cajsadiva

Direktlänk till inlägg 9 mars 2012

Vi Tror!

Av cajsa jussila - 9 mars 2012 08:41


God morgon kära vänner.. ! Idag ska börja detta inlägg med ett par rader till "skeptikern"    Jag förstår helt till hundra att du inte vill tro på andra sidan, att själar kommunicerar med oss , här på jordlivet...osv..


Det e helt Ok att du har Din tro.. "man ska inte tro på allt" brukar jag säga..

men jag o många av mina vänner och familj kan inget annat än TRO, på att våra kära o guider  "lever vidare på andra sidan"!


Har suttit  så många gånger, med nära vänner , bekanta o familj under åren,

.. vi har  sett  med egna ögon , hur böcker farit ut från bokhyllan,  lampor blinka  o svänga högt, knackningar på dörrar o väggar,  kors som knäckts mitt framför våra ögon, dörrar som öppnats o stängts, visslingar, beröringar, klockor som stannat o så mycket mer!



det går  inte att göra något annat än att TRO!    


ofta får jag tillsammans med andra personer, uppleva andliga bevis..

Det är helt fantatsiskt att våra själar lever vidare...!

Men upprepar ,  att var o ens Tro bör man respektera.. 


 

                                             



  vad händer hos er i  helgen  ? i dag fredag, ska jag bara pyssla  här hemma, och umgås med familjen... Darlingen kom igår o hade feber o frossa..  super snuvig!

han bäddade ner sej i soffan o stannade där...

  

jag passade upp sjuklingen o såg till att han mådde lite bättre, me tee o panodil 

tidigt i morse, gick han upp o hostade som en galning, o snöt upp ett helt paket näsdukar... aatjoooo .... S t a c k a r n ....

  jag trodde absolut att han skulle gå o lägga sej igen..    nix, han drog iväg o jobba! Jag ringde upp honom... "du kan ju inte jobba med feber"!  sa jag...

men tyvärr är det så ,  att har man egen firma, o mycket jobb, så måste man jobba i alla lägen...Även fast Arek har killar som jobbar för honom, så behövs hans arbetskraft med... fast jag vet ju inte hur bra hans arbetskraft är idag precis.. 

 

I går kom lilla barnbarnet Celinn på besök...  

   

hon är så rolig o glad... å helt Underbar !   


I morn lördag ska jag o Dimi åka hem till våra vänner Christine o Jose..

.(mor & dotter) vi åker på förmiddan äter lunch tillsammans  och  umgås ett par timmar!

  

en bild tagen i somras på jose o dimi...  söta spralliga vänner!... 

  

min kära vän Christine...  


Det e ju alltid så skoj o givande att umgås med fantastiska vänner... !

De kommer bli ganska mycket av de nu , framöver ...

Tjejmiddagar o födelsedagar , de går i ett... !

i veckan fick jag ännu en inbjudan,  till BarnDop....  

      

i April månad döps Julian... Dimi ska sjunga i kyrkan, hon har ännu inte bestämt vilken  låt..

hon vill så klart sjunga en speciell sång till honom...   


I april .   då firar vi även Carro....Hon fyller 20 år!   

    

                                            Carro Dimi och Dixi...



så här ser inbjudan ut...    Arek fick så klart oxå en Remiss! hih 

   

Carro läser till Sjuksköterska o är väldigt påhittig..  härligt!! hi 

Så de blir mycket festligheter o nöjen av alla dess slag under Våren..  .


Kom just på att Dimi ska på födelsedags party i kväll!   

hennes klasskompis fyller år... så nu måste jag skynda till stan o köpa presenter 


     

På söndag ska vi till kyrkan då är det Vårkonsert, med kören...  

dimi o hennes körkompisar ska sjunga härliga sånger.... ser verkligen framemot det!

hoppas på att fler hänger me o lyssnar, ev kommer brosans döttrar ! 


    

Puss o kram    

 
 
Ingen bild

Christine

9 mars 2012 11:14

Finaste vän av de fina... mkt som sker nu framöver och det ska bli så skoj. Luncha imorgon när ni kommer :))) Ha en fin Fredag och krya på darlingen <3

puss kram <3

cajsa jussila

9 mars 2012 11:34

L ä n g t a r

 
Ingen bild

skeptiker

9 mars 2012 12:01

Alldeles riktigt så får var och en tro vad den vill, men vilken tur att det ibland finns kloka människor som kan ta itu med när det blir för overkligt annars hade ju fortfarande kvinnor kunnat brännas på bål eftersom det fanns de som trodde på att det fanns häxor, så förfärligt egentligen och vilken tur att det fanns de som vågade träda fram och stoppa detta bedrägeri. Alla får tro vad de vill bara man inte utnyttjar andra för att tjäna på sin tro och jag vet att de medium som springer omkring från rum till rum i TV och låtsas få kontakt med andar, de tar bra betalt. Du skriver ju vackert och det kan säkert trösta många som sörjer men jag mådde illa när jag läste om din Lambourgini. Jag tycker det skulle va intressant om du skrev lite om hur "du får kontakt", med din ande, säger personen vid sin "sittning" att han/hon vill träffa en speciell ande? Hur mycket får du veta i förväg, får du veta om det är en make, son, dotter eller annan??? Kan du förklara i ett inlägg eftersom du skriver att det är "en andlig blogg" hur du lyckas få kontakt med just den anden som den sittande vill träffa.
Till sist.... jag har min tro och du har din och om jag inte vill skriva kommentarer om kramar och tack för kaffet utan vill ifrågasätta så gör jag det så länge du inte säger att du inte vill att jag läser/skriver i din blogg.

cajsa jussila

9 mars 2012 13:26

hej:)
självklart kan jag skriva ett inlägg om hur jag får kontakt och om det andra du undrar över:)
återkommer om det , efter helgen...
Må gott! kram vi hörs.. :))

 
Ingen bild

Karin Hack

10 mars 2012 13:10

Hej Underbar, skulle bara säga hej och påminna dig att du är bäst.

Puss och många kramar <3

cajsa jussila

12 mars 2012 09:19

fina vän DU e Underbar... vi ses snart :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Ovido - Quiz & Flashcards