cajsadiva

Direktlänk till inlägg 28 juli 2011

Meditationsövning..

Av cajsa jussila - 28 juli 2011 16:31

         


Hej , idag har vi regn och åter regn i skåne.... känns inget uppiggande alls... men inte sitta här o deppa inte!!¨

Ser det som en Perfekt Meditations Dag  ! hi

 

Här e några tips , på hur man gör... !

 

Börja alltid med att gå igenom varje kroppsdel och få den att slappna av... stanna vid varje kroppsdel o tänk i ord, tills du verkligen slappnar av¨..

 

Fötterna, tårna .... låren o benen ska slappna av.. magen axlarna , armarna, händerna,  ögonen munnen slappnar av o tungan vilar avslappnad i munnen,

 

. Tänk i förväg ut en fridfull miljö där du trivs. Det kan vara en skog, ett berg, en gräsmatta eller en strand. 

 

 en känd miljö som t.ex ditt landställe eller en påhittad. Föreställ dig att du går omkring där och bara är.

 Om störande tankar dyker upp, iaktta dem och föreställ dej att du blåser en ballong runt dom o bara låt dem flyga i väg!

 

Bli inte upprörd över att du inte kan koncentrera dig, det är bara normalt. Försök bara att släppa de störande tankarna så snart de kommer.

 

Övning ger färdighet!!

 

  sen jag börja meditera så känner jag mej  lugnare och mer harmonisk...

 

Från ovan kommer din healing guide, med kraft utifrån..

strålarna från ljuset går igenom din kropp o själ och ger ny styrka..

 

Föreställ dig att du åker uppåt genom luften mot himlen där ditt huvud träffas av en ljuspunkt som genomstrålar dig med positiv energi och kraft.


   

kära vänner ,meditera mera   

 


 


 

 


 


 


 


 

 

 







      

 
 
AnnBritt

AnnBritt

28 juli 2011 21:48

Tackar! =)
Känner att jag ska prova detta, har funderat många gånger på det. Nu ska det bli av, spännande....

http://detskiralivet.blogg.se

cajsa jussila

29 juli 2011 10:26

Det gör du rätt i AnnBritt :)) bara hojta till om du behöver hjälp el svar på något:) kramar cajsa

 
Lena

Lena

2 augusti 2011 21:10

Tusen tack för det Cajsa! Precis vad jag funderade på här om dan... Så e det bara att se till att få lite lugn och ro i huset då, för ute blir man mygg-mat och då kan man inte slappna av! :)

http://www.wildernessseasons.blogspot.com

cajsa jussila

3 augusti 2011 09:18

Lycka till Lena.. att du klara dej från myggen & kan meditera i ro:)..skicka gärna någon rad o berätta hur det gick, hur Du upplevde det.. :-) man finner ju sådan harmoni! varm kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Ovido - Quiz & Flashcards