cajsadiva

Alla inlägg under mars 2011

Av cajsa jussila - 5 mars 2011 09:35



God lördagsmorron!!...

 

jag o barnen gick upp tidigt , vi mös en stund i soffan, i våra pyjamaser...

 

sen var det dags för frukost....

 

Nu leker Kevin o Dimi kurragömma   hi

 

Igår byggde vi tillsammans ett bil land ,   barbie hus o små bilar.. hi

 

            

 

        

 

      de lekte en lång stund, o fyllde rummet med skratt o lek..   

 

Lady fick ta sej ett bad.... inte så poppis...

 

      

hahah lady stackarn förvandlades från en söt lurvig nalle hund..

 

 

  

Till en Råtta!!!   hahaha

 

  

  Igår blev det  även  filmtajm....

 

 

      

   Sammys Äventyr... en söt färgstark film  vi alla gillade den!

 

      Nu ska jag bege mej till köket o pyssla... barnen leker o från radion hörs det härlig musik...  

 

i kväll är det Melodifestivalen, andra chansen.. 

Det Måste vi se!

laddat upp frys o skafferi med godsaker   

 

              

 Glass ,Chips o Dippa,. barnens favorit!  

 

Dagens middag blir....

 

       

ugnsbakad falukorv o hemmagjord mos..

gott gott.....

 

 

 

 

 

 

   Ny lyser solen o vi ska snart bege oss ut till lekparken..-

 

Önskar er alla en skön å lekfull lördag  

kram!

 

  

 

Av cajsa jussila - 4 mars 2011 08:50



Äntligen är köket klart!... penseln är tvättad o det doftar nymålat...  

 

 

 

            

                    här är resultatet!  

 

         

         

 

   min fotovägg har jag haft i alla år.. gillar att ha mina kära omkring mej , när jag äter hihi

 

     

        köket är hemmets hjärta  

 

     Nu ska jag duka fram lite frukost till Darlingen som strax kommer o gör mej sällskap...

 

 

 

                     te o bullar...

har köpt hem ingredienser till  solros bullar/bröd.. det ska jag o barnen, Dimi och Kevin baka i kväll... Så har vi gott färskt bröd till morgondagens frukost..!   

 

 

 

    testade att ta ett foto,på mej o dimi med min mobil hi

       

 

         ops... bilden blev ju inte precis som jag tänkt mej hahah...

 

    gjorde ett nytt försök.. o lyckades!!

 

       

   

          

         min mysiga lilla hörna.-   

 

  Nu ska jag som sagt bre några bullar o koka gott te..    God morgon kära vänner!

vi ses lite senare, under dagen... kram  

Av cajsa jussila - 3 mars 2011 09:18

idag är det den 3 mars... just idag  har jag några nära o kära som fyller år !   

 


Grattis pappa på födelsedagen!       

 

      

 Pappa fyller 70år!        

 

I Påsk  åker vi upp till Norr och  firar honom.. då kommer det  mycket släkt o vänner..

 

 

 fler grattiskramar  ska delas ut  idag!  

 

 

 Till Vännen Skorpan... Hipp hipp hurra!!

 

             

                                                   

'

 

   Grattis kramar till Kusin Tina!

 

      

Även Tina nollar idag... 40 år!   hurra hurra hurraaaa......

 

Sist men inte minst.. söta vännen Sofia...

 

         

 

      Varma Grattis kramar till Er Alla   

 

                            

 

Vad händer annars idag??

 

jag ska fixa klart "det sista i köket"   

äntligen e målandet klart!! hih

 

Igår kom Mio och hans arbetskompis Dennis på Lunch ,det blev  goda pannkakor!  

  

 

    

 stekte upp en massa... hela pannkakshögen gick åt.. nästan... !

En plätta lämnade dom kvar, till Dimi... så snällt av dom! haha  

 

     

två av   KEGs, målar grabbar   hih

 

 

o så lite andlighet....  

 

En vän ringde o var ivrig "du hade rätt cajsa!"

 

hade kollat till henne  för någon månad sen, guiderna sa att "hon kommer bli gravid inom 3 månader"

 

"nää, svarade tjejen, vi har inga planer på barn nu"...

 

men så igår,

så  fick jag höra att  hon minnsan var  gravid! hih  

 

 

på tal om barn... så kommer Kevin till oss i morn...   

 

       

vi ska göra en  sockerkaka, det gillar han... vispa o baka kaka   ...

sen blir det bus o mys ,.... som vanligt  hihi

 

Idag blir det gratäng, till middag .. 

      

 

  pasta gratäng med köttfärs o mozzarella..

jätte gott   

 

Ikväll ska vi till Kören...       

 

     

  Våran sångfågel...        

 

 

Nu ska jag dricka en mugg te    o göra klart i  köket... slänger in några bilder, om en stund...

 varma Torsdags kramar   

Av cajsa jussila - 1 mars 2011 09:55



God förmidda...

har inte gjort så mycket denna morgon...

 

Druckit te o njutit av morgonen...småkallt ute,men ändå frisk härlig luft!'

 

Längtar efter blomstrande träd, Sol o värme.. 

 

 

   Slänger in en bild fr förra våren...

 

 

          

 

          Längtar nu ännu mer! hi

 

 

 

Mina köks stolar är snart färdigmålade!

 

skönt att få allt klart... smått drygt att gå i röran... Ska måla om hallen med,, då vi råkat skava bort färg , när vi bar in en säng, till sovrummet...

 

det ser förjäkligt ut.. suck.. men lite ny färg gör minsann susen!! ih

 

 

Igår gjorde Arek  & Dimi kvälls fika...

 

 

          

Goa Semlor!!    jag "hoppade" o njöt  endast av en god mugg te !

 

        

De såg väldigt smarriga ut,, o inte snålades det på florsockret heller! iihi

 

Nu ska jag cykla en stund här i vardagsrummet hhi...

 

 

till middag idag blir det.....

 

       

mumsig broccolipaj!! med saftig sallad...

 

jätte gott...   

 

Ska även ringa till familjen som haft så jobbigt med starka andliga besök/aktiviteter!

har tänkt mycket på dom ...

 

återkommer om detta...

 

 nu blir de pust stånk stön... cykla tusan!! hahaha

 

       

denna motions cykel  fick jag i födelsedags present av Mio...   hihi

Han har börjat jobba .. Målarbrallorna, har åkt på, något han är  så glad över!

 

                kram!

 

 

   

Ovido - Quiz & Flashcards