cajsadiva

Alla inlägg den 7 juni 2010

Av cajsa jussila - 7 juni 2010 19:42

 

Det var meningen att vi skulle med Dimi , på grill kväll

 

med klassen..

 

men pga regnet ,så blev  grillningen  inställd....

 

Vi åt hemma i stället...

 

Jag lagade potatis gratäng ,kassler med kokt

 

broccoli & blomkål..

 

    

 

Det blev bara jag och Dimi som gick iväg..

 

 Klassen  sjöng härliga sånger , super duktiga!

                                                    

 

Tog en  bild på några av flickorna i klassen-.

 

    

 

  

 

Vi hade en trevlig stund.. ¨några av mammorna undra 

 

om jag skulle samla blomma till fröken.. jag brukar ta på

 

mej allt hih .. har alltid varit väldigt engagerad i mina

 

barns skolgång/klasser.. det e ju så skoj ,o det ger så

 

mycket tillbax..

 

Det bästa är ju att det varit så uppskattat.-.Även av Mina

 

 egna barn..

 

De har verkligen gillat när jag tittat in under deras

 

lektioner!

 

 Ofta har jag ju med mej frukt,glass el annat

 

gott kakor ex .. alltid populärt!!   hi

 

Men denna gång avböjde jag faktiskt att hålla i

 

insamlingen!!

 

Otroligt att jag gjorde det hahah.. Men jag har redan 

 

 inhandlat små presenter till fröken, från oss.

 

En jätte fin guld penna med hennes namn på.. 

 

En hjärt formad choklad ask   ett handskrivet brev från

 

 Dimi , så klart! hi

¨

På hemvägen märkte vi att det slutat regna..

  

Dimi  sken upp !   

 

   

 

rosa prickiga regn kappan, e såå söt!

  

 

Sen blev de dax för lite kvälls mackor.. jag dukade upp till

 

Dimi,  jag skulle  göra sällskap med en mugg te...

 

   

 

Då ringde telefonen, stannade där i luren ett par minuter

 

endast.. gick sen för att göra Dimi sällskap..

 

Men då fanns inte kvälls tallriken med mackorna  kvar!!

 

Fröken Dimi  hade smygit i väg med fatet,till soffan!

 

Hon får inte sitta där och äta ......

 

   

Tog henne på bar gärning! haha   vilken min! haha

 

Nu ska jag hoppa in till sängen,Dimi ligger där och

 

väntar.. på sagostund..   god -skön -natt -kära- vänner..

 

 

Av cajsa jussila - 7 juni 2010 14:08

Christinas guide har under en längre tid , stört

 

 och väckt henne..

 

 

Guide-mannen har tidigare tagit kontakt med

 

mej , då Christinas mamma, bett mej om hjälp.. 

 

 och idag kom han åter..

 


Här är mailet som jag sände ,till hennes mamma..

 

 självklart har Christina själv oxå läst det och gett

 

 mej tillåtelse att lägga ut mailet här på bloggen..

  

  mailet..

 

han förmedlar att han vill att hon ska ta tag i hennes liv.. att hon

 

 ej ska sova  så mycket
  
fast han säger att de blivit bättre... stämmer de ?:)
  
Han säger vidare att ni fäller många tårar i ert hem!
  
alla är ledsna mer el mindre..
  
men han "bryr sej mest om Christina" han e ju hennes guide..
  
Hon gråter och är deprimerad,  han försöker hjälpa henne  .

 


Han vill att hon ska gå upp tidigt ,ej sova hela dagarna,, att hon

 

ska ut o ta ansvar över hennes liv!
  
 Och det som ska bli hennes framtid..
  
Jag ser ett jobb för henne, men får känslan att hon ej kommer ta det..
  
att hon tackat/tackar nej..så det verkar som att de

 

kommit/kommer ett jobb erbjudande till henne..


  
kärleken  är inte heller så bra..

 

hon känner sej ensam och blir ofta lämnad i relationerna..
  
Hennes osäkerhet lyser igenom..
  
Christina ,måste börja med att älska och vårda sej själv först , 

 

 innan  kärleken kan  slå rot
  
Det finns en kille vid hennes sida..men de finns tvivel och

 

rädsla inom henne,
 
..Får upp att det blir ett brustet hjärta...
  
Guiden vägleder henne att komma in  på rätt väg..
  
Hon har vänner familj ,men  trots det så finns det ändå ett stort

 

tom rum i hennes hjärta...
  
Hon behöver mycket bekräftelser ...

 

 

 känner sej liten och ensam...
  
Men guiden ska väglede henne,, är hon redo att ta emot??
  
ta kontroll över hennes liv..?
  
Då finns de lycka  framgång och kärlek som väntar!! :))
  
Hon kommer få ett arbete /typ vikariat.. där hon kommer trivas 
  
men hon måste söka o jobba för det..
  
kan  vara inom vården..
  
sen finns det en kille som hon är "vän/kompis" med idag.. när hon

 

 börjar få ordning på hennes liv
  
så faller
  
kärleken även på plats..:))
 
 kram cajsa

Fick bekräftat av  Christina att allt stämde.. Hon har även  fått

 Sommar jobb på en vårdcentral!    


     

    Önskar Dej All Lycka Gumman.. Du är Värd Det Bästa!    


 
 
 




Av cajsa jussila - 7 juni 2010 09:18

 

Sitter här med tända ljus o morron teet.. o raggsockor.!

 

Regnet det öser rejält ner.. har tänt fler ljus här hemma,

 

de ger en varm mysig känsla..

 

 

Ska strax ta kontakt med en själ-man, som varit här o vill

 

ha kontakt.. (han är guide till en väns dotter)..

 

Han väcker henne på nätterna ,ger henne igen  god sömn..

 

Så nu har jag bestämt mej för att ta " itu med honom , en

 

 gång för alla" hihi.. Återkommer säkert..

 

 "om hur det gick"..

 

Tills dess får ni en titt på mina nallar som jag placerade

 

ut på "det rätta ställerna"..    

 

  

 

  

 

  

 

     

 

Mammas hemma stickade goa strumpor, bara älskar dom!  

Ovido - Quiz & Flashcards