cajsadiva

Alla inlägg den 18 augusti 2011

Av cajsa jussila - 18 augusti 2011 10:42



Torsdagen e kommen... en solig sådan!   


Dimi började skolan i går o de var Stort.. att nu gå i Mellanstadiet.. ywiiiii...


      här e hon inne på skolgården... vi bor ju granne med skolan... Tog bilden från balkongen... !


             I går fick Dimi hem Jultidnings kataloger



                                            

.... I Augusti månad..E de Inte lite Tidigt????   Jag har lovat henne , när du blir 10år ska du få börja sälja.. detta år fyller hon tio..

så vi har valt ut en katalog.. Nu ska de säljas! hi


Mio och Carro var här o åt middag igår.. det blev en chili con carne gryta... en av Mios favorit   


                    

det var gott ! Gör alltid Mycket Mat... man vet aldrig vilka gäster som bara kan dyka upp hihi..

Carro fick ta med sej en matlåda att ha på jobbet i dag....

Efter maten plockade Dimi fram  julkatalogen  


       Mio kliade sej i håret.. "hmm vilken bok ska jag nu välja!? "hi


Imorgon fredag, kommer de åter på middag... Carro har önskat min kyckling gryta med ris... så får det bli...


Hon och Mio åker i morgon natt  till Kastrup för att flyga till Sol semestern i Bulgarien    Underbart!!

  hit till detta fantastiska ställe ska de åka o njuta av i en hel vecka.. sol bad mat drinkar ...   mmmmm niceee...


jag har ju som ni vet , fått ett lockande  erbjudande, av Mio...


 "gå ner minst 10-15 kg så bjuder jag dej dit!"...... Vill så gärna åka o ska se till att det sker!  hihi      ska banne mej kämpa på .. hej o hå!!hihi


fast börjar kanske ej just idag!! I kväll kommer en kär vän på middag , massa prat o så några   glas vin till det!    


Om en timme ska jag ha en sittning.. ..

har haft mycke andliga aktiviteter.. både jag o Dimi har märkt av det varje dag, denna vecka..


ytterdörren har öppnats  och stängts ett par gg...

Ingen har varken gått ut eller kommit in!!


i går började vatten kranen rinna rejält , inne i toaletten.. de har adrig tidigare hänt!

tvättade  även kläder i går och  stod i tvättstugan då jag tydligt såg  en yngre tjej  ,kika snabbt in

.. såg  hennes hand o ljusa hår swicha förbi... blev faktiskt smått skraj!!


 Att stå där ensam i källaren o se en andetjej smyga efter en , nja mysigare kan man ju ha de! hihi


härom kvällen när  Dimi  lagt sej , så  satte  jag mej för att se på teve... då hörde jag henne ropa.. "mamma"


jag gick in för att höra vad hon ville...  när jag kom in  i rummet, så låg hon och sov..   ...


Någon timme senare, när jag stod o borstade tänderna, för att själva gå och sova.. så hörde jag rösten igen... Dimis röst ropa "mamma" !!


jag nästan rusade in i rummet..  Hon sov!

Även denna gång ,kändes det i knäna kan jag lova!!

lade mej tätt intill Dimi o somnade..


Detta har hänt tidigare.... Vet ej vem det är som ropar.. kan vara det andebarnet, som ibland besöker oss !

 ha en fin torsdag... kram från mej!   

Ovido - Quiz & Flashcards