cajsadiva

Direktlänk till inlägg 10 februari 2011

Kontakt med en liten ängel...

Av cajsa jussila - 10 februari 2011 12:08


Hej kära vänner, idag sätter jag in ett tidigare inlägg.. från förra våren..

fick då kontakt med en liten flicka från andra sidan... ett möte som berörde starkt!


 Mio och några av hans kompisar kom  på besök..

 

Vi satt oss runt matbordet o pratade...

 

 hade tidigare  fått frågan av Mios Vän,  Alex  som undrat

 om jag kunde få kontakt med hans  bästis, från barndomen.

 

jag hade lovat att göra ett försök..

 

När vi nu träffades så tog han upp frågan igen..

 

"jag ska försöka hjälpa dej , en annan dag, när vi är ensamma" svarade jag...

 

men  jag hann knappt avsluta meningen fören  , en  liten flicka stod  framför mej!

 

 flickan var  6 år..   

 

                                    

 

 

" ja, det är hon , min bästis"  sa Alex.. han berättade att flickan o han alltid lekt tillsammans,  när de varit små..

 

   

Flickan skrattade o sprang runt...

 

plötsligt  stannade  hon upp, hennes blick blev allvarlig.

 

"det gjorde ont", sa hon

 

Sen visade hon mej en väg, en bit ifrån  vägen såg jag en   bro/viadukt, samt  gårdar och djur i närheten..

 

 Alex nickade.. "de stämmer" sa han

 

 

Flickan förmedlade vidare..

 

 Såg att det stod något stort och rött, där nära vägen ,flickan pekade dit..

 

"det var  en röd traktor," svarade Alex

 

"jag var rädd ", sa flickan.

 

jag förstod att hon omkomit  på vägen...

 

jag kände hur solen värmde mej, att det var vår/sommar..när denna olycka skedde..

 

Flickan visade en tårta ,  att någon fyllt  år strax efter olyckan.

  

"Det var jag "! utbrast Alex

 

Flickan var full av glädje , hon visade  mej en  cykeln.. 

 

"hon cyklade sista gången jag såg henne" sa Alex och tittade ner..

 

Flickan började skratta o visade mej ett par solglasögon..

 

"han  hittade inte dom!"sa hon o skrattade

 

jag förmedlade vidare till Alex.. han tittade förvånat  mej, med ett leende..

 

"jag har varit av med mina solglasögon, men hittade dom just  Idag!!. 

 

"jag har syskon" sa flickan..

 

Hon visade mej ett hus , och  där på ovanvåningen fanns systrarnas rum..

 

Alex bekräftade ännu en gång, han log brett.

 Han var så glad  över att flickan, hans barndomsvän tagit kontakt! 

 

Hon hade det bra o var så full av glädje och lek.. !

 

 De andra killarna satt  helt tysta runt bordet , med stora ögon..

 

Alla blev vi berörda  av flickans glädje och energi..  en liten Ängel..   

 

              

                        

 

 Man berörs alltid extra mycket, när man får kontakt med ängla barn  


Nu till något helt annat !! Jag vill att alla ska må bra av att läsa min Blogg..!

Allas tycke o tankar ska få komma fram ..

 Men man måste ändå vara lite försiktig , så man ej gör personangrepp.!


Det är helt OK att vi tycker och har olika syner på det Andliga..


Förstår att några här tagit åt sej av vissa  kommentarer

Skeptikern, jag gillar dina starka rader, Kul me diskutioner 


  ... Men du har lite negativ energi , de e nog den som "rör runt här inne" hih

Helt okej som sagt, Att vi har olika åsikter o tro , på det Andliga.. 

men vi måste kunna bemöta varandra med respekt o värme...

Så Ni kära läsare , Ni e Alla viktiga för mej!

 

 

                                

 

 Jag är så glad  över att ni väljer att läsa mina andliga inlägg !

 

     Igår ringde Lovisa, hon hade känt sej förföljd varje dag, i ett par veckor..

" det är en ande" sa hon , men tyckte att de började bli jobbigt!

jag såg en  kvinna stå bakom henne... kvinnan sa att "jag är Lovisas Skyddsängel"

 

                                   

"vem är hon?" frågade Lovisa...

Ängeln log ett varmt leende o sa "mormor".

Lovisa blev så glad o lycklig över att hennes mormor,  var hennes skyddsängel..

"jag har ofta bett att mormor ska ge mej ett tecken"! sa Lovisa..

hennes böner hade blivit hörda!

                                                  
             

                                           

 Vi har Alla en skyddsängel som vägleder oss

De ser efter oss, de helar oss

De tröstar oss med osynliga varma  händer

Hur ska vi få deras hjälp?

Genom att be om den

Genom att Tacka...  

 
 
Marie

Marie

10 februari 2011 18:24

Åh, så berörd jag blir när jag läser om den lilla ängeln:)
Tänker såå på min lille gosse som jag miste i magen o hoppas o önskar såå att han finns här emd mig på något sätt:) Saknar honom något fruktansvärt även om jag ju har min andra gosse Emil så hade jag kunnat göra vad som helst för att få ha båda mina pojkar hos mig alltid. Men nu blev det ju tyvärr inte riktigt så:( Därför önskar jag nu när jag läst detta inlägg att min pojke är lika sprudlande lycklig som denna lilla änglaflicka<3
Stor kram på dig!!

http://www.emilbenjamin.blogg.se

cajsa jussila

10 februari 2011 20:04

hej vännen.... självklart är din lilla ängelgosse med dej

 
Ingen bild

Karin Hack

10 februari 2011 21:10

Ahhh, tyckte inte om att hon hade ont.. Så ledsen jag blev..
Men nu är hon lycklig o gla..
Pussar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Ovido - Quiz & Flashcards