cajsadiva

Alla inlägg den 20 september 2010

Av cajsa jussila - 20 september 2010 20:08



God kväll... haft en fin dag, trots regn o blåst..

Var ute o åt lunch med Mio & Carro... nice..

sen  släppte de av mej på ÖB.. shoppade loss lite!

Lite senare bestämde vi träff med Eve & tösen...

 

  

                     

ett riktigt charmtroll! hih      

 

  

 

Sötaste töserna.. Vi drog  en sväng till Lindex.... 

 

     

Jag och Dimi mös inne på Lindex o passade på att värma oss.. ute regnade det heeela tiden..

 

 Vi var blöta o frusna när vi väl kom hem...brrr

 

Värme oss med ett varmt skönt bad!

 

Undrar ni om jag blivit farmor än?? De har haft kontakt med mej under hela dagen.. 

hållt mej uppdterad! hi.. nu är det lite över en timme sedan jag fick det senasta messet..

"Nu har vattnet gått"...

 Vi Väntar spänt.. och Längtar..   

 

Jag och Dimi sitter i mys kläderna o vi har tänt flera ljus.. Kvälls maten är uppäten.. te och skorpor för min del , musli me fil o macka åt Dimi..  Vi har haft en  mysig måndag, å än är den inte slut.. Arek är på väg ,  han har lagt tak så han är väldigt kall , blöt o frusen ska tappa upp ett varmt bad till honom med..

kram!

            

 

Av cajsa jussila - 20 september 2010 11:11


Fy vad de regnar!! Inget vidare väder ... .men ut det måste man.. när man har hund!! hi.  

så det var bara att traska ut ! ..   

Nåja..nu har jag torkat mej    byt kläder o värmer mej med en stor mugg Te!

 

Min mobil hade 4 sms väntandes på mej i morse..

strax efter 8 ringde Kim min äldsta son..

värkarna hade satt igång.. de väntar deras första barn, en dotter..

 

            

För någon vecka sedan, sa jag till Linda.. att de kommer starta den 20 sept.. o de har de ju gjort! hi..Pratde me henne för en halvtimme sedan.. de var på väg nu.. till Lund.. Spännande!

 Jag ber för dom, att allt ska gå bra...

 

Har även pratat me Mio i morse. vi ska åka ut en runda till stehag, efter 12..

 

Jag och Dixi ska till polis stationen o fixa nya pass..Hon åker till Turkiet Antalya den 2 okt.. med släkt o vänner! ....Dom är nog över 30 pers, som åker ner tillsammans och firar moster Bibbans 60  års dag:) De kommer ha så himla skoj.. Vi har jämt så kanon kul i hop.. Kusiner mostrar osv..

 

Bibban är Dixis Gudmor.. Min mamma har bjudit ner Dixi o brosans dotter Felle.. en vecka på lyxhotell o all incluse...

 

 

 

 

 

Vi skulle oxå åkt med.. jag arek o dimi...men  vi vill vara här, hemma under Mios behandling..

Vi planerar att resa  någonstans, när all behandling är över.. kanske kan vi alla åka tillsammans .. till sol o bad..   Det hade varit underbart!..

              

 

Hittade en härlig bild, på Felle & Dimi....

 

    

             Kusinerna.. Lika som Bär!!   

 

 

Nu ringde Mio.. vi ska ut o käka lunch... Trevligt!

 

måndags kramar till Er Alla!   

 

Av cajsa jussila - 20 september 2010 10:26



Lördagen tog vi väl till vara! uppe innan 09, startade dammusgaren o städade   hela hemmet, efter fredagens bjudning..'

 

Fixade till en stor god frukost till Dimi & Arek... Sen drog vi till Ica o shoppade loss! hi..

Vi funderade på vad vi skulle laga för god lördags middag..

 

Jag lade fram smörgåstårta som ett gott förslag..det gick hem på en gång!!

 

 Mindre än en timme senare  stod vi i köket me alla ingredienserna..

och fixade ihop en smarrig rund tårta! hi

 

 

   

 Tog bild, på en halvfärdig tårta! hi

Den blev super god..! Dixi och Carro kom  o smakade.. njaa inte Carro, hon gillar ej smörgåstårta..så hon fick äta mackor i stället!..

Men  Dixi, tuggade i sej flera bitar.. hon älskar smörgåstårta.. gott gott..!

 

  

Dixi satt o babbla i luren..med Viktor?:)

 

  

Carro messa med Mio??..

 

Tjejerna satt någon timme  o vi hade riktigt trevligt , pratade om allt mellan himlen och jorden..

 

Sen drog de vidare, de var partysugna!

Pratade med dom senare under kvällen.. då hade de fixat skjuts till Jägers:) 

 

 Jag o Dimi drog i väg till Godis affären, fyllde en påse o gjorde Arek sällskap i soffan..Det blev lite filmtajm..innan jag började snarka i soffan! zzzzz..

 

Söndagen ,blev ännu en tidig morgon med städning..En lång runda med Lady sen samlades vi i soffan o stannade där ett par timmar.. typisk skön söndag..hi

 

Dimi fotade lite här o där..

 

  

nallarna ....

  

runda bordet i vardagsrummet..

jag tog en bild på Dixi o lady när de mös i soffan..

  

 

  

Mio ville oxå leka med henne .. Lady dansade för honom hi

  

Bästa vännerna.. <3

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards