cajsadiva

Alla inlägg den 2 november 2012

Av cajsa jussila - 2 november 2012 12:17


    Idag åkte vinterjackan fram... Shit va kallt det e!! Brrrrrrrrrr

 

          Vaknade  tidigt, tassade upp o kokade te... drog på mej mina raggsockor o kröp upp i soffan... där sov jag i natt...

 

Det gick helt enkelt Inte sova i mitt sovrum!

 

 kalla vindar höll mej vaken, jag blev riktigt irriterad,

 kl 02.27 steg jag upp o somnade vidare i soffan...

 

Darlingen,  hans morbror o vänner firade igår, Alla helgona dagen, 

 de samlades o umgicks hela dagen ,  såg på program från kyrkan tal från påven osv..

 

De e väldigt stora katoliker..  

 

I går firade vi att Vännen Ardita fått lya...   

 

i centrala stan.. Underbart! 

 

det blev jag ardita kusin jeje o moster bibban ..

    

jeje o ardita.... lite senare på kvällen kom  Dixi  me vännen Kim..

 

 

 

goa tjejer o vänner... 

 

Kvällen blev trevlig...  Ardita somnade säkert med ett leende i natt.. 

E så Lycklig över att hon o hennes dotter fått ett nytt hem !   

 

 

   Måste berätta om ett värmande samtal igår, från sonen Mio...

 

      

 

"Mamma, när pratade vi sist ?" 


 

"det står i min mobil att vi pratat i tisdags,stämmer det ? undrade han

 

"ja, de stämmer", svarade jag

 

varför undrar du över  det? frågade jag

 

" jag  tyckte att det var  lite konstigt,  att vi inte pratat  sen  tisdags,   tänkte  kolla om nåt hänt, eftersom vi brukar prata med varandra varje dag!" svara han.. 

 

det lät så himla gulligt!!   det samtalet värmde mitt Hjärta... 

 

 

     Om en stund ska jag dra på mej vinter jackan o en varm halsduk...

ska möta upp Dimi.. hon har höst lov o har sovit en natt hos vännen Jose..

 

              

Dimi ser verkligen upp till Jose som är 13 år..

de har skoj i hop o Jose  tar hand om Dimi så fint... en super kompis!   

 

Vi ska gå på stan o leta Halloween kläder till i morgon!

då e det Halloween Party hos brosan   

han fyller 47år .. Han  ska firas med läskiga vänner o familj!! hhehehe

 

     

 

förra året var Dimi Frankie steins flickvän! ;)

 

 

Celinn fick vara liten häxa!! hi

   

     Sötaste Häxan!   

 

Nu har det gått ett par timmar, jag pausade mitt skrivande o gick för att möta Dimi.. vi har handlat häx klänning med hatt till i morgon..   

Även jag ska vara Häxa..    Men jag behöver nog ej klä ut mej så värst mycket,

för den rollen! hihi... 

 

Ikväll e det dags för Tjej middag i Stockamöllan hos Anna..!!

 

      

Det ska bli så skoj att få en hel kväll me tjejerna... o få åka hem till Anna , det var så länge sen jag var hos henne..    Anna e hon med det fina  Ljusa håret! ;)

 

Dimi ska vara hemma hos  storebror Mio och Carro..

 

       

 

de får säkert en rolig kväll!   Dimi Älskar att vara hemma hos dom!

 

Nu väntar ett varmt bad o uppfräschning!  

Ha en Helt Underbar Fredag! massa kärlek o kramar från mej  

 

Skapa flashcards