cajsadiva

Alla inlägg under juni 2010

Av cajsa jussila - 6 juni 2010 11:42

 

Hejsan!

 

Några dagar har gått o jag har ej haft tid att blogga..

 

"fullt upp " me andra ord ..   

 

Fredag  var jag på Dimis skola o hälsa på de fina barnen..

 

  

Dimi försöker sej på att gå på styltor! de gick bra! hi

 

                 Bästa vänner & klasskompisar  

 

Sen drog vi i väg o "norpade" några fina blommor från

 

en vacker buske ..   

 

Satte de i en stor kanna.. Mmmm så ljuvligt de doftade!..

 

Tog en bild så ni får se..   

 

   

 

Synd att ni ej kan känna doften...som sagt "ljuvligt" 

 

Tidigt denna morron så började min Darling att måla

 

vardagsrummet.. !

 

Som jag längtat att få rummet vitt!

 

  

lite skillnad mot den gräsliga terracotta färgen.. blää har aldrig gillat den..  

 

   Arek han slet o målade heeela låånga dagen..

 

Jag hjälpte så klart till med det jag kunde..

 

 

 sopa golvet o flytta möbler o se till så vi fick lite lunch!

¨

Det blev "hämte mat" från Lottas cafe där min dotter Dixi

 

praktiserat  i 2 år ..

 

Dixi slängde i hop varsin kyckling sallad..

 

   

Min.. med curry sås   

    Areks med vitlöks dressing.. minst lika god! 

 

 

 

 

 

 

Av cajsa jussila - 2 juni 2010 16:45

 

Här kommer mitt 3dje inlägg för idag!

 

Dagen rusar i väg men ändån har jag hunnit med 

 

 en hel del! har verkligen njutit av detta

 

 fantastiska väder..

 

 

Har minnsan hunnit med ännu en runda i solen,

 

denna  gången hängde Isabelle med..

 

Vi gick till Dimis fritids, de flesta barnen var ute

 

o lekte.. Blir alltid så väl mottagen av barnen

 

, o så vill de så klart gosa me Lady

 

Hon är alla barnens favorit!

 

 

         Lady bara älskar att få vara i centrum!

 

               Härlig bild.. Härliga barn..  

 

Dimi låg  på en bänk o lyssnade på hennes Mp3

 

spelare  ..  ..

 

    

 

  

      Isabelle & Dimi..

 

Arek kom och mötte upp oss på skolan..

 

Sen gick vi hemåt, här hemma väntade lite jobb

 

 för honom..limma mina  lådor som lossnat lite.

 

 

Han limmade fort som  attans, för att hinna  åka

 

till en mc träff !   hihi

   

Nu är det strax middag, kyckling - curry grytan

 

står och puttrar på spisen  

 

 

Under detta inlägg har jag fått två   samtal..

 

Mio och Carro var ute o körde,de var såå saliga hi

 

Kommer säkert att köra förbi här med i kväll..

 

 

Min goa granne Abbe,  ringde o gav ett glädje tjut

 

 ville berätta att det jag fått upp  i förrgår ,

 

angående arbete...

  

                  "hade slagit in"  !

 

 

Jag blev så glad o har kännt sån glädje hela

 

 

dagen..det har varit många goda ting idag!    

 

Av cajsa jussila - 2 juni 2010 14:47

 

     Grattis Mio & Carro till körkorten!   

 

 

Min son Mio & hans flickvän Carro, hade

 

båda uppkörning i dag..

 

& båda klarade det!! yippiii...   

 

de kom till mej strax efter med härliga leenden.

 

vi firade med kramar,och  snabb fika hi

 

 Både jag & Mio ringde runt till familj & vänner..

  

                   En lycko dag   

 

     

       Här visar de glatt upp bevisen..   

 

  

                      " vi klarade det !"

 

 

ja, det var verkligen en  riktig Lyckans Dag!

 

Sen drog de   vidare, de ville ju ut o köra Bil!

 

                     tut tut                

 

 

 

 

Av cajsa jussila - 2 juni 2010 12:03

 

Solen är verkligen en Glädjespridare!   

 

Ger oss värme ljus och energi,man blir så glad! 

 

Har sovit gott, haft en fin förmiddag, med promenad i solen

 

o god frukost framför nyhets morgon..

 

 Mediterade i går kväll o kvinnan som jag sett svepa förbi


 

  ställde sej stilla, brevid mej, för en gångs skull ! hi

 

Hon sände värme, ljus .. och bilder av en grön

 

skön gräsmatta..! hi

 

 fick sådan lust att gå på den, känna de

 

sköna gräs stråna,mellan mina tår..

 

Fick känslan av en flytt.. "ska jag flytta?" undrade jag 

 

Har ju kollat runt ett tag, men iinget har "känts rätt"..

 

 så jag har stannat kvar i min lya..

