar jag det på face:))

passar på att önska dej en underbar födelsedag:)

 
Ingen bild

christine

14 september 2010 06:34

Hej min fina vän.

cajsa jussila

14 september 2010 13:35

Hej min fina vän! har saknat dina kommentarer

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Ovido - Quiz & Flashcards