cajsadiva

Alla inlägg den 9 november 2012

Av cajsa jussila - 9 november 2012 16:54


   God kväll... Denna fredag har hitills varit grå blöt o mörk...

 

Dimi var på utflykt  hela gårdagen med klassen, gick i ett par blöta gumpaskor i flera timmar!

Hennes fötter var svullna o ömma! det blev ett varmt fot bad o massage...

 

hon blev små dålig  och kunde knappt gå på fötterna... aj aj ..   

så hon har varit hemma fr skolan i dag o fått skön fotbehandlingen av mej.  

 

          

 

en ompysslande fredag... :)

 

pojkarna skulle kommit till oss idag... Men deras inomhus fotboll börjar i morn o de har ju väntat o längtat så länge efter fotbolls träningen... 

så de får komma en annan helg till oss..

 

   Vi  saknar pojkarna så mycket!

 

 

I kväll blir det en skön hemma kväll, samling i soffan med pyjamas 

 

 

 I morn har jag  bjudit hem Sonen Mio o flickvännen Carro  på pannkaks lunch...  

 

             Dom  Älskar Pannkakor! 

 Gärna då med sylt o vaniljglass.. så klart  

 

 

 

Imorgon ska man ju egentligen tillaga Kalkon...

                         Fast  jag e så sugen på att koka  Palt i stället!!  

 

har aldrig själv lagat det , de e min mamma som  alltid lagar  den rätten...

Innan henne så var det Mormor.. mina mostrar kan så klart oxå koka palt...

 

jag vet ju hur man gör , men har konstigt nog aldrig testat!

 

Det är vår familjrätt , när den lagas så kommer de flesta i släkten o äter!   

 

                             

                    ska  banne mej försöka mej på att laga Palt ... De e så jädrans Gott!

                        hoppas jag nu kommer lyckas! 

 

 

      Nu till Andlighet...   


 

         kvinnan i rummet finns inte kvar! gick in där i förmiddags tände ett ljus på byrån, o satte mej i sängen... började meditera, rummet kändes varmt , behagligt..

 

Sökte efter andekvinnan men hon var tydligen borta!

Nåja då var väl kanske hennes uppdrag slutfört  ....

 

 jag renade hela lägenheten med en rökelse efteråt. ..viftade runt med rökelse pinnen o bad om rening  o fyllde därefter rummet me det jag önskar.. Kärlek frid  o ljus...

 

 

Luften känns så mycket lättare :)    

 

igår kväll hade jag samtal från min kusin ... när vi pratat en stund så kom plötsligt hennes svärmor från andra sidan;) 

                               

hon fick fina klara budskap från henne.. jag blev tagen av den kärlek o styrka som hon förmedlade till svärdottern (min kusin)    

 

 

     Nu börjar kvällen närma sej... ska koka en mugg te o läsa lokaltidningen, e ju ganska så intressant att hänga med i vad som händer i staden!   

 

Ha en mysig fredag...¨vi ses snart igen... kram!   

 

  

Ovido - Quiz & Flashcards