cajsadiva

Alla inlägg under april 2010

Av cajsa jussila - 3 april 2010 14:55

Sitter här me en god mugg te  ... Har nyss badat o slängt på mej en  tunika...Massa  mascara o läppglans, slängt in vinet för kylning.. Redo för Påsk Middan..:)

 

Arek slängde sej på hans mc  o drog hemåt.. byta kläder o lämna hojen hemma..

Han e en bikers med 2 fina motorcyklar o en som  han håller på att bygger själv.. Harley Davidson.. har sett bilder o woouw..blev impad!!  

 

.. Arek äger en bygg firma, .. När han ej bygger hus ,så åker han till verkstaden o bygger bilar el motorcyklar!! hi

 

Han har många sidor.. o många olika utseenden!!..

 Jag känner ingen kille som ändrar sej såå mycket..Med hår, skägg osv..

här e några bilder..men egentligen ett litet plock bara.. förvandlingarna har varit betydligt fler!   hahahah                Ja Ni ser ju själv! hi 

idag har han  typ , frissa som ovan svart vita bilden med lady.. men betydligt kraftiga längre mustach (hur stavar man till de?) hi..

ska försöka ta ny bild idag..  detta var som sagt ett litet plock bara.. 

De positiva e ju att man hinner ju Aldrig tröttna på Honom!  

pusss

Av cajsa jussila - 3 april 2010 11:29

God Förmiddag!

Vilket härligt väder..Log ett brett leende när jag drog upp persiennerna..

åhh ... Sol , du e så välkommen!  

 

Gårdagen blev  en lugn soff kväll.. .. Arek min särbo sen snart 5år.. kom o delade soffan med mej.. hi

 

Arek hade bjudit hem lite Landsmän i torsdes.. Polen.. på lite Polsk påsk middag..

de blev väl soppa bröd o en   låda brännvin!!  hahah

 

Bra i form.. kom han igår... glad som en Påsk Tupp hih.!!

Han hamna i soffan o blev liggandes där !

.. Med mycket mat, flera liter  citron vatten ,  så började han nyktra till!  De gjorde susen:))

 

Katolik som han e, så fick han  Inte äta kött på Lång fredan.. De fick bli Janssons frestelse o lax.. som MIn gulliga Moster kom o lämnade.. Tack, så slapp jag ränna iväg till ica o leta efter Fisk! hi

Jag hade ju en God kyckling gryta fr gårdagen som  jag blev mätt o belåten  på!


Vi kollade på film o hade en skön kväll.. Tillsammans..


Jag & arek har ett väldigt okomplicerat förhållande.. Vi Älskar varann.. rätt & slätt.. !! vi har inga tjafs , jobbiga gräl .. självklart kan vi diskutera om saker men de stannar vid diskution..


 Lägger vår  energi på varandra i stället, o de e Underbart!!

När man e särbos e de viktigt att ,man ger "Kvalitets tid"- när man ses..

Att man  verkligen Rår om Varandra   


Kärlek ska vara njutbart! :)

Självklart vill vi leva tillsammans ,har nog hunnit med ett 30 tal hus visningar !! hihi, några har vi lagt bud på men  de har liksom ej varit  "vår tur" ....än..

Vi skyndar långsamt .. varför stressa när man e lycklig som de e?  

  

Idag Blir de Påsk middag hos Brosan &  Bitte m familj i  Stehag..  

 Dimi har varit hos mormor sen i torsdes.. hon har fått ny cykel, så de har cyklat Malmö runt!! hi men idag ses vi hos min  bror...hon åker dit me mormor o hennes sambo.. Längtar att få Krama henne..   hon är våran Sång fågel!..   sjunger från morron till kväll! Här behövs ingen radio.. Vi har Dimi!  

           KÄRLEK & GLAD PÅSK, TILL ER ALLA!

Av cajsa jussila - 2 april 2010 16:03

Hej Alla Ni Kära , Som Följer Min Blogg!!

 

Gårdagen blev så Lyckad..!!!   


Kvällen började me lite middag.. 2 av  mina vänner,christine & sofia..

därefter tåga de in fler vänner o Grannar.. De blev så klart lite "seans" o tårarna o skratten gick hand i hand..


jag e Alltid väldigt noga med att påpeka innan en sittning.. att "ni måste tåla sanningen"...De är väldigt mycket som kommer fram som personen jag  ser till, inte alltid räknar med...

 

Deras blick o förväntan e på topp ,blandad me nervositet, Men Under sittningens gång så ändras blicken o kropps hållningen..

Då deras gudier förmedlar saker som de Absolut ej räknat med..  självklart blir många väldigt känsliga,

jag anser att man  inte bara kan spå  i framtiden, utan i Nuet..

 

Man ska leva & älska i nuet..  

 

Självklart får jag ju även  fram,vad som ligger i framtiden.. men om vi ej vårdar nuet så  e risken att vi ej tar oss dit .."till den Lycka som finns o väntar för var o en av oss.."

 

Det förflutna spelar så stor roll.. den lägger ut vägen vi "borde ta" men jag anser att har man haft ett tufft förflutet ,så innebär de inte att man INte kan bryta de mönster ..

 

Varför tillåta sej bära på smärta o orättvisa?

 

Man skapar sitt eget Öde.. Guider vägleder i kärlekens namn. Men det är väldigt sällan som   personen ser den vägen.. o de e Just Där som jag kommer in!  

 

jag kommunicerar via Guiderna o lämnar Budksap..


