cajsadiva

Alla inlägg den 28 november 2012

Av cajsa jussila - 28 november 2012 12:57



jag hörde någon ropa mitt namn igår" sa Lina i andra änden av luren...

 

" en klar mjuk kvinnlig röst, sa hon..  

 

" det är din farmor" svarade jag....

 en ljus äldre kvinna ställde sej framför mej...

 

"min farmor?" sa Lina förvånat...

 

"jag har aldrig träffat henne, hon gick bort innan jag föddes" sa hon

 

Det har ingen betydelse svarade jag... " hon är ju ändån Din Farmor"!  

 

" farmor pratar om ett piano " förmedlade jag

 

Lina drog efter andan  o svarade " pappa har ställt det i källaren"!

 

det var farmors gamla piano som pappan hade ärvt , han hade  ofta suttit vid pianot o spelat,  o varit  väldigt  duktig...

 

men efter att pappans bror gått  bort för ca 2 årsedan, så hade han  slutat spela,  och pianot hade åkte ner i källaren!

 

Farmodern förmedlade att hon önskade att han började spela igen...

Att brodens fanns vid hennes sida..

 

" jag ska absolut berätta det till pappa" sa Lina..

 

                                                                       

 

"Din farbror är tillsammans med farmor, han har en svart stor hund där",   jag såg en svart hund springa runt..

alla tre mådde bra.. dom hade ju varandra..  

 

"Det  är  Axels hund!" svarade Lina högt..

 

 "Min farbror Axels hund, hon  dog  knappt  en månad efter honom.

Hon hette Polly"... 

 

Lina började gråta... 

 

"jag är så glad att dom är tillsammans " sa hon..

                                     

hon skulle ringa hennes pappa o förmedla farmors budskap.    

 

 

                                                      

Nu har jag under tre dagar fått brev samtal o mail , fr personer som " hört någon ropa deras namn "..

 

  DeT e alltid lika märkligt att de blir typ " samma ämne" under ett par dagars period...

 

just nu e det röster...

 

jag  själv  hör oxå under vissa perioder , röster som ropar på mej...

 

Ibland är det en  kär släkting el någon  annan själ  som väntar på att få komma till tals..  

 

Det är lika häftigt  varje gång! :)

 

KRAM O HA EN FANTASTISK DAG...    


          

Ovido - Quiz & Flashcards