cajsadiva

Alla inlägg den 20 juli 2010

Av cajsa jussila - 20 juli 2010 23:23



hej Lena! du skrev en bra kommentar!.. tackar.. :))

 

visst e de så att sommaren e efterlängtad, speciellt i Norr..hi.-

 

Vintern är helt fantastisk där uppe!! åka släde ,skoter ,skidor

 

 pulka osv!! det finns massor att göra på vintern!  hih

 

Mina släktingar  här i Eslöv, åker ett stort gäng till släkten i

 

finland, varje påsk..

 

 

Då e de livat o fart  backarna!! hih

 

Förra året kunde vi ej hänga med..  Men det var så  härligt

 

 att höra de berätta om alla  äventyr de gjort/upplevt!

  

 ex,  när de alla åkte släde till min farbrors

 

restaurang/kåta ,mitt ute i skogen!

 

Där de åt och drack till farbrors live framträde..

 

 (sjunger o spelar gitarr)

 

 

Barnen bara älskar snön o alla aktiviteter som den ger

 

möjlighet till! hi

 

Så nästa Påsk hänger vi med!! hi

 

 

Håller med dej, om att Häxa inte behöver vara negativt...

 

jag känner att det är precis tvärtom.. hih

 

har blivit kallad det så länge , av mina barn och vänner o

 

alltid upplevt en blick av värme och kärlek när något

 

sagt det till mej..  hi

 

Dimi som är mitt i hennes egna andliga resa, ser o känner av

 

själar/änglar.. slukar  allt hon hör och ser från mej o min

 

 omgivning.. när det gäller det andliga..

 

Försöker hålla henne lite "skyddad" att det ej ska bli för

 

mycket runt henne.. Eftersom jag lever "mitt i det " så

 

 är det svårt att hålla henne i från det..

 

Då menar jag när jag har sittning osv så vill jag inte att hon

 

 finns med i samma rum, helst inte ens hemma..

 

Hon är på upptäcksfärd inom de andliga..

 

varje dag innehåller andliga upplevelser för oss båda, i  en

 

både mer  och  mindre skala.- ..

 

Jag  har aldrig lärt henne något el uppmanat henne..

 

De som sker för henne i hennes andliga utveckling ,sker

 

naturligt..

 

Och just nu har hon börjat fundera på häxans roll.. vad är

 

det?  Ett svar som jag gärna ger henne..ska bara finna det

 

 först!   hi .......... Och var finner man de bästa svaren? ...

 

jo, i ens Hjärta!   

kramar & kärlek från  mej..

Av cajsa jussila - 20 juli 2010 22:08

 

 

När jag var hos pappa  & tuija, så tittade jag igenom några

 

gamla album..

 

fann  några bilder som jag fastnade för..

 

så jag tog kort av dem.. ! hi

 

Det blev ju inte så bra.. men de duger jätte bra för mej!

 

Vill gärna dela med mej av dessa bilder till Er..

 

Mormor & Farmor två underbara gummor!   De finns nära mej, varje dag..

 

 

Vårt hur här i eslöv.. Pappa o hans brödrar byggde det!

 

 Vi hade 7 rum+kök stor tvättstuga, omklädningsrum  och

 

bastu ! jag hade ett stort rum med ett litet mindre rum i.. !

 

  så de var ju som  ett vardags rum o sovrum, perfekt.!.

 

Trivdes jätte bra i detta hem,  jag har många fina  minnen...  

 

Men även många ,blandade känslor ...

 

För det var just i detta hus, som "anden i glaset" började..

 

och stannade kvar... och som  till sist gjorde så att jag fick

 

flytta från ,mitt trivsamma hem!  

 

(ni som missat  om anden i glaset, de finns att läsa.. i inlägget "anden i glaset ")

 

Så det är blandade känslor från trygghet till obehag..

 

Självklart har tankarna kommit några gånger,under dessa

 

år som gått.-


"hur det skulle vara att gå in i det huset igen..??

 

det får stanna där, för jag tror faktiskt ,att min närvaro

 

 aldrig mer kommer in i det huset igen!

 

 Känner stor stolthet över att pappa byggt detta hus, från

 

grunden tillsammans med hans brödrar.

 

  

Min älskade farmor,utanför bastu huset på hennes gård..

 

Var där varje sommar och har samlat på mej så många fina

 

barndoms minnen! Bastun finns kvar o i hennes hus bor nu

 

Sanna ,min kusin & hennes dotter ...

 

Jag njuter av att åka dit..det blir  varje gång en

 

nostalgi tripp för,Hjärta & Själ!   

 

  

 

 

 

 

 

Av cajsa jussila - 20 juli 2010 20:30

 

 

"en underbar sommar dag!..

 

så beskriver jag Min dag..

 

 Jag njuter verkligen av sommaren..

 

jordgubbarna, mjukglassen, grillandet, de ljusa

 

kvällarna.. kalla ölen, gräset mellan tårna och 

 

 all gemenskap.! 

 

Det känns verkligen som att de flesta "lever ut"

 

 under sommaren.. de flesta man möter bär

 

härliga leenden..som utstrålar glädje, en

 

  förnöjdsamhet! hih

 

Idag hängde Dimi med Storebror Kim o hans

 

 sambo Linda till badet..

 

  

Bilden togs i fredags..   

 

Jag passade på att gå på Lindex.. hade en tunika

 

o byta.. Den som mamma  hade köpt till mej,

 

den var alldeles för stor! hi

 

Sofia ,min vän gjorde mej sällskap...

 

  

 

fann denna fina bild på Dixi & Sofia..  

 

Efter att Kim lämnat Dimi hemma igen..

 

Så åkte jag Arek och Dimi, till  min barndoms

 

vän Marie, som bor härligt, ute på landet!

 

Där blev det middag & fika i  den lummiga

 

trädgården.. mysigt!

 

 

  Vi kom hem vid halv åtta.. då blev det en  snabb

 

dusch o på med pyjamas brallorna..hi

 

 

När jag stod   o borstade mitt hår,kom Dimi fram

 

 till mej , hon tittade på mej o sa,

 

 

" mamma,är du en Häxa?"

 

 

"nej det är jag inte" ,svarade jag leendes..

 

 

"men du kan ju spå o prata med änglar",

 

 

"jag känner på mej mamma,att Du är en Häxa!"

 

 

sa Dimi, med ett skratt o nöp mej nätt på näsan!

 

 

Sen sprang hon vidare!! ihi

 

 

Jag  fortsatte att borsta mitt hår,

 

 samtidigt frågade jag mej själv ,

 

 

"var får hon allt i från?"..

 

 

Såg mej själv där i spegeln ,

 

 

min blick stannade till..insåg att där  mitt

 

framför mej fanns svaret..  

 

   

Ovido - Quiz & Flashcards