cajsadiva

Direktlänk till inlägg 25 juli 2011

berörd....

Av cajsa jussila - 25 juli 2011 12:04



       Nu när jag lagt in , inläggen om Anden i Glaset så öppnar  det så klart upp många minnen... Obehagliga minnen!

 

Har svårt att koppla bort den där otäcka kalla känslan som spred sej runt mej   dagligen, under den hemska perioden i mitt liv..

Idag använder jag bara mej av  ljuset & kärleken!!

den för med sej lycka o trygghet... för både kropp hjärta & själ!

 

           

 

   Mediterar så ofta jag kan... o fylls då av den andliga  kärleken... den kraft o styrka meditationen ger e så obeskrivlig...!   

 

Idag när jag stod o  tände  ljus för  de drabbade i Norge...

samt  för alla nära o kära på andra sidan..

så hörde jag hur ytterdörren öppnades o stängdes...

 

"jag är här", ropade jag från vardagsrummet...

 

det gick ett par sekunder men ingen närmade sej..

när jag gick för att titta så mötes jag av en kall vind..

den blåstes rakt upp  i mitt ansikte...

 

Stannade upp , på min högra sida såg jag en ljus kvinna, sträcka ut handen o beröra mitt hår!!

Ni kan ju gissa om mitt hår stod rakt ut! hi

jag stod helt still...vågade knappt andas!

 

ett vackert sken följde efter denna kvinna, då hon  försvann genom hall väggen!!

 

satte mej i soffan o satt där länge , försökte ta in vad jag just upplevt! ett andligt möte som berörde så enormt...

 

Alla möten berör men vissa låter  vi gå smått berörda förbi.. medans andra stannar för evigt i ens minne o hjärta  

 
 
AnnBritt

AnnBritt

25 juli 2011 18:35

Väldigt starka minnen du delar med dig av!
Jag blir väldigt berörd.
Nästan alla ungdomar har nog funderat på att prova detta och många även gjort det. Hoppas de läser dina inlägg och tar det på allvar så dom inte provar.
Får man fråga hur det gick med din pappas hus? Du säger att det fortsatte vara hemsökt även efter prästens välsignelser. Bor han kvar där idag? känner du något isf, när du är där?
Svara bara om du känner att det är ok..
Skönt att du har så många fina upplevelser med dig senare i livet. =)
Kramar från AnnBritt

http://detskiralivet.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Ovido - Quiz & Flashcards