 

Sen är det vädligt svårt att finna "en rätt bostad", i denna

 

stad.. suck o tyvärr.   

 

Min Guide var mörk lång och smal.. fick Tyskland runt henne..

 

 hörde några ord på tyska..Vilket land de än

 

kommit från så talar vi plötsligt samma språk! 

 

hon visade även ett mindre korsvirkes hus ,såg några

 

 getter vid en äng,  samt en bäck.. med rinnande vatten..

 

Det var mycket vackert och naturen var så i grönskandes blom!   

 

Jag njöt av  den vackra natur,kände t om dofterna av gräs

 

vatten o blommor!

 

Kändes som att jag var där... Blundade länge o bara njöt..

 

 Måste nog somnat till,för jag "vaknade till" av att jag

 

 höll på att ramla framåt! hi

 

I natt drömde jag om fina ,mysiga hus och  lägenheter, med

 

 färg  starka blomstrande ute platser & trädgårdar!

 

Buskarna o träden, bar så vackra färger ...

 

Så de kändes extra skönt att ta en morron promenad, o

 

känna vindens smekningar mot min kind  & ljuvliga 

 

 dofterna som jag doftade in me näsan i luften!  

 

  

Lady rullade runt i ett.. o for in och ut i hyacint buskarna! hi

            Fröjd för ögat och fröjd för näsan.. hi    

   Detta är Dimis skola, en  liten by skola, mitt i stan.. 

 

 

Knippsade av några hyacinter....     

Se så fina! Ni kan tro de doftar Sommar här hemma !!   

 

Har verkligen  haft en Njutbar förmiddag..

 

  

Sol, doftande blommor & krämig pasta sallad.. hi

 

Av cajsa jussila - 1 juni 2010 15:53

 

Jag gillar ju måndagar..den dagen känns x-tra bra! hi

 

Hade en fin dag ,lagade potatis gratäng med kött och 

 

 en färglad god sallad till.

  

Arek,jag och Dimi avnjöt  av  maten..

  

En stund senare kom även vår vän Kenneth , så han fick

 

så klart oxå njuta av min mat hihi

 

Det är Mycket mc prat mellan Arek & Kenneth, De e

 

båda mc killar,så efter  en massa snack om  modeller,

 

motorer osv, så gav jag upp.. ! hi

 

Slängde  fram några wienerbröd o kaffe..

 

 o då "lättades mc snacket upp" hih

 

                                 jag & Kenneth...   

 

  

Å så lady i famnen på hennes Favorit hi..

 

 

 Glömde ju nästan att berätta..

 

För första gången i mitt liv,så drömde jag i natt..

 

att jag TAPPADE EN STOR TAND!!   

 

 

"det sägs, att när man drömmer om en förlorad tand, så

 

 kommer det ett döds bud"!!

 

Vi har precis fått ett , när min kära farbror gick över..

 

Det ska väl inte komma ett till?!

 

Känner oro i hela mitt hjärta..

 

Har bett mina guider,änglar, nära & kära, att sända

 

Ljus & Kärlek..

 

Man påverkas starkt..tankar & funderingar far runt..

 

" Var drömmen  en förvarning,från andevärlden?"

 

Av cajsa jussila - 1 juni 2010 15:08

 

 Vi är aldrig ensamma!

 

.. Änglar & Guider finns alltid med oss..

 

Vissa kallar dem Guider o andra säger, Änglar..  

 

Andevärlden vet precis vad Du går i genom och vad som

 

sker i ditt liv!..

 

 

Ett medium, som jag arbetar i "team" med andevärlden för

 

att ge  vägledning ,som kan  hjälpa dej ,att ge

  

förbättring i ditt liv..

 

men  självklart är de Du som bestämmer vilken  väg, vilket

 

 val du ska göra..

 

En Ängel/Guide, finns vid dina sida ,

 

"tills deras uppdrag e fullgjort", då försvinner de och en ny

 

kommer..

 

fast jag har faktiskt fått kontakt  med , Rose

  

som var min tidigare guide..

 

Hon försvann en dag o var borta flera månader, sen en dag

 

stod hon vid min sida igen!

 

har ett inlägg om henne, här på bloggen "rose"..

 

jag tror att  universum delar ut de olika uppdragen..

 

Det är inte någon vi känner,el kännt till..

 

Ofta får jag Änglar/guider som  levt under 17- 1800talet..

 

Just nu har jag en guide som , gärna inte visar sej..

 

känner hennes närvaro till och från.. hon öppnar

 

ytterdörren, trots att den är låst!

 

Hon sveper snabbt förbi mej här hemma.. men vill som sagt

 

Inte komma fram..Än..

 

Hon kommer "när det blir rätt läge ,situation"

 

Det Andliga, är väldigt faschinerande & så spännande!

 

             Kärlek o ljus till Er Alla..   

Ovido - Quiz & Flashcards