cajsadiva

Direktlänk till inlägg 26 september 2010

Mio hemma igen..

Av cajsa jussila - 26 september 2010 19:13

 

 

Igår fick Mio åka hem.. Jag Lotta och Dimi åkte till honom i går förmiddag.. Vi kom precis när han skulle få den 3dje cellgifts behandlingen...

Vi satt tillsammans i dagrummet ,under tiden..

pratade ,fikade och Dimi praktiserade som sköterska! hih

 

  

 

Ett par timmar senare var behandlingen klar o vi kunde åka hemåt!

Mio ska vara hemma och vila nu i tre veckor..

En gång i veckan får han gå och lämna blodprover..

Men annars inga sjukhus besök, förens det är dax för nästa behandling..

Han är glad o lättad över att  få vara hemma..

Jag och Dimi gjorde en fruktsallad till honom, som han längtat efter..han åt lite sen gick han o vilade.. Mio är väldigt trött ,så han behöver vila o sova mycket..

 

Idag är det söndag.. Jag är smått   tjock i halsen , så jag har fått hålla mej ifrån Mio..

Det är viktigt att vi som inte känner oss riktigt hundra, håller oss på avstånd!

Jag dricker te , tar vitaminer och håller mej varm..

Kurerar mej, så jag snart kan  få vara med honom, igen..

Söndags Kramar till Er Alla..   

 

 

 
 
Ingen bild

Kerstin

27 september 2010 07:46

Allt kan slitas itu precis närsom. Det är sprött o sårbart i all sin sötma.
Den starkaste länken, kärleken vi har o tar blir ibland som sand mellan fingrar.

Man tappar greppet för en stund, faller handlöst i avgrunden där varje molekyl kämpar för att överleva nästa smärtsamma andetag. Det gör ont...så ont

Man letar efter bokstäverna som sätter ihop allt igen...som lagar o ger tröst.
Känner sig som en analfabet på hal is.

Man halkar runt i ord som maktlöshet, vanmakt, panik. Letar efter meningen...
man blir rädd när man inte förstår

Försöker förstå att vi inte ska förstå.
Vi har inte o ska tydligen inte ha den makten, vi ska bara ta det där andetaget när det gör som mest ont.

För hur det än är o hur lite vi än förstår...så gick solen upp även denna dag. Månen finns kvar, stjärnorna gjorde sitt.
O under tiden höll Universum om

//Kerstin o morronkaffet

cajsa jussila

27 september 2010 19:54

Tack Underbaraste Kerstin..Så vackra ord..

 
Karin Hack

Karin Hack

27 september 2010 20:49

En vän är en gåva, du ger dig själv.
En vän är någon hjärtat behöver hela tiden.
En vän är så att säga, ett annat jag.
En vän öppnar dörren jag själv vill öpnna.
En ärlig vän är den som hindrar ont.

Du har hela mitt hjärta min Underbar.
Saknar dig, ska snart komma till dig.
Mysa, vina och skratta:)

http://karinebba.bloggplatsen.se

cajsa jussila

28 september 2010 20:36

Du e såå välkommen...:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Skapa flashcards