cajsadiva

Direktlänk till inlägg 8 september 2010

Hantera det jag känner..

Av cajsa jussila - 8 september 2010 12:32



Vi kan inte välja allt som händer i våra

 

liv, men vi kan styra över hur vi vill

 

hantera och känna inför det som händer...

 

 

Sanna ord.. men svåra att efter leva..

 

 

som  jag skrev i förra inlägget så har jag

 

svårt att ta mej igenom det som hände i

 

söndags..

 

Lika svårt har det varit att hantera mina

 

moders känslor, när Mio blev sjuk..

 

 

Där har min familj och vänner kommit in, 

 

 

de har gett mej  ett oerhört stöd..

 

 

Själv klart finns de även denna gång vid

 

min/vår sida..  

 

 

 Men visst är det så att de gäller att finna

 

 

en väg ur.. inte fastna i sorgen ,oron...

 

 

jag har varit duktig på att fylla mina dagar

 

 

med kärlek skratt & glädje..

 

 

Å det ska jag fortsätta med!!

 

 

Ska strax gå till Dimis skola.. 

 

  

Saknar henne varje dag när hon är i skolan..

 

 

trots att jag har fulla dagar så finns hon

 

 jämt i mina tankar.. 

 

 

 Alla mina barn finns i mina tankar,

 

 hela tiden.. 

 

  

Det är Otroligt hur man kan älska

 

 

 någon så oändligt starkt,man inser vad

 

 

Kärlek är, när man får barn!

 

 

Mina barn , är min luft..   

 

 

Tog några bilder på Dimi i morse, klar för

 

skolan! hi  se så fin hon är.. hih

 

    

 

      

             Dimi.. mitt lilla hjärta..

 

 

               

 

   Kim o jag har ett väldigt starkt band

 

   mellan oss..

 

    

   mio.. han är den

 

mjuka känsliga sonen, o  han älskar

 

mammas pannkakor !

 

 

                           Dixi...

   Min Vackra flicka som gärna , sover 

 tillsammans med mamma, o kramas! hi

Å så lady.. hi   vår lilla baby..

 
 
Ingen bild

Karin Hack

9 september 2010 07:53

Skulle precis säga de, du som är fylld av lycka dagligen, lever med ett leende på dina läppar, så otroligt stark och de kommer du att fortsätta med.
Tänker på dig dagligen och de du gick igenom.
Jag kommer ihåg för ngr år sedan, Christina hade gått till skolan och inte låst dörren. Jag ligger och sover i vardagsrummet, dörren öppnas och nån (barnen kommer hem igen). Jag sätter mig upp utan glasögon för att säga hej (halvblind utan mina glasögon) och ser en främmande man, när han ser mig hukar han sig precis som han skulle gömma sig och for ut genom dörren igen. Jag satt förstelnad ngr min och fattade ingenting. Jag gick upp och förstod att 'nån' varit inne i mitt hem. Han hade inte tagit någonting, och jag fattar inte än i dag, varför, vad ville han..
Men som sagt, den upplevelsen var inte hälften så stor som din.
Pussar och kramar Underbara!

cajsa jussila

9 september 2010 10:30

Hej!! :)) rara fina Underbara:))

Dina tankar o kärlek e såå fin.. Du är så rar o underbar..dina barn med så klart:)

ja i bland vänds livet upp o ner.. de e bara att försöka hitta fokus o glädjen ..

o Livet är så glädjerikt:)
pusss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Ovido - Quiz & Flashcards