cajsadiva

Alla inlägg under september 2011

Av cajsa jussila - 6 september 2011 09:44


Mina barnbarn e de vackra i livet....   

 

Min Äldsta son Kim, 24 år... har 4 barn!

Som 17 åring blev han pappa till en underbar flicka.

 

   Engla  knappt 1 år, med faster Dimi 2½år .,, Hón var mycket hos oss när hon var liten.. världens finast flicka!   

 

  idag e hon 7 år , strålandes vacker!  här e hon fint sminkad för att gå på kalas..   hi

 

Englatösen bor Borås..  

´Saknaden efter henne e oerhört stor.. När vi pratar om henne, fylls alltid mina ögon...Tårar för den stora saknaden,  att få krama  om henne , få  ha henne nära.

 

skickar paket till henne så ofta jag kan...

 

Sen har jag mina små gossar.. Kevin & Lian...   

 

   

  5 och 3 år gammla... har dem en helg i månaden..

 

Nu var Kevin hos oss i helgen, innan dess var det Lian...

men det är ändå kevin som är här mest...då lillebror varit så mammig.. Men nu de senaste  året har han   varit här mycke mer....

 

"jag kommer till dej Nu  farmor" brukar han säga när jag ringer..  hi  Mina  små Älsklingar..   

 

Minst i skaran är Celinn, som denna månad fyller 1 år...

                           söt som en prinsesstårta  ...

                      på denna bild har vi även Kim..

 

                              

 

                          Mina andra barn Mio och Dixi   de lär vänta ett par år innan de skaffa barn!....

det är så viktigt att vara redo, så man kan  ge allt till 100% som förälder...

 

       Barnen är de Värdefullaste & Viktigaste vi har.!

 

        Mio jobbar heltid  som målare, på hans pappas

                   Måleri firma.. KEG MÅLERI..

              Här har vi tre generationer målare!   


 




 

         

 

               Farfar Ewert, Pappa Magnus och Mio  själv...

 

Han letar efter en bostadsrätt ,  e redo att sätta eget Bo!

 

Dixi tog studenten i somras , men har ännu ej hittat ett heltids arbete ... arbetar några dagar i veckan...

 

   Visst e de skoj att shoppa på nätet?!   nu har jag beställt lite nya toppar till Dimi... snabbt o enkelt!

     från HM nätbutik..

                             

  två av de toppar jag beställt..passade även påp  att beställa lite till mej själva med... unnar mej kläder alldeles för sällan... !!

De e väl ett typiskt beteende för oss mammor!?   

 

Undrar ni om jag haft me de andliga att göra i veckan.. ?!

A b s o l u t.... det kommer i ett senare inlägg under dagen..

Kram o må bäst    

          

Av cajsa jussila - 4 september 2011 18:13



                         Det blev pannkaks lunch...

 

dimis pannkaka...         barnens favorit..    Mio carro & Arek åt oxå med god aptit.. tog bara bild på barnen...

 

Sen drog vi till fotbolls planen , tills Kevin blev hämtad...

 

  

                           två av mina finaste Hjärtan...   

Dimi och kevin har så skoj ihop.. o nu längtar vi tills han kommer till oss igen...

 

Hela helgen har varit full av  kärlek  å skratt med vänner o familj..  Den avslutade vi med att grilla!   

 

hemma hos moster Bibban, moster Ingalill var oxå med..

trevligt o gott...!   

 

      Dimi lekte med Ingalills fina o super snälla Tess...

 

    skönt väder , som tillät oss att sitta ute o äta...så jäkla nice!! 

ny duschade  och med våra mysklädermpå, intar vi soffan ,    för att titta på denna film, som jag tycker verkar skit bra  ja ,vi får se om det blir tummen upp ..hi

Puss o kram ...   


 

Av cajsa jussila - 4 september 2011 09:09



    Hej... Hur har Din helg varit.... ?   Hoppas du haft det toppen, med mycket kärlek o värme...   

 

Min helg har helt gått i kärlekens tecken...   Kärlek från mina nära & kära..

 

Hela fredagen fick jag besök av så goa personer... !!

 

På dagen kom Christine o Veronika...

Fick en så fin ängel av Christine o jätte fina servetter av Virre..

 

      '

  Virre e min barndomsvän Maries dotter ..   

sån härlig tjej... vi satt o prata o hade jätte nice i över tre timmar... tiden går så snabbt ,när man har skoj!

