cajsadiva

Direktlänk till inlägg 7 september 2011

En ny dag...

Av cajsa jussila - 7 september 2011 09:34

 

Väckar klockan ringde inte i morse!!    jag vaknade kl 07.59 !! Dimis skoldag börjar 08.00


 väckte henne , sen rusade  vi  runt i lyan som två yra höns!   haha....

hon kom i väg tjugo minuter senare .. jag hade då ringt skolan o berättat läget...


Vid första rasten gick jag till skolgården...

Dimi hade ju inte hunnit äta frukost .. så med mej hade jag en smörgås   och lite varmare kläder.... När Dimi o hennes klasskompisar fick syn på mej så sprang de rakt i min famn!

Den känslan e underbar!   så goa fina ungar!  


I går flög Arek till Polen....  


     

Han går igenom en vårdnadstvist...

Areks son är 10 år och bor i Polen... Han har ensamvårdnad över sonen,  som heter Matteus, han bor hos  morföräldrarna.. De har en kanon fin relation med Arek ..


 Tyvärr känner inte Matteus sej redo  att flytta till Sverige..

Han trivs så bra i hans skola  är tydligen jätte duktig, har flera fritids intressen o massa kompisar som han inte vill lämna...


Fast han har blivit mer o mer intresserad avSverige .


Arek åker så ofta han kan till honom och de pratar i telefon flera gånger i veckan...


Mamman är omgift ,vill nu ha ensamvårdnad..

 

självklart e det jätte tufft för alla inblandade..

framför allt för Matteus!


 Det är Alltid barnen som kommer i kläm!


 Matteus  önskan är att Arek har hand om honom.. Han  har sagt att han Inte vill  bo med mamman..


Arek har lovat honom att  han inte behöver det...

så nu är han där och har bokat möten med socialen advokaten o familjerätten...


 Hoppas så innerligt att Arek får ha kvar vårdnaden..

För Matteus skull.. det är ju Hans önskan...

                                   


Nu lite andlighet!.... Vaknade i natt ,över att jag var törstig.. Gick ut i köket tog ett glas vatten...

På väg till sovrummet kände jag en stark doft...

av Hårsprej!   det stank skit äckligt  !!   


 använder inte spraj , så jag blev ju lite fundersam..

när jag lagt mej till rätta så hörde jag någon tassa i hallen... Något som e väldigt vanligt hos oss, steg i hallen, ytterdörrar som öppnas o stängs...


Jag orkade inte gå upp..men den där starka hemska hårsprej lukten blev allt starkare!


  Med en irriterad känsla tog jag mej ur sängen och .. "följde efter doften"...

den tog mej till vardagsrummet, där jag upptäckte att Balkongdörren stod helt öppen!!

  gardinen blåste ut , det både regna o blåste! rummet var iskallt!!    brrrrr


    Jag stängde dörren o skyndade mej till sängen igen.. på vägen dit märkte jag att spraj doften var borta!!    

 Det var tydligen någon som ville tala om att balkongen står öppen, Gå  upp ur sängen och Stäng den !! hi   


Onsdags kramar till DEj   


 
 
AnnBritt

AnnBritt

7 september 2011 16:34

Vad härligt att bo så nära skolan att man kan gå dit med fika!
Hoppas verkligen det löser sig med din mans son. Det är så jobbigt när man bortser från vad barnen vill. Håller tummar. Kram

http://detskiralivet.blogg.se

cajsa jussila

7 september 2011 19:06

Tack AnnBritt för din omtanke.. :) kram

 
Ingen bild

Karin Hack

8 september 2011 09:23

Men Cajsa.. Sover du så gott om nätterna/morgonarna:)

Jag har börjat få luktförnimmelser :)

Puss Underbar.

cajsa jussila

8 september 2011 10:24

vad är de för dofter du känner:))? kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Ovido - Quiz & Flashcards