cajsadiva

Direktlänk till inlägg 11 september 2011

Plock från helgen...

Av cajsa jussila - 11 september 2011 13:55



I fredags var det kultur kväll/natt i stan!!   

Staden bjöd på uppträden sång i dans...

öppna museum som visade stadens historia... osv..

 

  jag och dimi på väg till torget, där hon fick se nässkusin o kompisar dansa o sjunga.. så duktiga !

Dimi hade skoj , gick sen hem till hennes kompis, vår söta granne.... där hon skulle sova över...

väldigt bekvämt... nära o bra!   

 

 vi vuxna gick då vidare upp till stenson som bjöd på underhållning...

bland annat av denna härliga artist..!!   

 

                       

                               Svenne Hedlund    

 

           Christine satt i baren med hans fru Lotta!!!!!

 

    Rickard Bonde spelade goa covers låtar...  

Mange var ju oxå tvungen att underhålla lite med en Elvis låt hihi

även jag rev av en låt.. galet men skit kul!   

 

Kvällen firades tillsammans med moster kusin  barn o goda vänner...

     Magnus o mina kära  vänner Morgan & Linda var o hälsade på.. det var ett kärt återseende!        dixi me hennes daddy...

 

  

     Tack för en härlig kväll! hade underbart skoj... här med min fina Christine..   

 

Dixi hade varit i väg o gjort en ny tatto... hon har nu tre stycken.. Christine tog bilder på dom...

 

     Trixibell... Dixis andra namn;))     denna e den senaste... super fin!    hennes vän Susanne är mycket duktig på att tatuera!

Men nu tycker jag  att Dixi ska ta en lååång paus..

från tatto världen!  hi   

 

                                                                                      

 

Igår lördag åkte  Dimi med storbror Mio och hans flickvän Carro till Malmö på restaurang, där hon skulle bli bjuden på god mat .... Mangolia barbeque....

 

     här får man äta så mycket man vill o de steker köttet du väljer ut.. stor Buffe... 

Mio berättade , att Dimi ätit två stora portioner , han hade berömt  henne " så duktig du är som äter så mycket"... hon hade svarat lite fräckt...

"så klart jag äter mycket, det är ju GRATIS" !    ihih

hon älskar att äta ute.. mår som en prinsessa då...

 

  På tal om mat!! de regnar o åskar skit trist väder!!   

så jag funderar på att kanske betsälla hemkörning,

     P I Z Z A             P I Z Z A          P I Z Z A

 

    Men som sagt funderar...    om jag som nu är ute o går med mina stavar, varje dag... nja inte idag. pga vädret...

o tränar två gg i veckan.. ska jag verkligen äta en stor fet härligt god pizza idag??   hmm hihi får fundera vidare...

 

     Darlingen e ännu i Polen.. vårdnadstvisten håller på...

    han har haft flera möten i schemat denna vecka....

de väntar svar från domstolen nästa vecka..

Arek flyger hem på tisdag.... saknar honom......  

vill bara krama honom lääänge... han går igenom en tuff period nu.. 

 

     snart  börjar han bygga på huset....

har köpt hem en hel del material...

    längtar tills vi kan flytta ut till det "vackra landet"   

 

Igår fick jag ett samtal från min kusin som tappat bort nycklar.... hade lagt nycklarna på hallbordet,

men plötsligt hade de varit borta!!

de har mycket andliga aktiviteter i hemmet..

jag bad dem pausa i letande en liten stund.

"ni kommer finna dom"...

en stund senare ringde hon "nycklarna är funna!"...

 

idag har jag fått samtal från min sons sambo Linda,

hennes nycklar är borta!

jag fick upp en ledtråd , ett rum.. Beskrev det för Linda

'"jag får gåshud" sa hon.

 

Rummet kände hon igen , det var ett rum hos deras vänner, som de  nyligen hälsat på ..

Väntar nu på samtal om nycklarna kommit till rätta!

 

Nu ska jag sätta mej ner o fundera vad vi ska äta för midda idag...   frågade nyss Dimi " vad vill du äta idag?"

 

till svar fick jag... "potatismos och köttbullar el lasagne"..

 


 

                        

 

 jag e sugen på pasta med kräftor     

vi får helt enkelt ta lott !!    Så Pizza blir de ju Inte!! hihi

 

Söndags kramar till Dej..  

 

 

   

 

 

 

 
 
Ingen bild

Karin Hack

11 september 2011 16:21

Underbara vänner, så mysigt ni har haft de. Oxie Centrum fyllde 30 år, var inte där o fira kan jag meddela.
Nu när jag fått nys om att tåget går Oxie-Eslöv utan byta kommer jag att komma, slippa köra bil.
Pusssar :)

cajsa jussila

11 september 2011 19:24

wiiiii Yipppyyyyy vilken härlig nyhet!! Nu kan vi ses mycke mer :-))) älskade vän

 
Ingen bild

christine

11 september 2011 20:54

Tack fina vän för en kanonans Fredag... en heldag fick vi.. kraaam

Karin.. se till att utnyttja tåget då!!!!!
<3

cajsa jussila

12 september 2011 15:15

Hello :)) de var jätte nice :))

 
Ingen bild

Karin Hack

13 september 2011 07:34

Ja jag lovar Christine, jag saknar ju er massor <3

cajsa jussila

13 september 2011 09:00

we miss you tooooo :-) på vår bästa goa Karin

 
Ingen bild

Sandra

13 september 2011 20:35

Cajsa, har du aldrig hört uttrycket; Finns inget dåligt väder bara dåliga kläder :) Så klä dig rätt och ge dig ut med dina stavar.. hihi..

cajsa jussila

14 september 2011 08:24

hej Sandra !! du har helt rätt :o)) idag blåset de sim tusan.. men en liten stav runda lär de bli!! :) kram cajsa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Skapa flashcards