På torget fanns  FöretagsMässa.... vi drog dit ...

träffade Brosan ,Magnus o hans pappa Ewert( stora barnens farfar)....

 

  KEG måleri... Eslövs största Målerifirma...   brosan, stans Jurist!   

 

sen gick vi åter hem o lagade midda... Christine o Dimi spexade loss o hade kul...   

    spralliga tjejer hiih   vi hade en sån mysig o rolig eftermidda...

 när kvällen började närma sej,  dök de plötsligt upp , en skara av mina fina kära... !

  mor o dotter (moster och kusin)...   Söta Sandra...

  underbara Girls.. alltid lika tokig kul ihop!   

  Karro Linn o jag....   älskar dessa tjejer     Snyggisar..... Sandra och Dixi    karro en underbar tjej!!   

  sötisar jeje & heidi...   .      

 

En fredag med  skratt och kärlek...     

 

På lördan kom Kevin till Farmor Anka.... !

                                

Kramar  lek o fotboll  i vanlig ordning.. hih

tog precis en bild på honom.. efter frukosten hoppade han till soffan.. tillsammans med Arek o Dimi...

de har skrattat glatt åt Tom &  Jerry...   

        Se så stor han blivit.. under sommaren växer man  bra!

      

 

Dimi har växt över 2cm i sommar..

 

Nu ska jag fixa lite här hemma.. sen bär de ut till fotbolls planen.... Till Lunch blir det Pannkakor me  bär & glass..

 

 ska ringa till Mio & Carro , de Älskar pannkakor! hi

 

   

      

 

igår var de här o käkade lite frukost... Idag blir de lunch och  i veckan kommer de på middag ! hi

 

                       Skön sönda till Er alla   

Av cajsa jussila - 2 september 2011 09:32



Hello Fredag.....   ser ut att bli en fin fin da!


Vännen Christine ... kommer till Stan...      ska bjuda på Lunch.. men har ännu ej kommit på vad jag ska röra i hop...


De e mysigt att bjussa vänner på mat...


Igår bjöd Arek hans vän Kenneth på middag...

Han tillagade den själv så klart, o de blev en grabbig köttbit!! hih

  pannerad kotlett me stekta potatisar och kalla såser..  men var e grönsakerna??   hmmm


köttet var så mört o gott ,smälte i munnen..   

  kenneth var belåten...   lady gjorde allt för att få en smakbit...   och lyckades!! när hennes Husse äter så får hon Alltid smaka flera bitar....


       Vi har haft åtaliga diskutioner om detta..


       Inte Mata hunden Från bordet!!!!!   


    här sitter de e kollar efter  motorcyklar.. både Arek & kenneth, kör Mc och är helt motortokiga!     


I morn ska han på Whiskey kväll hos brosan...



 det blir Bastu     virre


 cigarrer   choklad!  



Det blir ett gäng  saliga gubbar! hi hi ..'


Nu ska jag renbädda o sen dra till ica...

först komma på vad jag ska laga.. kanske en god mat paj ... el en mustig soppa.. ¨åh va jag kan vela! hih


Ha en förbaskat fin da´   Kram... 


Av cajsa jussila - 1 september 2011 08:23



I morse packade jag ner en matlåda till Dimi, hennes klass skulle ut på utflykt...   de får med sej mat från skolan, men en liten matsäck , fick det bli...

 

               

 

 

om vädret tillåter så startar de grillen ! skickade med en kryddad kotlett    hi... " jag skulle velat ha med mej en Stek"

sa Dimi... "en stek?" sa jag med ett skratt...

 

Förklarade att en stek var ju så mycket större... att det kan man Inte ta med o Grilla..!

                                                  

         

men hon bara tittade på mej o sa... "men de e ju perfekt, då kan jag ju bjuda alla i klassen på gott kött"!   

 

   hon e för Härlig... !! i går hoppade hon i Ladys mat tunna...

de roliga var att hon ropade på mej, men jag hittade inte henne!! hi

                     

 

till sist gick jag efter rösten o fann henne i tunnan.. då hade hon även locket på!! hih

 

     

 Dimi ....en Piggelin  !  

 

Nu ska jag se till att få lite morron energi...

 

                    

 

Äta En god frukost....    ett fat med färg glada mackor,  men varför så många?

 

  

 

  tänkte att Darlingen  kanske kommer på frukost, då delar vi..    kram!

 

Ovido - Quiz & Flashcards