cajsadiva

Direktlänk till inlägg 2 maj 2012

Ella är tillbaka!

Av cajsa jussila - 2 maj 2012 13:09



Detta gör mej förbryllad....  varför e Ella här igen???

 

  Märkte av henne förra veckan.... stod i köket o kände hur någon rörde i mitt hår, jag slog väck det o fortsatte med dej jag höll på med...

 

                    men kände mej iakttagen hela den eftermiddan....

             hon följde efter hela tiden, vart jag än gick , här hemma, så fanns hon

             bakom mej! Plötsligt började stereon att spela... jag var ensam hemma o varken teven el stereon var igång... 

Volymen var jätte hög så jag fick rusa fram o skruva ner!!


     

 

                                                        

 

 

" Ella du ska inte vara här" ... sa jag...

hennes energi var glad , hon ville kanske bara komma o säga hej, tänkte jag..

 

    Igår  satt  jag o tittade ut genom fönstret, på barnen som lekte...

på bordet framför mej låg två veckotidningar... plötsligt mitt framför mina ögon såg jag hur den ena tidningen åkte sakta ner från bordet!!

 

"det var så overkligt så jag himlade med ögonen" hihi

plockade upp tidningen, o sa högt, "Ella är du här o busar igen?"...

då knackade det lätt på dörren!

 

jag gick för att öppna... ingen där!!

 

"Ella ropade jag... nu måste du sluta! 

 

      

 

I går eftermiddag grillade vi här  på gården... Mio skulle snabbt upp o hämta nåt, när han kom tillbaks sa han... "jag går inte hem till dej fler gånger ensam"!

det  hade känts som att någon följt efter honom i lägenheten...


Jag hade inte berättat för Någon om att jag sett Ella igen!!


 men när Mio berättade , så bekräftade jag honom,

 att någon själ faktiskt var i mitt hem!


Varken Arek el Dimi hörde det..  tänker inget säga något.. kanske kom Ella bara på ett snabbvisit , för att kolla till oss!   

 

Kram o njut av Dagen...


 
 
Ingen bild

Karin Hack

3 maj 2012 08:42

Men oj, varför e hon tillbaka. Hon gillar dig :))

cajsa jussila

3 maj 2012 10:16

ja hon e tillbaks:-) fast jag tror hon bara kom för att "titta till oss" hi

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Ovido - Quiz & Flashcards