 Det  blev en väldigt stark känslofylld kväll..

Mångas  Livs öden blandades  med  tårar o varma kramar.


Så  mycket skratt o Kärlek:)  


jag förmedlar ALLTID med mitt HJÄRTA..

Min fina  son Mio, kom me vännen Pontus.Det blev   gitarr spel o   sång..


de var underbart.. Vilka Glädje spridare! hi


Kvällen avslutades på stans Pub.. Pil kastning o goda Öl:) tusan va skoj vi hade:-)

Tack alla Ni som bidrog till att denna kväll blev så LYCKAD...  Vänskap, Sång ,Skratt & Varma Kramar.. vad mer krävs egentligen? hi


KÄRLEK TILL ER ALLA!!  Tog ett litet ax plock av bilder.. tyvärr kom inte alla me på bild som var här igår. .. Glad Påsk Ät Massa Ägg & Ge Mycket Kärlek till varandra .. pussss

G                          

Av cajsa jussila - 1 april 2010 13:16

hade en helt vanlig onsdag .. pysslade lite här hemma eftersom de var inget ute väder.. regnade nästan hela dagen.. Jag o Dimi läste några böcker tände ljus o mös i soffan..

 

På eftermiddan tittade min vän Sofia upp.. vi satt små prata o jag gav henne lite heling.. Hon mådde gött  o var avslappnad när lite senare ,vandrade hemåt..

 

Strax efter fick jag ett sms.. "har du tid att spå min kusin från Norge i kväll"?.... javisst skickade jag till svar..

10min senare satt 3 tjejer framför mej.. 2 av dem var mina goa grannar:)

Vi hade ett djupt andligt möte som resulterade i både skratt o tårar..

 

Dimi lekte under tiden hemma hos grannen..

efter nån timme så fick jag ett nytt sms"mamma kan vi komma upp..? vi e 14 st!!

 

lite förvirrad svarade jag OK!!

 

Ett par min senare dönade det in ett helt gäng ungdommar..

hallen förvandlades till en Sko affär.. ta 3 betala för 2! haha'

 

Med Kalla rosiga kinder o frusna händer fick de komma in i mitt varma hem.. Bordet fylldes me öl  och stolarna  me rumpor:) alla trängdes glatt..

 

Jag o mina grannar fick många skratt av dessa härliga ungdomar! hih deras spontanitet e ju bara så Underbar:)

 

Plockade fram kameran tog en o annan bild..Nån timme senare så sa jag till, att nu  de dax att sova.. Varma o  glada drog de alla hemåt..

 

 Jag undrade lite över om alla fick med sej rätt par skor..  ?

 

Dixi tog städingen o jag kröp ner hos Dimi som låg gosigt o sov..

tackade mina gudier för en fin kväll, för att jag ännu en dag/kväll fått sprida kärlek o budskap...

 

Kramade om  Dimi  o somnade me henne i min famn,,. 

 

    

    

 

Av cajsa jussila - 1 april 2010 11:14

Vaknade av en viskande röst..."Mamma, e du vaken?"... Jag öppnade mina  ögon, o våra ögon möttes..

 

Dimi kröp närmare intill, hon  lade hennes små armar om mej..

"mamma jag har drömt en mardröm, sa hon  med små darrig röst.."

jag drömde att någon tog dej,fortsatte hon.

 

Jag satte mej upp i sängen ,"Mej e det ingen  som tar!" sa jag o omfamnade henne..

 

Hon kramade om mej hårt o tryckte sitt ansiktet mot mitt bröst..

 

Mamma jag älskar dej så mycket, du är Den Bästa Mamma jag haft!

 

"jag är den Enda Mamma Du haft" svarade jag med ett litet skratt..

 

Nää, mamma, jag har haft en annan Mamma i mitt Förra liv, Men hon var så sträng och arg,svarade Dimi, o såg på mej med bestämd blick!

 

Jag blev helt mållös.. "va e de hon säger? Förra liv!?? va vet Hon  om sånt!?

 

Tankarna  for runt i skallen på mej,som en  Karusell!

 

Steg upp från sängen  o försökte finna fokus.. "va  ska jag säga"??

 

Då säger Dimi.. "eftersom du nu är min Bästa Mamma.. kanske jag kan få köpa nåt Skoj i LEKSAKS AFFÄREN"!?

 

jag tappade hakan för ett par sekunder...

 

sen hörde jag April April ekandes i mina öron!

 

Vi brast båda ut i Skratt    

 

´Förbaskade Underbart Härliga Unge!!  

 

 

Sen drog vi hand i hand ut i köket o laga till en Mumsig frukost:)

Min  bestod av Te, Skink Ost mackor med Ishavs röra.. massa grönt till de .. :)

Dimi valde  corn flakes ,med banan skivor i,vitaminer,  skinkmacka o citron  vatten..

 

Efter att vi ätit vår frukost .. så började jag att små plocka i köket..

en liten  stund senare ,började jag undra "var e Dimi"?

 

hörde då hennes lilla röst i sovrummet..

 

O där inne satt hon i sängen o läste en sago bok till Nallen & Lady  

Letade snabbt upp kameran ,  smög in , o tog denna bild..<3

 

 

När jag åter stod me min köks städning,,så kunde jag ej sluta att fundera på..detta lite ovanliga "April skämt"  "Mitt Förra liv"... hmm..får nog allt ta en liten prat stund me henne , försöka finna svar..    Kärlek till Er Alla.. <3

Ovido - Quiz & Flashcards